tiistai 24. elokuuta 2010
haha ainiin muuten unohin kirjottaa et tultiin tanne bussilla. Se oli sellanen pieni ja ihan kaamanen. Sille bussikuskille piti soittaa niin se tuli aina hakeen kotiovelta ne matkustajat. sit mentiin aluks sellasta pomppusta tieta ja ma vaan nauroin siel itekseni ku heiluin ku joku satkynukke ja parikertaa pomppasin niin et mun paa kolahti kattoon :D LOL mua nauratti mut sit alko taas vituttaan!!!!
VOIVOI
Voivoivoivoiv nyt on tullu kulttuurishokki mua on ruvennu vituttaa ihan ilman mitaan syyta ja viimeviikol olin ihan surullinen ilman mitaan syyta ja sit se muuttu vitutukseks... Ei muuten kannata menna kampaajalle jos ei oo yhteista kielta kampaajan kanssa -.- mun host aiti varjas mun hiukset ja sen piti ensin juurikasvu vaan varjata. sit se sekotteli ite jotain vareja siina ja olin ihan et voi ei:D no sit ku se oli varjanny niin mun juuret oli ihan sellaset melkee mustan harmaat. se naki mun ilmeesta etten oikee digannu ja juoksi akkia kauppaan hakeen varii. Ja valitsi ihan liian blondin. nyt kaikki tollaa mua kokoajan -.- vitsi mun aivosolut vaan poksahteli ku yritin sen kans siina vaitella et mika vari laitetaan ja ku oli viel kyseessa mun hiukset!!! Ja nytki tultiin tanaan tanne isompaan kaupunkiin tekeen mulle brasilia ID cardia niin eikohan bussissa ollu joku host aitin tuttu ja jaatiin sen matkaan sen tyton luo tanne ja nyt ollaan taalla oltu 3 tuntia ja noi on taalla jo siivonnu ja nyt ne tekee ruokaa.... mitaan ei saa aikaseks!!!! ja mulla on perjantaihin asti aikaa menne tekee se kortti. VOIVOIVOIVOIV ja etta ku mua kyrsii!!!!
PS: hahahah Joo jenni naa niin luulee et suomi on viela jossain jaakaudella ja siel on pingviineja ym :DDD
PS: hahahah Joo jenni naa niin luulee et suomi on viela jossain jaakaudella ja siel on pingviineja ym :DDD
torstai 19. elokuuta 2010
OOI!
Mun kaverit oli viime vklp Pantanalissa. Se on semmonen vahan niinku national park tassa ihan lahella 30 min paassa. Niinni ne naytti mulle kuvia sellasesta 5 metrisesta kaarmeesta jonka ne tappo siella! NII TEETTA!!! ja se oli joku yli 5 metria ku ne mittas sen!!!!ja se on vissii taa sama joki mika menee sen paikan lapi joka menee tastaki:D se kaarme oli joessa siis. Taalla pain niita ei kyl pitas olla. Siella se puiston vartia oli antanu sille mun kaverin isalle pyssyn niit elaimia varten et jos ne tulee liian lahelle. Siel on kaikkia Buffaloita (tai mita onkaa) ja panttereita, kaarmeita, alligaattoreita, kaiken mailman orkkeja jota en tiia ja kaikkii lintuja:D Meen kyl ite joskus sinne ja haluun kans jonku pyssymiehen mukaan ettei mua syoda! Se oli kyl ihan mahtava se kaarme, haluun iteki naha kyl sellasen vaik pelkaan ihan sikana :D pyydan siita sit kuvan ja laitan sen tanne!
Vitsi tuol joessa on joskus sellasia tosi isoja lintuja! en tiia mita ne on. Mentiin tas pari paivaa sitte sinne ku siella oli niita ja mentiin tosi lahelle! otin kuvii paljo! pistan neki sit tanne. Ne oli niin mahtavia. joku yli metrin mittasia ja ku ne levitti siivet nii vali oli ainaki 2 metrii :D...
Kaytiin myos ajelee sunnuntaina sellasella huonolla alueella. Otin sieltaki ihan kauheena kuvii. :D Se ei ees ollu niin paha mita luulin... jotku talot naytti aika lailla samalta ku mita taal muuallaki. Se mun siskon poikakaveri sano et ei siell sillee paivisin oo mitenkaa vaarallista eika taalla oo sellasia slummeja niinku jossain riossa. mut oisin saattaa olla vaarallista ja joillaki siell on aseet. Ne joskus tulee tanne hyviin paikkoihin ryostaan taloja :S yhen tyton meian kouluss just viime viikolla ryostettiin talo, ne varkaat oli sitonu niiden kadet ja kaikkee. pelotellu niita ja vieny kaikki niiden talosta, ja niiden isalla oli marketti niin ne oli senki ryostany! Mut se tytto kuulemma asuu sellasen huonon alueen lahella. Mut taalla ihan munki lahella yhen tyton talo ryostettiin kaks viikkoo ennen ku tulin. ihan kauheeta!!! mut sita ei kuulemma tapahu usein taalla. Mut siina mieles hyva et asun tallasessa kauheessa talossa ku ei kukaan sita haluu ryostaa:DD...Ja yks mun kaveri joka on poika niin se sano et se joka ilta melkee pyorailee sellasen huonon alueen lapi ja ei ne siella ikina oo mitaan sille sanonu et ne vaan polttaa jotain pilvee siine tiella :O et joskus joku on pyytany rahaa silta ja se on antanu vahan ku on parempi antaa jos on kuulemma:D... Mut se sano et jos esim. mina menisin sinne blondina kappaileen niin se ei ois hyva:D mut haluun joskus uudestaan kayda (autolla) tollasissa. noi paikat jotenki niin kiehtoo mua!!
