Sain taas inspiraation kirjottamiseen nain nopeesti, miten taa voi olla mahollista!! :D kerron nyt minkalainen joulu taal oli ennen ku unohan! aamulla jouluaattona soitin mun parhaille kavereille ja hyvan vastaanoton sain hahaha :D soitin tuntemattomalla silleen yllatyksena. kaikki varmaan luuli et oon joku pilapuhelujen soittaja : D ensinnakaan ines ei suostunu vastata mulle ollenkaan. soitin sille varmaan joku 5 kertaa ja ines vaan aina katkas sen puhelun xDD kiitos siita ines hahaha:D naa muut taas vastas mut kukaan ei enaa tunnista mun aanta :D
soitin janinalle:
Mina: HELOOOU!!!!!
Janina: helou..... ja hiljasuus :D
ja nealle...
mina: NEAAA!!!
Nea: .... mita?
ja minnalle
Mina: HEIII!
Minna: MOIIII!
mina: mita kuuluu?
Minna: ihan hyvaa!!!....kuka siella?
Oli ihanaa kuulla kaikkien aania! :d tuntuu niinku olisin viimeks joskus edellisella viikolla jutellu niiden kanssa! :D Kaikkien aanet oli onneks pysyny samana ;) oli niin ihanaa! <3 meinasin kylla kokoajan puhua portugalia ku en ollu taas 2 kk puhunu suomea :d
Mut taalla taa jouluaatto oli niinku melkeen ihan normaali paiva :d syotiin lounas ihan normaalisti ja nain en nyt muista mita tehtiin paivalla. Mut sit illalla mentiin mun isapuolen veljen vaimon aitin luokse viettaan joulua. kylla hehehe :D mun sisko ei tykanny yhtaan et mentiin jonku sellasen luo keta ei kunnolla tunneta haha :D mut siel oli paljo muutaki porukkaa. ei ollu silleen mitaan erityista jouluruokaa, lihaa ja riisia niinku joka paiva :D mut oli seki hyvaa :D ja taas silla mun isapuolen veljen vaimon siskon lapsella oli synttarit niin siella oli kakkua sitt jalkiruuaks :D taalla on paljo aina kookoskakkua. rakastan niin kookosta nykyaan! taalla on ihan hirveena kaikissa:D ennen en tykanny mut nyt kyll tykkaan. ja kookosjogurttiki on niin hyvaa!!! :D Ja nyt ku puhun ruasta niin voin kertoo et maistoin taalla jo kauan aikaa sitte ekaa kertaa mangoa :D sita hedelmaa. se on niin hyvaaa!!! voisin syoda aamupalalla ja lounaalla ja joka kerralla :D mut joku sano et siita tulee finneja! no mutta siis taalla oli jouluaattona jo paljo raketteja. sit kavin yhen mun kaverin tadin luona ku se oli siella viettamas joulua niin siella oli ihan talo taynna porukkaa ja kauhee meteli :D ihan sama homma ku siella missa ma olin viettamas joulua :D ei ollu kylla yhtaan mitenkaan rauhallinen joulu niinku suomessa :d mut ma tykkasin! mut mulle tuli vahan mieleen uus vuos siita niin saa naha minkalainen uusvuos taalla on sitte hahah :D oltiin jouluaattona yhessa kaupassa niin mun aiti osti mulle paidan joululahjaks jonka ite valitsin. ja sitte sain viela sielta juhlista sellasen pienen paketin jossa oli parfyymi ja avaimenpera. se oli ihan kauheen voimakasta se parfyymi, laitoin sita vahan niin mulle tuli paa ihan kipeeks ja rupes oksettaan hahah :D mut ajatus on tarkein :D ite en ostanu mitaan lahjaa kellekaan :D ehka ostan myohemmin jotain mun siskoille :D
Sitte jouluaaton jalkeisena paivana menin illalla sellaseen baileen :D en tiia miten selittaa sita. mut siel on joku bandi aina soittamassa ja laulamassa ja sit ihmiset tanssii sellasia paikallisia tansseja :D maki opettelin siella tanssimaan niita, se on niin siistia hahaha! :D sita vois verrata johonki discoon mut siis se musiikki oli vahan niinku jotain paikallista country musiikkia joka on taall oikeesti tosi hyvaa!! :D mut se oli sellanen sali jossa oli ihan kauheena ihmisia ja ihan kamalan kuuma!!! kakki ihan hiesta markia siella munki vaatteet ihan lapimarat oli hyi etta!!!! :D mut tykkasin kyll tosi paljo ja olin korkkareilla siella puol 5 asti aamulla ja mun varpaissa ei oo enaan melkeen tuntoo ja taa on kylla tosi hairitseva tunne :D
