maanantai 31. tammikuuta 2011

olááá

Nyt hirveella vauhilla pakko kirjottaa ku mul ei oo paljo aikaa tassa :D kaikki rahat loppunu mul on enaan 1 reali jaljella niin pitaa niinku puolessa tunnissa selittaa taalta kuukausien takaa! :D vitsi tan mun host aitin piti tulla tekeen tanne lan houseen mulle joku saakelin tili ku ei saa enaa alle 18 vuotiaat kayda ilman huoltajan lupaa siis voi jumall.... pitaa kaikki teha taalla niin vaikeeks! nojoo mutta siis en oo varmaan mun uudesta vuodesta kertonu :d

oli elamani tylsin uusvuos! oisin halunnu jaada tanne coximiin viettaan uuttavuotta kavereiden kans ja silleen mut nailla oli suunnitelmissa et mina ja mun siskot lahetaan douradokseen viettaan uus vuos. siella asuu naiden isa ja isovanhemmat ja muitaki sukulaisia. sit ku naa mun siskot oli ihan lahossa nii en sit kehannu sanoo etta haluisin jaada tanne. mun isosisko meni sinne jo aikasemmin ja sitte mentiin paripaivaa myohemmin mun pikkusiskon marian kanssa sinne. Siis oikeesti mariaa pelottaa ihan kaikki maholliset asiat! :D ja ku ei se ikina oo matkustanu yksin mihinkaan ees bussilla tai mitaan vaikka se on jo 12. silla oli jo maha sekasin ennen matkaa ja se stressas kaikesta ja nai... ja sitte viela siella bussissa ku toi meian aiti tuli laittaa meian laukkuja sinne hyllyyn niin maria kysy etta osaanko ottaa ne sielta hyllysta pois? :D olin vaan etta ei muutaku otat vaan ku mua rupes valilla niin v*tuttaan ku se oli niin avuton! XD mut siis en ma sita sille nayttany hehehe. :D se muuten kysy multa ennen matkaa etta aionko ottaa tyynyn mukaan. sitte sanoin et en ma ehka et aikooko se niin se sano et se ottaa ku siella niiden isovanhemmilla ei oo tyynyja :D olin vaan etta jjooh no vois kai sita sitte ottaa. ja oli jo jonkulainen kuva et minkalainen se niiden talo tulee olemaan sitte :D mut oikeesti oon niin huomannu et mua ei enaa jarkyta mikaan! siis taalla on niin sellasia taloja jotka nayttaa ihan joltain slummitaloilta enka ees huomaa sita enaan vaikka oonki niissa yota ja silleen :D


noh mut jokatapauksessa mentiin sitt sinne. ja paivaa ennen uuttavuotta taa mun ikanen sisko Ana ilmotti et se lahtee yhteen toiseen kaupunkiin viettaan uuttavuotta sen serkun kanssa...sit jain mun pikkusiskon kanssa naiden mummulle ja papalle viettaan uuttavuotta... mentiin jonku taloon viettaan sita en tienny yhtaan kenen talo se oli. siell oli ruokana jotain hernekeiton nakosta joka maistu lihakeitolta :DD sit siella istuttiin ja katottiin telkkaria ku tuli kaikista riosta ja sao paolosta sun muista ja raketteja naytettiin ja olin niin masentunu oikeesti! sitte tuli kauheen ikava kavereita ja perhetta ja talleen oli siis ihan kamalaa!!!!! olin nii oottanu uuttavuotta taalla ja se ois ollu taalla coximissa niin hyva! olin kylla ihan vihasena sen jalkeen mut oon nyt nain kuukauden jalkeen paassyt yli tasta kamaluudesta mika tapahtui :D