Vitsi naa on nii hassuja ku naa on nii kiinnostunu suomesta! mul oli muumipurkkaa mukana ja kaikki halus maistaa ja oli sillee et joo taa on tosi herkullista et paljo parempaa ku brasiliassa:D ja yks poika halus sen pussin itelleen saastaa sen xD ja ne kysy et onko lumi valkosta suomessa ja et onko coca cola mustaa:D
Sain muuten sahkopostin sellasista matkoista joita tehaan, siel oli kaikkee amazoniin, iguacu falls ja kaikkee. vitsit en osaa yhtaa paattaa et mihin!!!:D
Vitsi tuol joessa on joskus sellasia tosi isoja lintuja! en tiia mita ne on. Mentiin tas pari paivaa sitte sinne ku siella oli niita ja mentiin tosi lahelle! otin kuvii paljo! pistan neki sit tanne. Ne oli niin mahtavia. joku yli metrin mittasia ja ku ne levitti siivet nii vali oli ainaki 2 metrii :D...
Kaytiin myos ajelee sunnuntaina sellasella huonolla alueella. Otin sieltaki ihan kauheena kuvii. :D Se ei ees ollu niin paha mita luulin... jotku talot naytti aika lailla samalta ku mita taal muuallaki. Se mun siskon poikakaveri sano et ei siell sillee paivisin oo mitenkaa vaarallista eika taalla oo sellasia slummeja niinku jossain riossa. mut oisin saattaa olla vaarallista ja joillaki siell on aseet. Ne joskus tulee tanne hyviin paikkoihin ryostaan taloja :S yhen tyton meian kouluss just viime viikolla ryostettiin talo, ne varkaat oli sitonu niiden kadet ja kaikkee. pelotellu niita ja vieny kaikki niiden talosta, ja niiden isalla oli marketti niin ne oli senki ryostany! Mut se tytto kuulemma asuu sellasen huonon alueen lahella. Mut taalla ihan munki lahella yhen tyton talo ryostettiin kaks viikkoo ennen ku tulin. ihan kauheeta!!! mut sita ei kuulemma tapahu usein taalla. Mut siina mieles hyva et asun tallasessa kauheessa talossa ku ei kukaan sita haluu ryostaa:DD...Ja yks mun kaveri joka on poika niin se sano et se joka ilta melkee pyorailee sellasen huonon alueen lapi ja ei ne siella ikina oo mitaan sille sanonu et ne vaan polttaa jotain pilvee siine tiella :O et joskus joku on pyytany rahaa silta ja se on antanu vahan ku on parempi antaa jos on kuulemma:D... Mut se sano et jos esim. mina menisin sinne blondina kappaileen niin se ei ois hyva:D mut haluun joskus uudestaan kayda (autolla) tollasissa. noi paikat jotenki niin kiehtoo mua!!
Vitsi naa on nii hassuja ku naa on nii kiinnostunu suomesta! mul oli muumipurkkaa mukana ja kaikki halus maistaa ja oli sillee et joo taa on tosi herkullista et paljo parempaa ku brasiliassa:D ja yks poika halus sen pussin itelleen saastaa sen xD ja ne kysy et onko lumi valkosta suomessa ja et onko coca cola mustaa:D
Sain muuten sahkopostin sellasista matkoista joita tehaan, siel oli kaikkee amazoniin, iguacu falls ja kaikkee. vitsit en osaa yhtaa paattaa et mihin!!!:D
lauantai 14. elokuuta 2010
Jee tosi kiva:D mulle sanottiin et oo 6 kotona ku oltiin lãhoss johki. sit olin kymmenen yli niin kotona ei ollu enaa ketaan:D en tiia mis ne on ny ku en tiia mihin alunperinkaan oltiin menos ja noi oli jattany kaikki kannykat kotii :D en uskaltanu olla yksin kotona ni tulin sit lan housiin kirjotteleen kaikkee turhaa.. ei tiia millon joku hullu ryntaa sisaan... En ymmarra ku muuten taal ei ikina olla ajoissa missaan ja heti ku ite oon vahan myohas nii kaikki on lahteny :D yks paiva ku oltiin menos johonki juhliin jotka alko seittemalta niin toi aiti lahti viel kuudelta kuntosalille, kavi suihkus ym. nii oltii siel joskus 8 aikaan. Ja myos sen oon oppinu taalla, et ku oon sopinu kavereiden kanssa et lahetaan johonki illalla, ja sanon niille etta soittaa mulle mihin aikaan mennaan niin ihan varmana ne ei soita. Ne vaan yhtakkii ilmestyy meian ovelle ku nukun esim paikkareita (vietan siestaa jokapaiva) enka oo yhtaa valmis :D
Tapasin muuten tas viikko sitte mun isapuolen taalla. Se ei muuten tod oo mikaan bisnesmies niinku naiden tiedoissa luki vaan rekkakuski :D Vahan daijulta vaikutti mut muuten tosi mukava ja symppis! Se tas yks paiva opetti mulle aakkosia, et mitka on vokaaleja ja konsonantteja. Sanoin et ne on kylla aika lailla samat suomeski xD se unohti sitapaitsi k:n koko aakkosista :Dkaytiin sen aidin luona, siis silla oli ihan kauhee talo! ihan niinku jostain slummista. hyva ku lattia oli JOISSAIN huoneissa. muuten vaan sellasta betonia. se aitiki vaikutti vahan silta et kone kay mut ketaan ei oo ohjaamossa :D mut oli seki kiva!