Ja mita tanne viimeks kirjottelin etta en kehtaa menna kuokkimaan kenenkaan haihin :) seuraavana aamuna yks mun kaveri soitti 10 vaille 11 ku olin viela nukkumassa et voinko lahtee sen kanssa sen kavereiden haihin deitiks sille :D ja ne haat alko siis kello 11. olin vaan etta joo kylla se onnistuu :D sit sovittiin etta se tulee hakeen mua kello 11.20 kavin ihan tosi nopeeta suihkussa ja olin kuivaamassa hiuksia ku se soitti et voidaanko jo lahtee et se morsian on kuulemma jo kavelly sinne alttarille hahahah :D sit kerkesin kylla laittaa meikkia ja nain mut naytin kylla niin sekasotkulta ja laittauduin viela autossa :D sit mentiin sinne kerettiin just ennen ku ne pussas ja sitte ku ne pussas niin kaikki taputti. en muista taputetaanko suomessa?? no mutt sit menin vaan ihan pokkana sinne onnitteleen niita sen mun kaverin kanssa 8D se morsian itki kaikki sen meikit pois siella haissa ja sen nena oli ihan punanen :D.... ja sen kirkon jalkeen sitte mentiin yhelle maatilalle, siella oli ruokaa. riisia ja lihaa tietenki :D ja siella otin viela kuvanki sen morsiamen kanssa xD kerroin mun siskolle ja se vaan nauro ja kysy etta eiko havettany yhtaan ja sano ett oon ainaki paikallinen nytte hahah :D mut nailla on joku ihme traditio siella etta miehet leikkaa sen sulhasen kravaatista palasia ja antaa mies vieraille ja sit ne vieraat antaa rahaa sille sulhaselle sita vaimoo varten xD mut se oli vaan niinku joku miesten leikki et naiset istu silla aikaa vaan poydissa :D... ne haat oli silleen aika tylsat, kaikki vaan lahti sitte sen ruuan jalkeen mut niilla ei varmaan ollu varaa enempaan!
Tapasin muuten mun veljen ekaa kertaa! :D tass vahan aikaa sitte. se tuli viettaan joulua tanne. mun host aiti aina puhu et kaikki tykkaa siita kauheena ja monet sanoo et siita on hankala olla tykkaamatta eika se kylla valehellu yhtaan!! :D se on kylla niin hyva tyyppi! Mut se on vaan vahan mustasukkanen ku taalla naa veljet on mustasukkasia niiden siskoistaki! :D se vaan eilenki soitti mulle ku olin ulkona illalla et tuu jo kotiin et se oottaa mua siella hahaha :D olin vaan ihan et voi ei mut ihan sopo se on ku se huolehtii! :D
Ruvettiin tass muuten mun siskon eks poikakaverin kanssa miettiin etta toinko mitaan outoo mun mukana ku se sano et jotku ulkomaalaset aina tuo jotain ihan ihme juttuja tanne hahah :D sit mun sisko siina mietti ja sit se vaan et joo! sit se otti mun korvatulpat mun kaapista ja kysy ihan ihmeissaan et mita ne on et se ei oo aiemmin kehannu kysy ahahah :D selitin vaan sille ett mita ne on ja se oli vaan sillee et ´´vaaau vahan siistia!!!´´ sit tuli mieleen yks paiva ku kaks mun kaveria loysi korvatulppa pussin mun laukusta ja ne katteli niita ja puristeli ihan ihmeissaan ja pisti suuhun niita hahahaha:D mut taalla ei missaan myyda eika kukaan kayta. mut se on kauheeta kattoo ku monest naa tuo pikkuvauvoja johonki konsertteihin eika niillakaan oo mitaan korvasuojia :( ja muutenki miten naille ei tuu mtn korvavaurioita? ku ei naa mun mielesta puhu mitenkaan erityisen kovaa. tai en tiia oonko jo tottunu :D... mut tasta tuli jo liian pitka tasta kirjotuksesta, en jaksa ees lukee tata uudestaan xD kirjotan taas lisaa uudenvuoden jalkeen moii!! <3
maanantai 27. joulukuuta 2010
torstai 23. joulukuuta 2010
hahahahha voin niin kuvitella miten kaikki on luovuttanu tan mun blogin suhteen ahahha! :D sori vaan mutta oon niin laiska ja nyt on lomaki niin kokoajan jotain tekemistA! kuvia lupaan laittaa uuden vuoden jalkeen.:D (eli siis siis uuden vuoden - kesakuun valisena aikana.) oon kylla ottanu niin liian vahan kuvia taalla etta pitaa kylla taas ruveta ottaan!!!