mutta siis en oikeen mitenkaan hirveena tykanny olla siella ku oon tottunu etta taalla on niin paljo tekemista ja sitte ku siella ei ollu mitaan tekemista, istuttiin vaan koneella kokoajan. sit olin niin stressaantunu siella ku halusin lahtee kotiin ku taalla oli sellasia kavereita jotka ei asu taalla coximissa ja ne oli lomalla taalla niin halusin naha niita. mutta oltiin siella joku viikko kuitenki:D ainut asia mika siella piristi mua oli naiden mun siskojen serkku louisa. sita sanotaan luluks. se oli kylla niin hupaisa oikeesti! se asu sellasella tosi huonolla alueella ja niiden perhe on aika koyha. pyysin sita viemaan mut sinne sen asuin alueelle ku mua niin kiehtoo kaikki tollaset :D sit se vei mut sinne ja naytti niiden talon jossa oli kolme huonetta :D se vaan aina vitsaili et se asuu ghetossa ja se vaan et se tykkaa asua siella ku siella on niin jannaa xD ei siella mitenkaan kauheen vaarallista oo et se sano et joskus ku siella on paljo huumeiden kayttajia et oisin ne vaan kokeilee aseita ja ammuskelee siella ja nai. mut kylla ku kaveltiin siella niin se lulu tunsi kaikki ja moikkaili kaikkia ja ihan normaaleilta ihmisilta ne vaikutti. joskus oli kuulemma joku mies ammuttu siella ja heitetty sinne lahella olevaan metsaan ja sitte koko naapurusto oli ettimassa sita ruumista ja ne oli sitte loytanykki sen! :O sen veliki oli muuten jo vankilassa ku se oli ryostany jonku timanttikaupan! mutta se vissiin paasee pois tana vuonna. mut silleen ei se mitenkaan hirveen vaaralliselta paikalta vaikuttanu. vaikka kylla huomas etta ne oli aika koyhia ja silla lulullaki oli just sellaset vahan koyhan nakoset vaatteet mut se oli kuitenki just sellanen ilonen persoona ja tosi hyva huumorintaju! :D

noh mut kuitenki oltiin joku viikko siella ja halusin lahtee tiistaina mut maria sai mut jotenki jaamaan keskiviikkoon sinne. sanoin sille etta se vois kylla ihan hyvin jaada ja tulla myohemmin ku se ei naa sen isaa usein ja nain mut se ei uskalla matkustaa yksin ees bussilla. olin siis muutenki tosi stressaantunu siella olosta ku siella niiden isovanhempien luona asu yks niiden serkku 4v joka rikko mun MACin meikkipensselin! :( ja se aina meni sinne mun huoneeseen ja mua aina niin pelotti etta mita se ottaa multa ja nain. :D no sit tuli keskiviikko ja aamulla maria sano et meian pitaa oottaa niiden isaa etta se tulee ja vie meiat pussiasemalle... no sitte ootettiin 1 asti ja niiden isa tuli ja ilmotti etta se ei voi vieda meita. maria ei ollu ees kysyny silta etta voiko se vieda. sit maria sano et ootetaan sen setaa et se vie meiat. ma sanoin etta ma en oota enaa ketaan ku kohta ei oo enaa bussilippuja et mennaan bussilla bussiasemalle mutta mariaa pelotti menna matkalaukkujen kanssa bussilla siella niin se ei halunnu menna. site siina vaiteltiin jonku aikaa etta ootetaanko vai mennaanko bussilla ja sit se sen seta kerkeski jo tulla ja vei meiat sinne bussiasemalle. siis taalla on niin raivostuttavaa matkustaa bussilla! siis se pussiasema on taynna sellasia kioskeja. ne kioskit on niinku erimerkkisilta busseilta ja jotku on halvempia jotku kalliimpia riippuen merkista jne... piti jokaiselta kioskilta sit kysya erikseen etta meneeko busseja coximiin. no sitte ei tietenkaan menny suoraan vaan oli silleen etta pitais yhessa toisessa kaupungissa vaihtaa sita bussia. no mariahan ei tietenkaan halunnu menna sillalailla se sano syyks sen etta se viivastyy niin paljo et siella on tylsaa oottaa ym. mut oikeesti sita vaan pelotti. sanoin sille etta minahan lahen taalta tanaan ja se on ihan varma etta se voi jaada sinne jos haluaa! tiian et olin vahan inhottava sille ja pyysinki silta sit anteeks myohemmin. no mut maria sit lopuks suostu ja sit paastiin coximiin thanks god ja olin ihan onneissani! :D

noh sitte ku tultiin tanne ja menin sitte kaymaan sen toisen vaihtarin luona ku sen veli asuu toisessa kaupungissa ja se oli nyt lomaks tullu tanne niin menin sita kattoon. sen aiti oli yhtakkia silleen etta janna lahetaan rannalle! sit luulin et se vitsailee ja olin silleen etta joo lahetaan vaan:D sit se vaan etta eiku oikeesti niilla on paikka autossa ja etta jos maksan bensoja jne et voin lahtee mukaan. lahin sitte niiden mukaan sinne ja mentiin ensin niiden isovanhempien luo yota. sinne oli 10h automatka ja sitte sielta viela joku 7h matka rannalle. neki meni niin hujauksessa!!! oon niin tottunu nyt tahan et taalla on niin isot valimatkat. istuin sen toisen vaihtarin siskon kanssa samassa autossa ja se rupes ihan kiljuun ku se naki meren ku se ei ollu nahny pitkaan aikaan ja ma siina kiljuin sen mukana ja esitin et olin ihan intona hahahahah 8D vaik ei se niin ihmeellista ollu!! :D siis ma rupesin kuulkaa niin arvostaan kanarian saaria! siis toi ranta oli kaunis mut siella ei ollu MITAAN tekemista. se kaupunki oli niin ruma sinne ei ollu laitettu mitaan mihin lahtee ulos ja tosi vahan ravintoloita ja neki sika kalliita. mentiin yhtena iltana ulos syomaan. oltiin siella viikko ja en kyllakaan ois jaksanu enempaa olla. :D ja tuli bensarahat maksaan ihan sikana, varmaan ois lentokone ollu halvempi!