Aiti kysy naista ruuista. Kotona meilla on joka paiva riisia ja papukastiketta. Niista tykkaan kyl. mut sit liha on ihan kauheet. varmaan johtuu siita ku naa on niin koyhii mut just pahimmat palat aina. joku luu ja janne siina hyiiiiiii :DDD.. en tiia oonko jo kirjottanu tasta ruuasta tanne! mut valilla ku maistan jotain nii mietin et olikse ruokaa vai vaan joku koriste ku maistu niin hirveelta:D
Ja muuten naa ihmiset ei ainakaan taalla oo yhtaan niin paallekayvia mita puhutaan!!! (paitsi pari ahistavaa jotka haluis mun kans naimisiin:D) mut jotku on ihan ujoja sitapaitsi! Joskus jotku kyl tuijottaa tosi pitkaan ja se on hairitsevaa vaha!... Ja se on ihan myytti et taalla parjaa espanjalla. Ei taalla melkee kukaan osaa vaik sita opiskellaan koulus. Ja tassa osavaltiossa muka puhutaan enemman ku muualla, ku taa on nii lahel paraguaita. Ja pyh!
Mulle tuli muuten yks ilta ihan kauhee vitutusaalto:D kavin siella talossa mihin se saksalainen vaihtari paasi.. siis vitsit sita taloo. sellanen tosi iso ja hieno ja uima-allas ja kaikkee. mua rupes niin harmittaan ku tiian etten tuu ikaan asumaan tollasessa talossa. ja nyt ois ollu mun elaman tilaisuus ja se meni :D vitsi ku ne ei valinnu mua! Mut toi mun aiti sano mulle tanaanki et jos haluisin vaihtaa perhetta niin voin ku niill on niin yksinkertanen talo ym. mut en ma ny enaa haluu vaihtaa ku noi on nii ihania mulle!:D seki mua rupes vituttaan ku mietin joka aamuu.. ne jotka tuntee mut nii tietaa etten oo kovin hyva aamusin jutteleen :Dnii taa aiti vaan selittaa jotain portugaliks enka yhtaa jaksa keskittyy ja se vaan puhuu :D ja seki mua arsyttaa ku toi yks mies joka on naiden perhe tuttu tulee kokoajan tonne meille ja kattoo ku esim syon ja kokoajan on siella. taa on yks niista joka haluis mun kans naimisiin, niin ahistavaa!:D
Kavin muuten uimassa siina joessa mis on muka alligaattoreita!:D yks mun kaveri asuu joen rannalla niin mentiin kaveleen sinne ja siel oliki syvaa johonki tisseihin asti. ne vaan nauro mulle ku pelkasin alligaattoreita ja sano et ei siel oo ollenkaa:D mutta voihan siella olla! kyllahan suomessaki oli valas jossain...!!!
muuten noissa puissa tossa meian tiella kasvaa jotain ihme pahkinan tapasia juttuja. kysyin mun siskolta et mita ne on nii se sano ´´cacau´´ mut eihan kaakau kasva puissa! ;D
Tapasin muuten tas viikko sitte mun isapuolen taalla. Se ei muuten tod oo mikaan bisnesmies niinku naiden tiedoissa luki vaan rekkakuski :D Vahan daijulta vaikutti mut muuten tosi mukava ja symppis! Se tas yks paiva opetti mulle aakkosia, et mitka on vokaaleja ja konsonantteja. Sanoin et ne on kylla aika lailla samat suomeski xD se unohti sitapaitsi k:n koko aakkosista :Dkaytiin sen aidin luona, siis silla oli ihan kauhee talo! ihan niinku jostain slummista. hyva ku lattia oli JOISSAIN huoneissa. muuten vaan sellasta betonia. se aitiki vaikutti vahan silta et kone kay mut ketaan ei oo ohjaamossa :D mut oli seki kiva!
