No nyt oon kylla tosi ihmeissani.... Tanaan mun sisko varjas sen jalkakarvoja (hiusvarilla) blondiks! Se siina hyppi ku sita kirveli jalkoihin sit kysyin et eiko ois helpompi vaan sheivata ne pois ja se jotain selitti et se ei voi ku ne kasvaa takas paksuna et sen pitaa kasvattaa ne ja repii ne! :D hyi! ompas helppoo olla suomalainen!! myos nain tosi oudon elaimen meian huoneessa! se naytti ihan liskolta tai sammakolta ja silla oli siivet ja se pomppi! 8O jos tiiatte mika tama elain on niin ilmottakaa. mun siskoki katto ihan ihmeissaan eika sekaan tienny yhtaa :D
Taall ei oo mitaan jannaa nyt tapahtunu paitsi et viime torstai iltana noin kello 8 mulle ja talle saksalaiselle vaihtarille kerrottiin et seuraavana paivana lahetaan yhteen toiseen kaupunkiin sellaselle vaihtari leirille. :D 8 tunnin auto ja bussimatka site sinne heti koulun jalkee :P Siell leirilla oli aika kamalaa. Kauheeta syyttelya ja uhkailua et jos ei opita portugalia 3 kuukaudessa niin ne lahettaa meiat takas kotiin! :O mut eihan kaikki oo niin nopeita oppimaan! (esim. mina) Vaikka kylla ymmarran ja puhun jo paremmin ku se saksalainen mika lohduttaa mua tosi paljon:D Sen sisko puhuu enkkuu niin ne aina juttelee englanniks. Onneks mun perhe ei puhu! Ja mun afs yhteyshenkilo oli pitany kauheen puhuttelun mun kavereille et miten mulle ei saa enaa jutella englanniks :D... oon kylla nyt yrittany menna kaikkien kans ketka ei puhu enkkuu ja pyytany niita jutteleen mun kans xD kylla ma ymmarran jo jotain mut tuntuu etten ikina opi puhumaan kunnolla :( luulin et taa ois ollu niin paljo helpompaa! MUT taa oli tallanen lyhyt. huomen on taas bileita onneks!:D PS; oon vahan kyllastyny nytten ku kaikki sanoo mua taalla britneyks
perjantai 24. syyskuuta 2010
tiistai 14. syyskuuta 2010
Tulin nyt akkii tanne kirjottaan ku sain vahan inspiraatioo ;P voin alottaa silla et kavin asken suihkus niin talla kertaa siella oli lisko!!! :) En kiljunu vaan ihan rauhallisesti menin hakemaan host aitia haataan se ulos sielta. :D Se oli vaan sellanen pieni gekko lisko joka syo otokoita mut en halunnu et se esim tippuu mun paahan ku oon suihkus :O Toisaalta haluisin sellasen tosi pienen meian huoneeseen niin se sois hyttysia joita on ihan hirveesti meian huoneessa ja mun jalat on ihan ruvella. xP Ja ne ei kuole hyttysmyrkkyyn eika mikaan repellent ( en muista mika se on suomeks) auta!.. Niita on meian talos kuulemma sen takii niin paljo koska me asutaan niin lahella metsaa. Jonka muuten nain viimeviikolla ja se nayttaa ihan viidakolta!!:DD Mut en ma silti haluis liskoo mun huoneeseen, mua pelottaa et se menis mun suuhun ku nukun :D
No mut taalla asuu toinen vaihto-oppilas saksasta jota nain tanaan. Niin se naytti mulle kuvan hamahakista joka oli sen huoneessa. Siis se oli ihan oikeesti ruskeen tarantellan nakonen ja kokonen, en liiottele yhtaan! lupaan!:D Sit se sano et se ensin naki sen sen ovessa ja sit se katos ja aamulla ku se heras niin se oli sen vieressa seinalla. Ja se ei ees kertonu sen host perheelle siita mitaan!!! Kysyin et miks se ei esim kiljunu tai sanonu et siel on hamahakki niin se vaan kohautti olkapaita et en ma mitaan sanonu, se vaan sano et se ei voinu tappaa sita sen kengalla ku se oli liian iso. Se naytti silta et se ois ollu oikeesti myrkyllinen ja oli tosi iso, melkeen joku nyrkin kokonen ja karvanen.. tyhmaa ku se ei sanonu mitaan. En taida enaa ikaan menna sen huoneeseen :) Ja se paiva ku loydan sellasen mun vieresta niin kuolen varmaan jarkytykseen!!!