Taalla ei joulu nay kylla mitenkaan :D huomenna on vissiin jouluaatto? Taalla on siis monilla jouluvalot ja joulukoristeita ja silleen, mutta kellaan ei todellakaan oo mitaan joulustressia lahjoista. Mulla ei ainakaan oo kellekaan viela mtn lahjaa hahah :D en usko etta noilla mun siskoilla on mulle eika mua haittaa yhtaan.. tai ainaki toivon et niil ei oo ku ei mullakaan oo :D ja joululauluja oon kuullu kerran yhes kaupassa hiljasella. Taa on niin hyva homma ku oon ollu jo vahan kyllastyny jouluun ja samoihin joululauluihin joka vuosi niin nyt paasin pakoon hahhahah:D toissa vuonna olin ihan raivona joulusta... eika tolla meian aitilla oo mitaan jouluressia ruuistakaan. en usko et taal ees on mitaan jouluruokia! se ei oo viela oikeen paattany et mennaanko ton mun isapuolen aidille viettaan joulu vai ollaanko kotona vai miten :D Ollaan myos host aitin kanssa koristeltu pihalla oleva palmu punasella paperilla hahah :D sen piti ostaa siihen jouluvalot mut ei se tietenkaa saanu aikaseks. otan kuvan siita sitte. siit tuli tosi ruma!:D
Nyt mulla on menny jo paljo paremmin ku ennen :D oon jo tottunu tahan juoruilu hommaan joka on sis ihan jatkunu samanlaisena :D ja mua ei enaa haittaa yhtaan enka valita ja voin sanoo et oon kylla ylpee itestani hahahahah :D... mut en oo kylla siihen tottunu et naa brasilialaiset arvostelee ihan kauheena ihmisten ulkonakoja :O en totu siihen varmaan ikina ja paatin etta se ei kylla tuu mulle tavaks :D ne puhuu niin rumasti niiden kavereistaki kaikkee et ne on rumia ja laskeja ja siis mun aitiki joka kay kirkossa eika juo eika tee muka mitaan synteja niin se puhuu ihan kauheella tavalla kaikista. vaik jos ollaan menossa kauppaan niin automatkalla ne arvostelee tyyliin jokaisen ihmisen keta ne nakee hyi etta. ihan kamalaa! en totu tahan ikina! oon kylla joskus sanonu mun siskolle etta eiko sita oikeesti haveta yhtaan puhua noin niin se vaan sano et se puhuu tosi vahan tollalailla et on ihmisia taalla jotka puhuu viel enemmanki!! apua en kesta yhtaan :D
Ja naa brasilialaiset on kylla niin hassuja oikeesti ahhaha :D ne luulee et coca cola on brasilialaien ja et kaikki on brasilialaista. toi mun pikkusisko ei tienny et amerikkalaisissa leffoissa puhutaan englantia ku taalla on kaikki dupattu niin se aina luulee et ne on brasilialaisia ne leffat :D naa on kylla niin tietamattomia! luulen et toi mun sisko melkeen luuli et twilight on brasilialainen ku sanoin et sen oikee nimi on twilight eika crepusculo tai joku tollanen ku ne on kaantany sen portugaliks niin toi mun sisko oli ihan ihmeissaan eika yhtaan tajunnu mita ma selitin hahah :D... Ja kaikki taalla pitaa mua niin viisaana ku oon oppinu puhumaan portugalia ´´nain nopeesti´´ vaik oikeesti opein sen aika hitaasti. mut naa luulee et portugali on joku tosi vaikee kieli ja ne on aina sillee wooow oot kylla tosi fiksu et portugali on niin vaikee. ja yks mies viela sano mulle etta portugali on maailman vaikein kieli hahahahaha :D sit sanoin sille etta ei oo ja se vaan vaitti mulle vastaan ja sanoin et mieti vaikk jotain kiinan kielta niin se vaan sano et ei han tieda mitaan kiinasta tai sen kielesta :´DDD olin vaan etta niinpa :D mut ei se mua haittaa et naa pitaa mua viisaana!