Aiti kysy naista ruuista. Kotona meilla on joka paiva riisia ja papukastiketta. Niista tykkaan kyl. mut sit liha on ihan kauheet. varmaan johtuu siita ku naa on niin koyhii mut just pahimmat palat aina. joku luu ja janne siina hyiiiiiii :DDD.. en tiia oonko jo kirjottanu tasta ruuasta tanne! mut valilla ku maistan jotain nii mietin et olikse ruokaa vai vaan joku koriste ku maistu niin hirveelta:D
Ja muuten naa ihmiset ei ainakaan taalla oo yhtaan niin paallekayvia mita puhutaan!!! (paitsi pari ahistavaa jotka haluis mun kans naimisiin:D) mut jotku on ihan ujoja sitapaitsi! Joskus jotku kyl tuijottaa tosi pitkaan ja se on hairitsevaa vaha!... Ja se on ihan myytti et taalla parjaa espanjalla. Ei taalla melkee kukaan osaa vaik sita opiskellaan koulus. Ja tassa osavaltiossa muka puhutaan enemman ku muualla, ku taa on nii lahel paraguaita. Ja pyh!
Mulle tuli muuten yks ilta ihan kauhee vitutusaalto:D kavin siella talossa mihin se saksalainen vaihtari paasi.. siis vitsit sita taloo. sellanen tosi iso ja hieno ja uima-allas ja kaikkee. mua rupes niin harmittaan ku tiian etten tuu ikaan asumaan tollasessa talossa. ja nyt ois ollu mun elaman tilaisuus ja se meni :D vitsi ku ne ei valinnu mua! Mut toi mun aiti sano mulle tanaanki et jos haluisin vaihtaa perhetta niin voin ku niill on niin yksinkertanen talo ym. mut en ma ny enaa haluu vaihtaa ku noi on nii ihania mulle!:D seki mua rupes vituttaan ku mietin joka aamuu.. ne jotka tuntee mut nii tietaa etten oo kovin hyva aamusin jutteleen :Dnii taa aiti vaan selittaa jotain portugaliks enka yhtaa jaksa keskittyy ja se vaan puhuu :D ja seki mua arsyttaa ku toi yks mies joka on naiden perhe tuttu tulee kokoajan tonne meille ja kattoo ku esim syon ja kokoajan on siella. taa on yks niista joka haluis mun kans naimisiin, niin ahistavaa!:D
Kavin muuten uimassa siina joessa mis on muka alligaattoreita!:D yks mun kaveri asuu joen rannalla niin mentiin kaveleen sinne ja siel oliki syvaa johonki tisseihin asti. ne vaan nauro mulle ku pelkasin alligaattoreita ja sano et ei siel oo ollenkaa:D mutta voihan siella olla! kyllahan suomessaki oli valas jossain...!!!
muuten noissa puissa tossa meian tiella kasvaa jotain ihme pahkinan tapasia juttuja. kysyin mun siskolta et mita ne on nii se sano ´´cacau´´ mut eihan kaakau kasva puissa! ;D
Jee ny hogasin tän kuva jutun! Mul loppuu aika niin laitan taas joku päivä enemmän.
täss on katu missä asun! tykkään tosta ku se on niin brasilialainen ;D kaikki kadut on tällasia täällä mun kyläs ainaki. tää on kyl vähän huono kuva nyt. ja otin tän tänään ku oli huono ilma ja olin ihan kylmissäni ku tääl oli vaan jtn 20 astetta! Lämpimät vaatteet päällä :D..
Tos on mun host äiti ja mun siskon poikakaveri Kelvin. Se puhuu tosi hyvää englantia! Täällä puhuu muutenki monet mun kaverit tosi hyvää enkkuu, ku täällä on sellanen koulu mis käydään koulun jälkeen. Siel on varmaa tosi hyvät opet. Siis siellä käy vaan vähän rikkaampien perheiden lapset. Olin ihan yllättyny ku aattelin et tääl ei kukaan puhu englantia! Mut ei tääl esim. missään pankeissa lue englanniks mitään.