Koulus on menny hyvin. Vielkaa en ymmarra mitaan, juttelen vaa siell kavereiden kanssa. Siell on kyl yks tati joka valittaa kokoajan. Se on joku ¨rehtorin assistentti¨. Se siis ihan oikeesti kulkee luokasta toiseen ja joka kerta valittaa jostain asiasta. Enka valehtele yhtaan. Sit kysyin kavereilta et miks se oikeen on taalla toissa et mika sen virka oikeen on nii ei kukaan oikeesti tienny xD se vaan kulkee ympariinsa ja valittaa, ei siita kukaan oikeen tykkaa. Ne oppilaat sano et monet opettajatki vihaa sita. :D Se valittaa siitaki ku istun luokan takana, et mun pitas istuu siina eessa ja kuunnella mita opettajat puhuu ym... mut sit mun kaverit jotain puhu sille eika mun tarvinu onneks menna! mut se nainen on kylla niin raivostuttava:D
Ja aiti kysy et mita syon taalla... joka paiva papuja ja riisia. mihin oon ihan kypsana jo. en kesta enaa :D Yritan syya aina tosi vahan kerrallaan etten liho taal kauheena eika kylla oo yhtaan vaikeeta ollu. Sit on sellasia alloja sitkeita pihveja. Joskus oon ihan onnesta soikeena ku on pastaa. Sit sen lisaks on myos riisia ja papuja, Ne sekottaa riisia pastaan :O Sit mun host aiti sano tanaan mun siskolle ettei se voi syoda pelkkaa pastaa et pitaa syoda riisiiki? mut mulle se ei onneks sanonu mitaan. oon niin kyllastyny riisiin!! Ja aamupalalla ei oo tyyliin mitaan syotavaa, se mun aiti heraa sillon ku mun pitaa lahtee kouluun ja sanoo et se kay hakeen mulle leipaa leipomosta mut mun pitaa aina lahtee jo sillon. Kylla joskus on muroja ja jogurttia ja nain mut joskus syon vaan jonku pienen hedelman ja sit mun maha kramppaa koulussa ku on niin nalka. :P mut kyl ma aina jotain saan syotyy. Muuten oon kerran ollu myohassa jo koulusta, olin 4 minuuttia myohassa niin koulun portit meni kiinni (siina on myos sellanen portinvartia) sit piti oottaa siina ulkona niin paasi seuraavalle tunnille sisaan :D Ja en oo varmaan kertonu et meil on koulupukuna vaan sellanen paita jossa lukee meian koulun nimi ja sit ei saa olla mitaan tosi lyhyita shortseja. Ois myos saanu siihen sellaset jumppashortsin tapaset, sellaset tosi tiukat jotka on taalla ihan kuuminta hottia mutta ma en niita ostanu :D
Ja Niissa bileissa oli tosi kivaa! Ne oli sellaset allasbileet ja siel ne grillattiin, juotiin drinkkeja, poltettiin vesipiippua ja uitiin... Taalla melkeen kaikilla on vesipiiput niinku turkissaki :D mut ne siis polttaa siina sellasia erimakusia tupakoita eika mitaan vaarallista:D
Mun kulttuurishokki on jo jonku verran menny ohi! Ei enaan vituta joka paiva.. Oon jopa tykanny naista vaatteistaki! oon jo tottunu ihan naihin, en oo kylla viela yhtaan susipaitaa, tai mitaan muutakaan elainpaitaa ostanu. Mut ei sita tiia minka nakosena tuun suomeen xD ... Viel haluun vaan oppii tan kielen ku mun kaverit ei enaa meinaa jaksaa puhuu englantia :D Ja mul oliki tanaan eka portugalin tunti, siell oli tosi kivaa. :) Naa muuten sanoo mua Ianaks :D myos kirjottaa mun nimen niin :D se on nyt mun uus nimi siis...