Tulin vaan niin entista enemman tyytyvaiseks mun perheeseen! ku noi on aika rikkaita niin noi lapset on mun mielesta vahan sellasia huonotapasia ja hemmoteltuja ja nain.... ja oikeesti te ette usko mita niiden isa sano yks ilta! se sano tallalailla etta tuolla rannalla oli vaan rumia laskeja naisia sen takia koska kaikki naiset nykyaan keskittyy opiskelemiseen, toihin ja itsenaisyyteen eika huolehi ittestaan. ja sitte etta ne menee miesten kanssa naimisiin jotka haluaa niiden naisten rahat.etta niiden pitas huolehtia ittestaan etta sais hyvan miehen jolla on hyva ammatti ym. ja taa tan vaimo oli ihan samaa mielta siina ja ja sano etta nainen ei voi olla samaan aikaan hyva aiti, vaimo ja teha toita.. ja se sano etta mieti etta jos se vaimo tekee toita ja ku mies tulee kotiin niin siella on sekasotkunen talo, stressaantunu vasyny nainen eika oo mitaan hyvaa syotavaa miehelle.... ja se niiden isa viela kehtas sanoo mulle etta ala janna rupee tollaseks. siis voi HERRANJUMALA miten mua raivostutti oikeesti!!!! ja se viela kysy etta eiko olekin nain ja sanoin sille suoraan etta mun on parempi nyt pysya vaan ihan hiljaa :D menin niinku toiseen huoneeseen etta sain hengitettya ja purattua mun raivon siella ja sit mua rupes ihan naurattaan ku olin niin raivoissani!! : D mut niinku oikeesti!!! on seki hienoa etta nainen jaa kotiin huolehtimaan lapsista ja nain mutta taa mies puhu niinku naisten pitas elaa miesten takia! ja ei mitaan kunnioitusta silla naisia kohtaan jotka tekee toita! sen mielesta kaikkien naisten pitais olla tollasia..ja mita toi muijaki meni sanoon etta sekasotkunen talo eika syotavaa ym ku niillaki on kotiapulainen joka tekee kaiken ja toi toinen vaihtari sano et se niiden aiti vaan nukkuu paivat pitkat eika tee mitaan.... siis oon nakojaan myos oppinu olemaan ihan hiljaa taalla ku suomessa olisin varmaan sanonu sille ihan suorat sanat!:D se on parempi ettei rupee vaitteleen kenenkaan kanssa taalla ettei pahota kenenkaan mielta ja ku ihmiset puhuu niin paljo taalla.. sit ku oon kuitenki vaan vierailemassa ja nain. oon kylla valilla taraytelly ihan suoraan mun mielipiteita taalla mutta nyt ihme kylla onnistuin pitamaan sisallani haha :D ja tanaan tulin kotiin ja kerroin tolle mun aitille ihan raivona etta minalaisia ne on ja mun aiti vaan sano etta mun ois pitany sanoo sille suorat sanat tollaselle moukalle haha :D ja sanoinki noille etta rupesin tykkaamaan niista vaan enemman etta kylla toi viikko kaks noiden kanssa menee mutta jos joutuisin asua noin tylsan isan kanssa niin voi hyvane aika ei siita tulis mitaan :p mun isapuoli taalla on sentaan niin hauska vaikka se onki valilla vahan daiju mutta seki on niin mukava! arvostan noita nyt kylla viela entistaki enemman!!! :) mutta nyt tuli taas niin paljo tekstii etten itekaan jaksa lukee naita. lopetan nyt kirjottamisen tanaan tahan hahah :D seuraavaks pistan lisaa kuvia fbhen! :)...heti ku kerkeen. mun pitas ite hankkia lentoliput amazoniin voi huhhuijaaaaa..... mut nyt boa noite!! <3