Tos on keittiö:D Pesukonetta ei oo tietenkään:D iteki tiskaan melkeen joka päivä täällä. Noi kaapit muuten laitetaan teipeillä kiinni ku ne ei pysy muuten! HAHAHA!:D
Täss on mun ja mun siskojen makuuhuone. Nukun tos sängys missä on toi taulu. Ihan hyvä sänky! :)... Lattiaki löytyy ja kaikkee!;D
lauantai 7. elokuuta 2010
Hahhaha vahan nauroin teian kommenteille! :´D .... Nyt alkaa vaikuttaa jo aika hyvalta, kuulin ku se aiti sano mun nimen ja internetti et ehk ne kohta hankkii sen mulle! :D Mull on menny tosi hyvin taalla! oon saanu tosi ihania kavereita. Yks paiva sovittiin et tehaan jotain ja annoin mun numeron ( siis suomen numeron niille), sit ne ei jotenki ollu pystyny soittaa mulle, ku ei ollu yhteytta. niin ne oli oottanu tunnin yhessa kahvilassa tas meian lahella et jos meen ohi siita! :D vahan ihania! sit meninki ohi ku tultiin ostamasta mulle brasilialaista liittymaa :P Sit mentiin sen yhen tyton luo. Taalla on nyt pari paivaa ollu tosi kylma! ihan takkia oon tarvinu. (nyt on jo kuuma) Noi sano et taa talvi on ollu harvinaisen kylma. Sillon ku taalla on kylma niin ne juo sellasta niiiiin hyvaa kookosjuomaa joka on lamminta, niin juotiin sita siell tytolla! NAM! Tinna varmasti rakastais sita! sita juodaan sellasen jannan pillin lapi, tuon sita sit suomeen tuliaiseks ja sen pillin kans! :D
-- Mul on siis ma-ke koulua 7-12 ja to ja pe 7-11.. eli joudun joka aamu herata kuudelta. Luulin et oisin saanu tanaan kerranki nukkuu pitkaan nii eikohan noi koulukaverit kutsu mut johonki koulun urheilutapahtumaan joka oli tietenki 7 aamulla! :D se oli ihan vapaaehtonen mut aattelin et mun on varmaan ihan hyva osallistua kaikkeen ja ku kerran kutsutaanki. Se oli vaan joku sellanen leikkimielinen mis oli pussihyppelya ja kolmijalkajuoksuu ja tollasia. meki kokeiltiin niita, se oli tosi hauskaa kyl :´D
--Aiti pyysi kertoon tasta perheesta. Naa on tosi mukavia ja rentoja. Tai mista ma tiian ku en oikee tajuu mita ne sanoo! mut oon ma hyvin jo oppinu viikossa kaikkee. :) Ja toi mun siskon poikakaveri sano et varmasti opin tan kielen kuukaudessa ku osaan jo nii hyvin haha! En varmana! mul on kauhee ressi et jos en opi tata ollenkaan. No mut kuitenki. Oon nyt ollu taalla yhen viikon enka oo vielkaan nahny niiden isaa.. en tiia onko sita, enka kyl kehtaa kysyykaan! Ne tiedot mitka sain tasta perheesta ennen ku tulin niin oli kyl ihan virheellisia. Siin oli et se aiti on sosiaalityontekia vaik se on kampaaja. ja niista siskoista oli ihan vaarinpain tiedot. Ja nail on yllattaen veliki! joka kyl ei asu enaa kotona vaan opiskelee toises kaupungis, et se saatto olla siina kuvassa jonka sain naista ennen ku tulin. Ku se oli kauheen nuoren nakonen. Mul menee muuten valilla hermot tohon aitiin. Se kokoajan kyselee et oonko onnellinen taalla ja sit se pyytaa aina jotain joka osaa enkkuu niin tulkkaamaan ja kysyy aina et oonko surullinen ja oon varmaan surullinen ku taalla on niin erilaista ku suomes. Ku se ei yhtaan tajuu et sen takii tulin tanne :D
-- Taal on muuten ihan karseita vaatteita kaikilla! Taal on sellanen muoti et kaikkii kirkkaan varisia napapaitoja jos on jtn ihmeen elainten kuvia ja rusetteja roikkuu. hyi etta! vahan oli vaikee shopata! ostin eilen vaatteita pakon edes ku ei mul oo tarpeeks. ois niin pitany ottaa enemman mukaan. ostin sellasia ihan neutraaleja josta mun perhe ei niin tykanny mut sit ostin pari sellasta jos oli jotain kukkia ja toises rusetti niin niitahan ne rakasti. just kauheimpia :D sit mun aiti valitti et ostin liian kalliita ku yks paita makso 15 e :D mutku olin shoppailemas yhen kaverin kans nii se ensin vei mut kaikkiin kalliisiin kauppoihin. Sit ku pyysin sita viemaan kaupungin halvimpaan nii siel ei onneks esim. topit maksa ku jotain 4e kappale. hyva koska ne on nii rumii et niista en haluu maksaa! Ja siina on nii hankala pitaa pokkaa ku ne myyjat tulee ehotteleen jotain hirveen pienia napapaitoja jos on jotain suden kuvia xD
-- Oon muuten aina ihan onnessani ku taal lentelee kaikkii varikkaita papukaijoja yli :D kaikki aina nauraa mulle ku oon niin tohkeissani. Ne ei tiia et suomes lentelee vaan jotain harakoita!