yritan taas miettii mita on tapahtunu ku siita on taas hetki ku oon kirjottanu.... no siis yks paiva mun sisko meni sen kavereiden kanssa kuokkiin jonku haihin! ja yks poika kans kysy mua sinne et mennaan sinne mut en kehannu menna ! :D ihan kauheeta mun mielesta! siis ne meni ihan mekoilla ja puvuilla sinne et kuulemma sen morsiamen isa oli kutsunu jonku pojan sinne ja se poika kutsu mun siskon sinne ja muitaki ja nain. ja mun sisko sano et lopuks ku siella oli DJ ja nain et sinne oli tullu vaikka keta et joku tytto oli tullu lenkkareilla ja lippiksella sinne! ja kysyin mun siskolta et kavikse onnittelee sita paria niin se vaan et ei se kehannu :D hahahha
oon kylla yhessa sellasessa jossain jutussa ollu. jotku oli menossa naimisiin ja se oli sellanen pieni juhla et ne avas lahjat ja siella syotiin ja tallasta. ja joku muuten anto niile lahjaks roskiksen!! :DD sai muutenki ihan ihmeellisia lahjoja ne. olin jo kuokkimassa yhen sweet 15 synttareilla mut ei mulla ehka oo pokkaa menna kenenkaan haihin kuokkimaan! :D vaikka taalla se on kuulemma silleen aika normaalia mut en ma ainakaan haluis et mun haihin tulis jtn tuntemattomia.
olin myos just toissapaivana uimassa joella siel oli sellanen tosi ihana pieni vesiputous, otin siita kuvia, laitan ne sitte myohemmin :D Ja mun ikava on jo helpottanu tosi paljon. Paatin sillee etta en nyt ikavoi sinne ku tiian et mulle tulee niin ikava tanne ja sit harmittaa jos on vaan ikavoinu taalla hahaha :D mut siis tiian et tanne tulee niin ikava taalla on niin kivaa! pitaa nyt nauttii..!!
Mutt mun aika loppuu
hyvaa joulua kaikille <3 <3 <3 <3
Feliz natal! Beijoss <3
Taalla ei joulu nay kylla mitenkaan :D huomenna on vissiin jouluaatto? Taalla on siis monilla jouluvalot ja joulukoristeita ja silleen, mutta kellaan ei todellakaan oo mitaan joulustressia lahjoista. Mulla ei ainakaan oo kellekaan viela mtn lahjaa hahah :D en usko etta noilla mun siskoilla on mulle eika mua haittaa yhtaan.. tai ainaki toivon et niil ei oo ku ei mullakaan oo :D ja joululauluja oon kuullu kerran yhes kaupassa hiljasella. Taa on niin hyva homma ku oon ollu jo vahan kyllastyny jouluun ja samoihin joululauluihin joka vuosi niin nyt paasin pakoon hahhahah:D toissa vuonna olin ihan raivona joulusta... eika tolla meian aitilla oo mitaan jouluressia ruuistakaan. en usko et taal ees on mitaan jouluruokia! se ei oo viela oikeen paattany et mennaanko ton mun isapuolen aidille viettaan joulu vai ollaanko kotona vai miten :D Ollaan myos host aitin kanssa koristeltu pihalla oleva palmu punasella paperilla hahah :D sen piti ostaa siihen jouluvalot mut ei se tietenkaa saanu aikaseks. otan kuvan siita sitte. siit tuli tosi ruma!:D
Nyt mulla on menny jo paljo paremmin ku ennen :D oon jo tottunu tahan juoruilu hommaan joka on sis ihan jatkunu samanlaisena :D ja mua ei enaa haittaa yhtaan enka valita ja voin sanoo et oon kylla ylpee itestani hahahahah :D... mut en oo kylla siihen tottunu et naa brasilialaiset arvostelee ihan kauheena ihmisten ulkonakoja :O en totu siihen varmaan ikina ja paatin etta se ei kylla tuu mulle tavaks :D ne puhuu niin rumasti niiden kavereistaki kaikkee et ne on rumia ja laskeja ja siis mun aitiki joka kay kirkossa eika juo eika tee muka mitaan synteja niin se puhuu ihan kauheella tavalla kaikista. vaik jos ollaan menossa kauppaan niin automatkalla ne arvostelee tyyliin jokaisen ihmisen keta ne nakee hyi etta. ihan kamalaa! en totu tahan ikina! oon kylla joskus sanonu mun siskolle etta eiko sita oikeesti haveta yhtaan puhua noin niin se vaan sano et se puhuu tosi vahan tollalailla et on ihmisia taalla jotka puhuu viel enemmanki!! apua en kesta yhtaan :D