No mut taalla asuu toinen vaihto-oppilas saksasta jota nain tanaan. Niin se naytti mulle kuvan hamahakista joka oli sen huoneessa. Siis se oli ihan oikeesti ruskeen tarantellan nakonen ja kokonen, en liiottele yhtaan! lupaan!:D Sit se sano et se ensin naki sen sen ovessa ja sit se katos ja aamulla ku se heras niin se oli sen vieressa seinalla. Ja se ei ees kertonu sen host perheelle siita mitaan!!! Kysyin et miks se ei esim kiljunu tai sanonu et siel on hamahakki niin se vaan kohautti olkapaita et en ma mitaan sanonu, se vaan sano et se ei voinu tappaa sita sen kengalla ku se oli liian iso. Se naytti silta et se ois ollu oikeesti myrkyllinen ja oli tosi iso, melkeen joku nyrkin kokonen ja karvanen.. tyhmaa ku se ei sanonu mitaan. En taida enaa ikaan menna sen huoneeseen :) Ja se paiva ku loydan sellasen mun vieresta niin kuolen varmaan jarkytykseen!!!
Koulus on menny hyvin. Vielkaa en ymmarra mitaan, juttelen vaa siell kavereiden kanssa. Siell on kyl yks tati joka valittaa kokoajan. Se on joku ¨rehtorin assistentti¨. Se siis ihan oikeesti kulkee luokasta toiseen ja joka kerta valittaa jostain asiasta. Enka valehtele yhtaan. Sit kysyin kavereilta et miks se oikeen on taalla toissa et mika sen virka oikeen on nii ei kukaan oikeesti tienny xD se vaan kulkee ympariinsa ja valittaa, ei siita kukaan oikeen tykkaa. Ne oppilaat sano et monet opettajatki vihaa sita. :D Se valittaa siitaki ku istun luokan takana, et mun pitas istuu siina eessa ja kuunnella mita opettajat puhuu ym... mut sit mun kaverit jotain puhu sille eika mun tarvinu onneks menna! mut se nainen on kylla niin raivostuttava:D
Ja aiti kysy et mita syon taalla... joka paiva papuja ja riisia. mihin oon ihan kypsana jo. en kesta enaa :D Yritan syya aina tosi vahan kerrallaan etten liho taal kauheena eika kylla oo yhtaan vaikeeta ollu. Sit on sellasia alloja sitkeita pihveja. Joskus oon ihan onnesta soikeena ku on pastaa. Sit sen lisaks on myos riisia ja papuja, Ne sekottaa riisia pastaan :O Sit mun host aiti sano tanaan mun siskolle ettei se voi syoda pelkkaa pastaa et pitaa syoda riisiiki? mut mulle se ei onneks sanonu mitaan. oon niin kyllastyny riisiin!! Ja aamupalalla ei oo tyyliin mitaan syotavaa, se mun aiti heraa sillon ku mun pitaa lahtee kouluun ja sanoo et se kay hakeen mulle leipaa leipomosta mut mun pitaa aina lahtee jo sillon. Kylla joskus on muroja ja jogurttia ja nain mut joskus syon vaan jonku pienen hedelman ja sit mun maha kramppaa koulussa ku on niin nalka. :P mut kyl ma aina jotain saan syotyy. Muuten oon kerran ollu myohassa jo koulusta, olin 4 minuuttia myohassa niin koulun portit meni kiinni (siina on myos sellanen portinvartia) sit piti oottaa siina ulkona niin paasi seuraavalle tunnille sisaan :D Ja en oo varmaan kertonu et meil on koulupukuna vaan sellanen paita jossa lukee meian koulun nimi ja sit ei saa olla mitaan tosi lyhyita shortseja. Ois myos saanu siihen sellaset jumppashortsin tapaset, sellaset tosi tiukat jotka on taalla ihan kuuminta hottia mutta ma en niita ostanu :D
Ja Niissa bileissa oli tosi kivaa! Ne oli sellaset allasbileet ja siel ne grillattiin, juotiin drinkkeja, poltettiin vesipiippua ja uitiin... Taalla melkeen kaikilla on vesipiiput niinku turkissaki :D mut ne siis polttaa siina sellasia erimakusia tupakoita eika mitaan vaarallista:D
Mun kulttuurishokki on jo jonku verran menny ohi! Ei enaan vituta joka paiva.. Oon jopa tykanny naista vaatteistaki! oon jo tottunu ihan naihin, en oo kylla viela yhtaan susipaitaa, tai mitaan muutakaan elainpaitaa ostanu. Mut ei sita tiia minka nakosena tuun suomeen xD ... Viel haluun vaan oppii tan kielen ku mun kaverit ei enaa meinaa jaksaa puhuu englantia :D Ja mul oliki tanaan eka portugalin tunti, siell oli tosi kivaa. :) Naa muuten sanoo mua Ianaks :D myos kirjottaa mun nimen niin :D se on nyt mun uus nimi siis...