Vahan muuten aina repeen ku tas alueella missa oon niin on sellanen ¨vartiointi¨... mies pyorailee ympariinsa taal polkupyoralla ja puhaltelee sellaseen pieneen pilliin :D kysyin et wtf, niin se kuulemma silla pelottelee ja kertoo et security on paikalla! :D Multa on muuten jo kysytty et onko suomessa pizzaa ja popcornia ja et tiianko mita on jogurtti!:D
-- Mul on siis ma-ke koulua 7-12 ja to ja pe 7-11.. eli joudun joka aamu herata kuudelta. Luulin et oisin saanu tanaan kerranki nukkuu pitkaan nii eikohan noi koulukaverit kutsu mut johonki koulun urheilutapahtumaan joka oli tietenki 7 aamulla! :D se oli ihan vapaaehtonen mut aattelin et mun on varmaan ihan hyva osallistua kaikkeen ja ku kerran kutsutaanki. Se oli vaan joku sellanen leikkimielinen mis oli pussihyppelya ja kolmijalkajuoksuu ja tollasia. meki kokeiltiin niita, se oli tosi hauskaa kyl :´D
--Aiti pyysi kertoon tasta perheesta. Naa on tosi mukavia ja rentoja. Tai mista ma tiian ku en oikee tajuu mita ne sanoo! mut oon ma hyvin jo oppinu viikossa kaikkee. :) Ja toi mun siskon poikakaveri sano et varmasti opin tan kielen kuukaudessa ku osaan jo nii hyvin haha! En varmana! mul on kauhee ressi et jos en opi tata ollenkaan. No mut kuitenki. Oon nyt ollu taalla yhen viikon enka oo vielkaan nahny niiden isaa.. en tiia onko sita, enka kyl kehtaa kysyykaan! Ne tiedot mitka sain tasta perheesta ennen ku tulin niin oli kyl ihan virheellisia. Siin oli et se aiti on sosiaalityontekia vaik se on kampaaja. ja niista siskoista oli ihan vaarinpain tiedot. Ja nail on yllattaen veliki! joka kyl ei asu enaa kotona vaan opiskelee toises kaupungis, et se saatto olla siina kuvassa jonka sain naista ennen ku tulin. Ku se oli kauheen nuoren nakonen. Mul menee muuten valilla hermot tohon aitiin. Se kokoajan kyselee et oonko onnellinen taalla ja sit se pyytaa aina jotain joka osaa enkkuu niin tulkkaamaan ja kysyy aina et oonko surullinen ja oon varmaan surullinen ku taalla on niin erilaista ku suomes. Ku se ei yhtaan tajuu et sen takii tulin tanne :D
-- Taal on muuten ihan karseita vaatteita kaikilla! Taal on sellanen muoti et kaikkii kirkkaan varisia napapaitoja jos on jtn ihmeen elainten kuvia ja rusetteja roikkuu. hyi etta! vahan oli vaikee shopata! ostin eilen vaatteita pakon edes ku ei mul oo tarpeeks. ois niin pitany ottaa enemman mukaan. ostin sellasia ihan neutraaleja josta mun perhe ei niin tykanny mut sit ostin pari sellasta jos oli jotain kukkia ja toises rusetti niin niitahan ne rakasti. just kauheimpia :D sit mun aiti valitti et ostin liian kalliita ku yks paita makso 15 e :D mutku olin shoppailemas yhen kaverin kans nii se ensin vei mut kaikkiin kalliisiin kauppoihin. Sit ku pyysin sita viemaan kaupungin halvimpaan nii siel ei onneks esim. topit maksa ku jotain 4e kappale. hyva koska ne on nii rumii et niista en haluu maksaa! Ja siina on nii hankala pitaa pokkaa ku ne myyjat tulee ehotteleen jotain hirveen pienia napapaitoja jos on jotain suden kuvia xD
-- Oon muuten aina ihan onnessani ku taal lentelee kaikkii varikkaita papukaijoja yli :D kaikki aina nauraa mulle ku oon niin tohkeissani. Ne ei tiia et suomes lentelee vaan jotain harakoita!
Vahan muuten aina repeen ku tas alueella missa oon niin on sellanen ¨vartiointi¨... mies pyorailee ympariinsa taal polkupyoralla ja puhaltelee sellaseen pieneen pilliin :D kysyin et wtf, niin se kuulemma silla pelottelee ja kertoo et security on paikalla! :D Multa on muuten jo kysytty et onko suomessa pizzaa ja popcornia ja et tiianko mita on jogurtti!:D
maanantai 2. elokuuta 2010
Escuela
Tanaan oli eka paiva koulua! Sain kyll niin hyvan vastaanoton. Siella oli sellanen iso Bem vindo kyltti mulle ja catherinelle :D (saksalainen vaihto-oppilas) Sit monet tuli halaamaan ja ne sano et ne on niin oottanu meita taalla. Ja sain kauheesti jo kavereita ja ne kutsu mua jokapaikkaan. :d Taalla on silleen et ollaan aina samassa luokassa samojen kavereiden kanssa ja opet kulkee luokasta toiseen. Mut pistettiin varmaan 94 kanssa. Se koulu ei nayta autotallilta mut siina aulassa ei oo seinia sillee jannasti :D toi mun aiti sano et mulla on koulu joka paiva 7-11 mut tanaan mulla ainaki kesti 12..ja valipala tunti on puol 10 aikaan ja siel on sellanen kioski josta kaikki ostaa jotain makkaraleipiii ja sit jotain ihme mehua pussissa! muuten suomessa ei kylla vaihto-oppilaat saa tollasta vastaanottoa. kyll mua jannitti eka paiva ois ollu kauheeta jos kukaan ei ois puhunu mulle :S... vitsi ku ei oo sita nettii haluisin niin nayttaa kuvia! haluisin hoputtaa tota mun siskoo laittaan se netti mulle mutku en osaa todellakaan sanoo portugaliks sita:D
-Oltiin muuten eilen tuolla joen rannalla. Se nayttaa just sellaselta amazon joelta joka menee jonku viidakon lapi ja siin on paljo puita! pitas nayttaa kuva... yks poika sano et siella on joskus nahty sellanen tosi iso kaarme ja siit on videoki,mutt et siella ei pitas olla kaarmeita eika alligattoreita. Mut sit mun luokkalaiset tanaan sano et siella on alligaattoreita ja isoja kaarmeita. En tiia keta uskoo mut jokatapauksessa en mee lahellekaan :D Mut tassa lahella on sellanen luonnon suojelualue joku 30km paassa jossa voi naha paljo alligaattoreita ja apinoita ja sellasia.