Ja naa brasilialaiset on kylla niin hassuja oikeesti ahhaha :D ne luulee et coca cola on brasilialaien ja et kaikki on brasilialaista. toi mun pikkusisko ei tienny et amerikkalaisissa leffoissa puhutaan englantia ku taalla on kaikki dupattu niin se aina luulee et ne on brasilialaisia ne leffat :D naa on kylla niin tietamattomia! luulen et toi mun sisko melkeen luuli et twilight on brasilialainen ku sanoin et sen oikee nimi on twilight eika crepusculo tai joku tollanen ku ne on kaantany sen portugaliks niin toi mun sisko oli ihan ihmeissaan eika yhtaan tajunnu mita ma selitin hahah :D... Ja kaikki taalla pitaa mua niin viisaana ku oon oppinu puhumaan portugalia ´´nain nopeesti´´ vaik oikeesti opein sen aika hitaasti. mut naa luulee et portugali on joku tosi vaikee kieli ja ne on aina sillee wooow oot kylla tosi fiksu et portugali on niin vaikee. ja yks mies viela sano mulle etta portugali on maailman vaikein kieli hahahahaha :D sit sanoin sille etta ei oo ja se vaan vaitti mulle vastaan ja sanoin et mieti vaikk jotain kiinan kielta niin se vaan sano et ei han tieda mitaan kiinasta tai sen kielesta :´DDD olin vaan etta niinpa :D mut ei se mua haittaa et naa pitaa mua viisaana!
yritan taas miettii mita on tapahtunu ku siita on taas hetki ku oon kirjottanu.... no siis yks paiva mun sisko meni sen kavereiden kanssa kuokkiin jonku haihin! ja yks poika kans kysy mua sinne et mennaan sinne mut en kehannu menna ! :D ihan kauheeta mun mielesta! siis ne meni ihan mekoilla ja puvuilla sinne et kuulemma sen morsiamen isa oli kutsunu jonku pojan sinne ja se poika kutsu mun siskon sinne ja muitaki ja nain. ja mun sisko sano et lopuks ku siella oli DJ ja nain et sinne oli tullu vaikka keta et joku tytto oli tullu lenkkareilla ja lippiksella sinne! ja kysyin mun siskolta et kavikse onnittelee sita paria niin se vaan et ei se kehannu :D hahahha
oon kylla yhessa sellasessa jossain jutussa ollu. jotku oli menossa naimisiin ja se oli sellanen pieni juhla et ne avas lahjat ja siella syotiin ja tallasta. ja joku muuten anto niile lahjaks roskiksen!! :DD sai muutenki ihan ihmeellisia lahjoja ne. olin jo kuokkimassa yhen sweet 15 synttareilla mut ei mulla ehka oo pokkaa menna kenenkaan haihin kuokkimaan! :D vaikka taalla se on kuulemma silleen aika normaalia mut en ma ainakaan haluis et mun haihin tulis jtn tuntemattomia.
olin myos just toissapaivana uimassa joella siel oli sellanen tosi ihana pieni vesiputous, otin siita kuvia, laitan ne sitte myohemmin :D Ja mun ikava on jo helpottanu tosi paljon. Paatin sillee etta en nyt ikavoi sinne ku tiian et mulle tulee niin ikava tanne ja sit harmittaa jos on vaan ikavoinu taalla hahaha :D mut siis tiian et tanne tulee niin ikava taalla on niin kivaa! pitaa nyt nauttii..!!