perjantai 3. syyskuuta 2010
Olá!
NONI! Nyt mulla meni ohi taa vitutus ainaki hetkeks ku kuulin etta meilla on tiistaihin vapaata koulusta ku taal on itsenaisyyspaiva. + tanaan on bileet mun kaverin luona:D Nii voin nyt kirjottaa tanne. Ei oo sen enempaa elaimii ollu kotona ku yks torakan tapanen iso joku otokka. Kiljun vaan aina ja sit mun siskot tulee aina nauraen sinne et mita ma oon taas loytany:D Ja yks aamu tas istuin mun sangyssa ja mietin et nukunko viel 10 minuuttia vai nousenko jo kouluun nii sitte siine mun vieressa seinalla oli sellanen jumalaton perhonen. ei mikaan sellanen kaunis varikas vaan sellanen ruskee jolla oli ihan kauheen isot tuntosarvet! En oo kylla ikina noussu niin nopeeta sangysta enka varmaan ikina tuu nouseen niin nopeeta:D Tapoin sen sit mun siskon kengalla ku en halunnu tappaa omalla :D Suomessa muuten en ikina tapa otokoita ku mulle tulee kauheen huono olo ja huono omatunto. Mut taalla kylla liiskaan ne kaikki. Ne voi olla vaik myrkyllisii ja tapan ne kylla ennen ku ne tappaa mut!!!
Viimeviikolla ku oltiin siella Campo Grandessa tekemassa mun ID korttia, niin jatin mun hupparin vahingossa sinne. Sit siella bussissa oli ihan kauheen kova tuuletus niin sain sit flunssan sielta. Viimeviikko meni sit flunssassa. Sit nyt keskiviikkona ku tulin kotiin koulusta niin mua sattu paahan, mahaan ja selkaan ihan kauheena. Menin sit nukkuun ja tuntu et mull oli kauheena kuumetta. Sitt yhes vaihees iltaa mua rupes niin sattuu ja oli kauhee ikava aitii ja sit mua rupes itkettaa ihan kauheen :D eka kerta ku itkin taalla! Sit host aiti vei mut laakariin. se laakari kuunteli mun mahaa ja selkaa ja kaikkee ja sit se maaras niin etta en saanu syoda enaa mitaan koko paivana, ja mun piti juoda kookosmaitoo ja gatorade urheilujuomaa!:D En tiia miks... Kyl toi aiti mulle pari pilleriiki anto, mut en tiia oliks ne sen laakarin maaraamia. Sit joku mies vaan toi meille jotain 7 kookospahkinaa ja ne juotti sita vetta mulle sielta:D En kyl tykkaa siita yhtaan! En tiia onko kookosmaidolla ja urheilujuomalla joku parantava vaikutus mut kyl mun olo parani heti samana iltana:D oon ma viela 2 paivaa sen jalkee ollu pois koulusta ku mun maha oli niin kipeena. Toi mun host aiti sano et se oli varmaan joku virus ku taalla on niin kuiva ilma niin ne tarttuu... Taalla muuten on ihan sika kuiva ilma! aina ku kavelen johonki vahan pitemmin nii yskittaa heti niin paljo. :O en tiia johtuukse siita ku taa on niin sisamaassa vai.. Mut yks mun kaveri sano et se oli kattonu saatiedotusta niin taalla tuulee nyt joku sama tuuli ku saharan aavikolla...: kyl sen huomaa!