-Oltiin myos eilen kirkossa, se oli joskus 10 aikaan illalla! onneks! nii ei tarvi sunnuntaisin aamulla herata. Varmaan sen takii ku paival on liian kuuma.Mentiin sinne myohassa nii ei tarvinu olla ku joku 15 min. Naa on babtisteja. Oisin toivonu et ne ois ollu katolilaisia nii ois ollu jotain erilaista mut ei se mtn! lisaan heti paljo kuvia ku saan sen netin! taa on tylsaa ilman kuvia :(
-Oltiin muuten eilen tuolla joen rannalla. Se nayttaa just sellaselta amazon joelta joka menee jonku viidakon lapi ja siin on paljo puita! pitas nayttaa kuva... yks poika sano et siella on joskus nahty sellanen tosi iso kaarme ja siit on videoki,mutt et siella ei pitas olla kaarmeita eika alligattoreita. Mut sit mun luokkalaiset tanaan sano et siella on alligaattoreita ja isoja kaarmeita. En tiia keta uskoo mut jokatapauksessa en mee lahellekaan :D Mut tassa lahella on sellanen luonnon suojelualue joku 30km paassa jossa voi naha paljo alligaattoreita ja apinoita ja sellasia.
-Oltiin myos eilen kirkossa, se oli joskus 10 aikaan illalla! onneks! nii ei tarvi sunnuntaisin aamulla herata. Varmaan sen takii ku paival on liian kuuma.Mentiin sinne myohassa nii ei tarvinu olla ku joku 15 min. Naa on babtisteja. Oisin toivonu et ne ois ollu katolilaisia nii ois ollu jotain erilaista mut ei se mtn! lisaan heti paljo kuvia ku saan sen netin! taa on tylsaa ilman kuvia :(
sunnuntai 1. elokuuta 2010
apua en tiia mista alottais :D on tapahtunu niin paljo kaikkee vaik paasin perille eilen!... Matka meni tosi hyvin ja lentoki kesti vaan 12 tuntia, eli siis tosi vahan! luulin et se ois ollu jotain 17. Laukkuki paas perille sinne sao paoloon. mut sit ku mun piti viel lentaa sielta sao paolosta yhteen kaupunkii tahan mun kylan lahelle niin se oli ensin jotain tunnin myohassa ja sit ku paastiin koneeseen nii siel ootettiin viela tunti ennen ku se lahti. olin ihan poikki ja nukuin vaan siella lentokentan kivilattialla ku ootin sita konetta :D sit siella koneessa istuin jonku naisen vieres ja se kysy jollain espanjan ja englannin sekotuksella et mista oon ja oonko yksin ja nain. mull ei ollu mitaan takkii mukana siina niin sit ku ruvettiin nukkuun nii se nainen jako sen takin mun kanssa peitoks 8O joku ihan tuntematon! se oli hyva ku siel koneessa oli vahan kylma mut se takki oli aika pieni. ihmiset on kyll niin ajattelevaisia taalla!
Mietin siel konees et onkohan siella ketaan mua vastassa ku mun piti olla siell campo grandessa 11 mut kello oli sillon jo jotain puol 2. mut siella onneks oli kolme jotain random miesta ja sitte yks saksalainen vaihto-oppilas tytto joka tuli kans tanne samaan kylaan! sit ne kysy multa et haluisinko lahtee heti ajaan tanne coximiin 3 tunnin matka vai menna nukkuun jonku niitten miehen serkulle. sit sanoin et ois kiva menna nukkuu ja halusin myos suihkuun. mentiin sit sinne sen serkulle, ne ei ollu kotona. se oli aika kauhee se kamppa... tai luulin et se oli kahee mut kyl taa mun koti taalla on vahan kauheempi:D vahan oli muuten noloo ku nukuin jotenki levottomasti kai ku nain unta et joku tyonsi mut pois sangysta ja sit jotenki kieritin itteni siita alas ja kiljuin samalla siella yolla. se saksalainen ei heranny mut ne brasilalaiset oli hereilla ja ne vaan aamulla kysy et kuka huusi yolla ja kerroin mita unta nain nii ne vaan nauro :D
Sit ajettiin tanne coximiin ja sinne mun kotiin. siell oli taa mun host aiti ja toinen siskoista kotona. se aiti vaan kokoajan et voi ku oot niin kaunis ja nai mita nyt ymmarsin :D naa mun siskot on tosi ihania ja aiti kans! aattelin ensin et ihan kauhee se kamppa mut ehin jo paivas tottuu siihen ja se alko tuntuu jo kodilta :D ja voin sanoo et se on tosi erilainen ku meian koti mut sitahan ma halusinki :) en oo viel ottanu siita kuvia otan sitte ku paasen omalla koneella nettiin ku toi mun toinen sisko sano et se voi hankkii mulle netin siihen. toi mun aiti onki kampaaja vaik niissa niiden papereis luki et se on sosiaalityontekija. se kampaamo on meian olohuonees \ eteisessa :D siel kotona kavi eilenki paljo porukkaa kampaajalla ja sit kaikki kutsu mut syomaan niille sina paivana -.- ei kyl sit menty ku sen yhen tyton synttareille ja siel oli ruokaa. kaytiin muuten eilen myos keilaamassa! seki oli ihan sellasen joku ison autotallin nakonen ja siihen seinaan oli spraymaalilla piirretty jtn keiloja xD sit siel oli vaan 2 keilarataa! x)
Taalla muuten juodaan kokoajan kokista. ruuan kanssaki. hyi etta musta tuntu et ekan paivan jalkeen mun hampaat on jo ihan syopyny ja oon lihonnu kauheena. aamupalakski vaan sellasta alloo pullaleipaa.