Mutt mun aika loppuu
hyvaa joulua kaikille <3 <3 <3 <3
Feliz natal! Beijoss <3
tiistai 23. marraskuuta 2010
ooh en kesta tata mun kaupunkia enaa :D... siis taall on niin outoo. taalla brasiliassa on sellanen ku orkut joka on vahan niinku facebook mut siel on vaan kai brasilialaisia ja japanilaisia tai jtn... niini jokatapauksessa joku on nyt tehny silleen nimettomalla sinne blogin jonka nimi on ´´gossip coxim´´ se kirjottelee sinne kaikkia juoruja kaikista. Esim ku yks mun luokkalainen tytto on raskaana ja sillon ku kukaan ei viela tienny etta se on, niin sinne oli kirjotettu siita ja laitettu kuva jostain raskaana olevasta naisesta ym. Ja kaikista muistaki etta ketka on alkanu seurusteleen ja joitaki valheita ym. Ja siella oli nyt mustaki juttu et olin ollu jossain bileissa ja ollu ihan paissani siella ja tehny kaikkee tyhmaa ja nain. siella luki talleen jotenki et ´´ yks suomalainen tytto jonka nimea en viitti sanoa ettei tan blondin maine mee´´ tai jotain tohon tyyliin. :D mun host aiti on siis ihan kiesina taalla se on soittanu jo poliisilleki :D kaikki epailee jtn tyttoja siita joita en tunne mut ei kukaan oo varma kuka\ketka ne on. Taalla niin rakastetaan juoruilla oikeesti! ja ma niin vihaan sita.
En tiia kirjotinko jo tanne mut en voinu uskoo mun korvia ku meian kemian opettaja tuli juoruileen siihen mun viereen mun kavereiden kanssa siita tytosta joka on raskaana!! olin ihan masentunu sen jalkeen et miten tallasta voi olla. :d Mut kaikki taalla sanoo et ei saa vaan valittaa enka kylla mitenkaan jaksakaan aatella sita et ne musta puhuu mut yleisesti ihan kauheeta! :D Ja muutenki taall on ihan sellasta et puhutaan kauheena selan takana kaikista ja kauheen kateellisia kaikki! ja naa sanoo taalla et ihmiset on paljo sellasia ´´falsoja´´ just sanoo ihan eri juttuja mita ajattelee ja sillee :D oon luullu etta suomi on ihan lapi p*ska mutta eihan se ookkaan niin!! :D suomalaiset on sentaan aitoja ja naihin verrattuna ei juoruile yhtaan! oon niin stressaantunu valilla taalla tan takia enka meinaa jaksaa naita,mulla on ihan sika huono kuva brasilialaisista silleen yleensa talla hetkella. vaikka ei siis kaikki oo tollasia esim. taa mun perhe on tosi ihana ja tunnen monia ihania ihmisiaki taalla jotka ei oo tollasia. mut kyl nyt on taas vaihteeks vahan ikava suomeen!!
......yritan tassa miettii taas et mita kaikkee on tapahtunu taalla ku siita on niin pitka aika ku kirjotin. No siis ensinnaki mun host aiti syo kanan jalkoja! =O siis niita missa on sen varpaat ym. meilla on nyt pari kertaa ollu sellasta kanapataa ja siel lilluu niita jalkoja hyi etta! :D se mun host aiti vaan siina imeskeli sita ja kysy ihan etta haluunko maaki mutta en oo viel uskaltanu. ei sita tiia vaikk joskus maistanki ku kerran oon taalla :D soinhan ma jo sen kanan sydammenki!!
ja toissaviikonloppuna oltiin mun siskon kanssa campo grandessa. se on tan osavaltion paakauypunki, ihan toosi iso ja hieno. tykkasin kyl tosi paljo :D oon ennenki ollu mut en oo sillee kavelly siella niinku nytte :D mentiin kaymaan sellasessa huvipuistossa. joka ei ollu mitenkaan kovin iso mut jokatapaukses sienne makso ranneke 20 realia eli 10 euroo xD se oli vahan niinku joku sellanen tivoli joka kiertaa jokapaikassa. mua vaan pelotti niiden laitteiden kunto ku siella just yks vuoristorata suljettiin ku se meni rikki :D mut kyl ma kuitenki kavin niissa niin kauan ku tuli huono olo hahha :D