Vitsi oli muuten tylsaa sairaana ku ei oo nettii enka tv ohjelmistakaan tajuu mitaan ku kaikki portugaliks. Makasin vaan sangys ja tuijotin kattoo. Oon ihan hullu nytte :D ...Kysyin muuten siita netista et millon ne hankkii sen, mun sisko sano et se hankkii ku se saa rahaa!:O sanoin etta voin kylla itekki maksaa sen mut se ei suostunu. Toi mun sisko muuten (siis mun ikanen) menee viidelta aamulla leipomoon toihin, tulee 1 aikaan ja nukkuu paivaunii, sit se lahtee joskus 7 aikaa illalla kouluun ja tulee joskus 11-12 aikaan. Ihan sairaan raskasta varmasti!:O Mut silti se on aina niin ilonen ja pirtee!! En tajua:D....Mutta Kirjotan sit lisaa tan viikonlopun jalkeen ellen oo tosi vittuuntunu! xD
Viimeviikolla ku oltiin siella Campo Grandessa tekemassa mun ID korttia, niin jatin mun hupparin vahingossa sinne. Sit siella bussissa oli ihan kauheen kova tuuletus niin sain sit flunssan sielta. Viimeviikko meni sit flunssassa. Sit nyt keskiviikkona ku tulin kotiin koulusta niin mua sattu paahan, mahaan ja selkaan ihan kauheena. Menin sit nukkuun ja tuntu et mull oli kauheena kuumetta. Sitt yhes vaihees iltaa mua rupes niin sattuu ja oli kauhee ikava aitii ja sit mua rupes itkettaa ihan kauheen :D eka kerta ku itkin taalla! Sit host aiti vei mut laakariin. se laakari kuunteli mun mahaa ja selkaa ja kaikkee ja sit se maaras niin etta en saanu syoda enaa mitaan koko paivana, ja mun piti juoda kookosmaitoo ja gatorade urheilujuomaa!:D En tiia miks... Kyl toi aiti mulle pari pilleriiki anto, mut en tiia oliks ne sen laakarin maaraamia. Sit joku mies vaan toi meille jotain 7 kookospahkinaa ja ne juotti sita vetta mulle sielta:D En kyl tykkaa siita yhtaan! En tiia onko kookosmaidolla ja urheilujuomalla joku parantava vaikutus mut kyl mun olo parani heti samana iltana:D oon ma viela 2 paivaa sen jalkee ollu pois koulusta ku mun maha oli niin kipeena. Toi mun host aiti sano et se oli varmaan joku virus ku taalla on niin kuiva ilma niin ne tarttuu... Taalla muuten on ihan sika kuiva ilma! aina ku kavelen johonki vahan pitemmin nii yskittaa heti niin paljo. :O en tiia johtuukse siita ku taa on niin sisamaassa vai.. Mut yks mun kaveri sano et se oli kattonu saatiedotusta niin taalla tuulee nyt joku sama tuuli ku saharan aavikolla...: kyl sen huomaa!
Vitsi oli muuten tylsaa sairaana ku ei oo nettii enka tv ohjelmistakaan tajuu mitaan ku kaikki portugaliks. Makasin vaan sangys ja tuijotin kattoo. Oon ihan hullu nytte :D ...Kysyin muuten siita netista et millon ne hankkii sen, mun sisko sano et se hankkii ku se saa rahaa!:O sanoin etta voin kylla itekki maksaa sen mut se ei suostunu. Toi mun sisko muuten (siis mun ikanen) menee viidelta aamulla leipomoon toihin, tulee 1 aikaan ja nukkuu paivaunii, sit se lahtee joskus 7 aikaa illalla kouluun ja tulee joskus 11-12 aikaan. Ihan sairaan raskasta varmasti!:O Mut silti se on aina niin ilonen ja pirtee!! En tajua:D....Mutta Kirjotan sit lisaa tan viikonlopun jalkeen ellen oo tosi vittuuntunu! xD
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)