...taa portugali on vaikeempaa ku luulin, naa aantaa niin erilailla et se on hankala ymmartaa. oon ma jo jotain oppinu ja toi sisko kokoajan kattoo sanakirjaa ja puhuu mulle enkkuu. ja kylla siita jotain selvaa saa mut aina ku ne juttelee mulle jotain mita en ymmarra niin sanon vaan joojoo ja nyokkaan ja hymyilen;)
Hehe sori ku tuli kaikkii kirjotusvirheita en oikee tiia naiden nappainten paikkoja.... ja tasta tuli tosi pitka ku en tiia milln seuraavaks paasen koneelle! toivottavasti saisin koht sen netin :P vaik ei taall kylla kauheena kerkee kirjottaa ku ollaan kokoajan menoss johki!
Mietin siel konees et onkohan siella ketaan mua vastassa ku mun piti olla siell campo grandessa 11 mut kello oli sillon jo jotain puol 2. mut siella onneks oli kolme jotain random miesta ja sitte yks saksalainen vaihto-oppilas tytto joka tuli kans tanne samaan kylaan! sit ne kysy multa et haluisinko lahtee heti ajaan tanne coximiin 3 tunnin matka vai menna nukkuun jonku niitten miehen serkulle. sit sanoin et ois kiva menna nukkuu ja halusin myos suihkuun. mentiin sit sinne sen serkulle, ne ei ollu kotona. se oli aika kauhee se kamppa... tai luulin et se oli kahee mut kyl taa mun koti taalla on vahan kauheempi:D vahan oli muuten noloo ku nukuin jotenki levottomasti kai ku nain unta et joku tyonsi mut pois sangysta ja sit jotenki kieritin itteni siita alas ja kiljuin samalla siella yolla. se saksalainen ei heranny mut ne brasilalaiset oli hereilla ja ne vaan aamulla kysy et kuka huusi yolla ja kerroin mita unta nain nii ne vaan nauro :D
Sit ajettiin tanne coximiin ja sinne mun kotiin. siell oli taa mun host aiti ja toinen siskoista kotona. se aiti vaan kokoajan et voi ku oot niin kaunis ja nai mita nyt ymmarsin :D naa mun siskot on tosi ihania ja aiti kans! aattelin ensin et ihan kauhee se kamppa mut ehin jo paivas tottuu siihen ja se alko tuntuu jo kodilta :D ja voin sanoo et se on tosi erilainen ku meian koti mut sitahan ma halusinki :) en oo viel ottanu siita kuvia otan sitte ku paasen omalla koneella nettiin ku toi mun toinen sisko sano et se voi hankkii mulle netin siihen. toi mun aiti onki kampaaja vaik niissa niiden papereis luki et se on sosiaalityontekija. se kampaamo on meian olohuonees \ eteisessa :D siel kotona kavi eilenki paljo porukkaa kampaajalla ja sit kaikki kutsu mut syomaan niille sina paivana -.- ei kyl sit menty ku sen yhen tyton synttareille ja siel oli ruokaa. kaytiin muuten eilen myos keilaamassa! seki oli ihan sellasen joku ison autotallin nakonen ja siihen seinaan oli spraymaalilla piirretty jtn keiloja xD sit siel oli vaan 2 keilarataa! x)
Taalla muuten juodaan kokoajan kokista. ruuan kanssaki. hyi etta musta tuntu et ekan paivan jalkeen mun hampaat on jo ihan syopyny ja oon lihonnu kauheena. aamupalakski vaan sellasta alloo pullaleipaa.
...taa portugali on vaikeempaa ku luulin, naa aantaa niin erilailla et se on hankala ymmartaa. oon ma jo jotain oppinu ja toi sisko kokoajan kattoo sanakirjaa ja puhuu mulle enkkuu. ja kylla siita jotain selvaa saa mut aina ku ne juttelee mulle jotain mita en ymmarra niin sanon vaan joojoo ja nyokkaan ja hymyilen;)
Hehe sori ku tuli kaikkii kirjotusvirheita en oikee tiia naiden nappainten paikkoja.... ja tasta tuli tosi pitka ku en tiia milln seuraavaks paasen koneelle! toivottavasti saisin koht sen netin :P vaik ei taall kylla kauheena kerkee kirjottaa ku ollaan kokoajan menoss johki!
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)