oltiin mun siskon serkkujen luona yota. niillakaan ei ollu mitenkaan kovin kummonen se talo kylla mutta tosi mukavia :d ja sitte yolla mua pelotti ihan sikana ku herasin kauheisiin huutoihin siina meian talon eessa tiella. siell oli jotain miehia jotka oli ilmeisesti ihan huumeissa ja ne siina tappeli ja nain. nousin sangysta ja menin olohuoneeseen ja se eteinen oli silleen siina vieressa niin kaikki sen talon miehet seiso siina eteisessa et jos ne miehet yrittaa sisaan. mut ei ne onneks yrittany. niiden serkkujen isa soitti poliisit kakski kertaa mutta ne ei tullu vasta ku sen jalkeen ku ne miehet oli jo lahteny siita :s en tiia sit yhtaan et minkalaisia poliisit on taalla et voiko niihin oikeen luottaa vai miten. :P
Mut oikeesti olisin varmana jo halunnu vaihtaa kaupunkia jos mun perhe ei ois nain ihana :D Kauheeta ku mun host aiti sano et ku taalla on toinen vaihtari tas mun kaupungis, sellanen saksalainen tytto josta oon ennenki puhunu, niin se aiti oli sanonu et sen sisko on vahan stressaantunu siita et se haluis olla yksin valilla. Mut ei se oo ihmekaan ku ne on samalla luokalla ja kay samoissa harrastuksissa, niin ihan kamalaa! onneks mut on laitettu eri kouluun ku mun siskot ja mul on eri kaverit ja nain. Mut se saksalainen on muutenki vahan sellanen outo ku ei se oikeen puhu paljoo ja silleen. Se oli meilla nyt viikonlopun ku niiden perhe matkusti johonki niin ei se puhunu paljo mitaan! se on kylla ihan mukava sillon ku se puhuu mut kaikki puhuu siit et se on niin hiljanen ja nai. Ja ku sen saksalaisen host aiti oli sanonu etta se ehka haluis pitaa sen vaan enaa 2kk et se menis ens vuonna johki toiseen perheeseen! Ois ihan kamalaa jos ois ollu oma ittensa ja sit ne ei tykkaiskaan! :O taa mun perhe sano et ne rakastaa mua et ne ei haluu et lahen ikina! onneks hahaha :D Vaik oonki valittanu tanne niista mut eihan kukaan oo taydellinen tietenkaan ja tajusin tassa etta ei sekaan mikaan itsestaanselvyys oo etta ne tykkaa musta :s... mut onneks mulla synkkaa noiden kanssa sentaan!! :d
Mut oon kylla nyt aika stressaantunu taalla ollu vahan nytte :D onneks 2 viikon paasta alkaa kesa loma ja paasen vahan matkustaan! Tanaankaan en menny kouluun. Mun host aiti sano eilen etta huomenna mennaan shoppaileen ku yhessa kenkakaupassa oli loppuunmyynti. Se vaan sano etta mennaan heti aamulla et ala mee kouluun et ei se oo mikaan ongelma hahaha :D mut oon kylla ollu tosi vahan pois koulusta etta ei nyt yks paiva haitannu! :d
Ja muuten kaytiin lauantaina uimassa yhessa vesiputouksessa! se oli niin kaunis. joku 4 m nii en saanu sita kokoanaan mahtumaan kuvaan mutta laitan kuvii sit joskus :D sinne oli kylla niin pitka ja kivinen tie. se oli niinku jossain viidakon keskella ja piti kiipeilla sinne ja olin ihan poikki sen jalkeen :D ja jalkeenpain mulle tietenki kerrottin etta siella oli kaarmeita ja panttereita mut ei ne kuulemma ikina hyokka....... :D ETTT TALLASTA!!!!!
En tiia kirjotinko jo tanne mut en voinu uskoo mun korvia ku meian kemian opettaja tuli juoruileen siihen mun viereen mun kavereiden kanssa siita tytosta joka on raskaana!! olin ihan masentunu sen jalkeen et miten tallasta voi olla. :d Mut kaikki taalla sanoo et ei saa vaan valittaa enka kylla mitenkaan jaksakaan aatella sita et ne musta puhuu mut yleisesti ihan kauheeta! :D Ja muutenki taall on ihan sellasta et puhutaan kauheena selan takana kaikista ja kauheen kateellisia kaikki! ja naa sanoo taalla et ihmiset on paljo sellasia ´´falsoja´´ just sanoo ihan eri juttuja mita ajattelee ja sillee :D oon luullu etta suomi on ihan lapi p*ska mutta eihan se ookkaan niin!! :D suomalaiset on sentaan aitoja ja naihin verrattuna ei juoruile yhtaan! oon niin stressaantunu valilla taalla tan takia enka meinaa jaksaa naita,mulla on ihan sika huono kuva brasilialaisista silleen yleensa talla hetkella. vaikka ei siis kaikki oo tollasia esim. taa mun perhe on tosi ihana ja tunnen monia ihania ihmisiaki taalla jotka ei oo tollasia. mut kyl nyt on taas vaihteeks vahan ikava suomeen!!
