tiistai 14. syyskuuta 2010

Tulin nyt akkii tanne kirjottaan ku sain vahan inspiraatioo ;P voin alottaa silla et kavin asken suihkus niin talla kertaa siella oli lisko!!! :) En kiljunu vaan ihan rauhallisesti menin hakemaan host aitia haataan se ulos sielta. :D Se oli vaan sellanen pieni gekko lisko joka syo otokoita mut en halunnu et se esim tippuu mun paahan ku oon suihkus :O Toisaalta haluisin sellasen tosi pienen meian huoneeseen niin se sois hyttysia joita on ihan hirveesti meian huoneessa ja mun jalat on ihan ruvella. xP Ja ne ei kuole hyttysmyrkkyyn eika mikaan repellent ( en muista mika se on suomeks) auta!.. Niita on meian talos kuulemma sen takii niin paljo koska me asutaan niin lahella metsaa. Jonka muuten nain viimeviikolla ja se nayttaa ihan viidakolta!!:DD Mut en ma silti haluis liskoo mun huoneeseen, mua pelottaa et se menis mun suuhun ku nukun :D

No mut taalla asuu toinen vaihto-oppilas saksasta jota nain tanaan. Niin se naytti mulle kuvan hamahakista joka oli sen huoneessa. Siis se oli ihan oikeesti ruskeen tarantellan nakonen ja kokonen, en liiottele yhtaan! lupaan!:D Sit se sano et se ensin naki sen sen ovessa ja sit se katos ja aamulla ku se heras niin se oli sen vieressa seinalla. Ja se ei ees kertonu sen host perheelle siita mitaan!!! Kysyin et miks se ei esim kiljunu tai sanonu et siel on hamahakki niin se vaan kohautti olkapaita et en ma mitaan sanonu, se vaan sano et se ei voinu tappaa sita sen kengalla ku se oli liian iso. Se naytti silta et se ois ollu oikeesti myrkyllinen ja oli tosi iso, melkeen joku nyrkin kokonen ja karvanen.. tyhmaa ku se ei sanonu mitaan. En taida enaa ikaan menna sen huoneeseen :) Ja se paiva ku loydan sellasen mun vieresta niin kuolen varmaan jarkytykseen!!!

Koulus on menny hyvin. Vielkaa en ymmarra mitaan, juttelen vaa siell kavereiden kanssa. Siell on kyl yks tati joka valittaa kokoajan. Se on joku ¨rehtorin assistentti¨. Se siis ihan oikeesti kulkee luokasta toiseen ja joka kerta valittaa jostain asiasta. Enka valehtele yhtaan. Sit kysyin kavereilta et miks se oikeen on taalla toissa et mika sen virka oikeen on nii ei kukaan oikeesti tienny xD se vaan kulkee ympariinsa ja valittaa, ei siita kukaan oikeen tykkaa. Ne oppilaat sano et monet opettajatki vihaa sita. :D Se valittaa siitaki ku istun luokan takana, et mun pitas istuu siina eessa ja kuunnella mita opettajat puhuu ym... mut sit mun kaverit jotain puhu sille eika mun tarvinu onneks menna! mut se nainen on kylla niin raivostuttava:D

Ja aiti kysy et mita syon taalla... joka paiva papuja ja riisia. mihin oon ihan kypsana jo. en kesta enaa :D Yritan syya aina tosi vahan kerrallaan etten liho taal kauheena eika kylla oo yhtaan vaikeeta ollu. Sit on sellasia alloja sitkeita pihveja. Joskus oon ihan onnesta soikeena ku on pastaa. Sit sen lisaks on myos riisia ja papuja, Ne sekottaa riisia pastaan :O Sit mun host aiti sano tanaan mun siskolle ettei se voi syoda pelkkaa pastaa et pitaa syoda riisiiki? mut mulle se ei onneks sanonu mitaan. oon niin kyllastyny riisiin!! Ja aamupalalla ei oo tyyliin mitaan syotavaa, se mun aiti heraa sillon ku mun pitaa lahtee kouluun ja sanoo et se kay hakeen mulle leipaa leipomosta mut mun pitaa aina lahtee jo sillon. Kylla joskus on muroja ja jogurttia ja nain mut joskus syon vaan jonku pienen hedelman ja sit mun maha kramppaa koulussa ku on niin nalka. :P mut kyl ma aina jotain saan syotyy. Muuten oon kerran ollu myohassa jo koulusta, olin 4 minuuttia myohassa niin koulun portit meni kiinni (siina on myos sellanen portinvartia) sit piti oottaa siina ulkona niin paasi seuraavalle tunnille sisaan :D Ja en oo varmaan kertonu et meil on koulupukuna vaan sellanen paita jossa lukee meian koulun nimi ja sit ei saa olla mitaan tosi lyhyita shortseja. Ois myos saanu siihen sellaset jumppashortsin tapaset, sellaset tosi tiukat jotka on taalla ihan kuuminta hottia mutta ma en niita ostanu :D

Ja Niissa bileissa oli tosi kivaa! Ne oli sellaset allasbileet ja siel ne grillattiin, juotiin drinkkeja, poltettiin vesipiippua ja uitiin... Taalla melkeen kaikilla on vesipiiput niinku turkissaki :D mut ne siis polttaa siina sellasia erimakusia tupakoita eika mitaan vaarallista:D

Mun kulttuurishokki on jo jonku verran menny ohi! Ei enaan vituta joka paiva.. Oon jopa tykanny naista vaatteistaki! oon jo tottunu ihan naihin, en oo kylla viela yhtaan susipaitaa, tai mitaan muutakaan elainpaitaa ostanu. Mut ei sita tiia minka nakosena tuun suomeen xD ... Viel haluun vaan oppii tan kielen ku mun kaverit ei enaa meinaa jaksaa puhuu englantia :D Ja mul oliki tanaan eka portugalin tunti, siell oli tosi kivaa. :) Naa muuten sanoo mua Ianaks :D myos kirjottaa mun nimen niin :D se on nyt mun uus nimi siis...

2 kommenttia:

  1. Heips,
    on niin kiva lukea näitä sun juttuja.
    Taitaa kyllä olla aika eksoottinen maa ja kulttuuri...
    Innolla odotan kun seuraavan kerran Kalajoella nähdään ja sulla on susipaita päällä:D
    Pidähän hauskaa ja kirjoittele paljon lisää!
    Sari

    VastaaPoista
  2. Hahaa, sä tuut Suomeen kuule ihan ruskettuneena, susipaita päällä ja puhut vähän aksentilla. Valitat et kaupasta ei saa kunnon papuja ja keittelet ittelles riisiä aamupalaks, lounaaks ja illalla. Siika ei enää maistu. Keräilet mökillä kaikki ötökät tyynylles että tulis kotoinen olo ja perustat sit hämähäkkiterraarion. :D

    VastaaPoista