......yritan tassa miettii taas et mita kaikkee on tapahtunu taalla ku siita on niin pitka aika ku kirjotin. No siis ensinnaki mun host aiti syo kanan jalkoja! =O siis niita missa on sen varpaat ym. meilla on nyt pari kertaa ollu sellasta kanapataa ja siel lilluu niita jalkoja hyi etta! :D se mun host aiti vaan siina imeskeli sita ja kysy ihan etta haluunko maaki mutta en oo viel uskaltanu. ei sita tiia vaikk joskus maistanki ku kerran oon taalla :D soinhan ma jo sen kanan sydammenki!!
ja toissaviikonloppuna oltiin mun siskon kanssa campo grandessa. se on tan osavaltion paakauypunki, ihan toosi iso ja hieno. tykkasin kyl tosi paljo :D oon ennenki ollu mut en oo sillee kavelly siella niinku nytte :D mentiin kaymaan sellasessa huvipuistossa. joka ei ollu mitenkaan kovin iso mut jokatapaukses sienne makso ranneke 20 realia eli 10 euroo xD se oli vahan niinku joku sellanen tivoli joka kiertaa jokapaikassa. mua vaan pelotti niiden laitteiden kunto ku siella just yks vuoristorata suljettiin ku se meni rikki :D mut kyl ma kuitenki kavin niissa niin kauan ku tuli huono olo hahha :D
oltiin mun siskon serkkujen luona yota. niillakaan ei ollu mitenkaan kovin kummonen se talo kylla mutta tosi mukavia :d ja sitte yolla mua pelotti ihan sikana ku herasin kauheisiin huutoihin siina meian talon eessa tiella. siell oli jotain miehia jotka oli ilmeisesti ihan huumeissa ja ne siina tappeli ja nain. nousin sangysta ja menin olohuoneeseen ja se eteinen oli silleen siina vieressa niin kaikki sen talon miehet seiso siina eteisessa et jos ne miehet yrittaa sisaan. mut ei ne onneks yrittany. niiden serkkujen isa soitti poliisit kakski kertaa mutta ne ei tullu vasta ku sen jalkeen ku ne miehet oli jo lahteny siita :s en tiia sit yhtaan et minkalaisia poliisit on taalla et voiko niihin oikeen luottaa vai miten. :P
Mut oikeesti olisin varmana jo halunnu vaihtaa kaupunkia jos mun perhe ei ois nain ihana :D Kauheeta ku mun host aiti sano et ku taalla on toinen vaihtari tas mun kaupungis, sellanen saksalainen tytto josta oon ennenki puhunu, niin se aiti oli sanonu et sen sisko on vahan stressaantunu siita et se haluis olla yksin valilla. Mut ei se oo ihmekaan ku ne on samalla luokalla ja kay samoissa harrastuksissa, niin ihan kamalaa! onneks mut on laitettu eri kouluun ku mun siskot ja mul on eri kaverit ja nain. Mut se saksalainen on muutenki vahan sellanen outo ku ei se oikeen puhu paljoo ja silleen. Se oli meilla nyt viikonlopun ku niiden perhe matkusti johonki niin ei se puhunu paljo mitaan! se on kylla ihan mukava sillon ku se puhuu mut kaikki puhuu siit et se on niin hiljanen ja nai. Ja ku sen saksalaisen host aiti oli sanonu etta se ehka haluis pitaa sen vaan enaa 2kk et se menis ens vuonna johki toiseen perheeseen! Ois ihan kamalaa jos ois ollu oma ittensa ja sit ne ei tykkaiskaan! :O taa mun perhe sano et ne rakastaa mua et ne ei haluu et lahen ikina! onneks hahaha :D Vaik oonki valittanu tanne niista mut eihan kukaan oo taydellinen tietenkaan ja tajusin tassa etta ei sekaan mikaan itsestaanselvyys oo etta ne tykkaa musta :s... mut onneks mulla synkkaa noiden kanssa sentaan!! :d
Mut oon kylla nyt aika stressaantunu taalla ollu vahan nytte :D onneks 2 viikon paasta alkaa kesa loma ja paasen vahan matkustaan! Tanaankaan en menny kouluun. Mun host aiti sano eilen etta huomenna mennaan shoppaileen ku yhessa kenkakaupassa oli loppuunmyynti. Se vaan sano etta mennaan heti aamulla et ala mee kouluun et ei se oo mikaan ongelma hahaha :D mut oon kylla ollu tosi vahan pois koulusta etta ei nyt yks paiva haitannu! :d
Ja muuten kaytiin lauantaina uimassa yhessa vesiputouksessa! se oli niin kaunis. joku 4 m nii en saanu sita kokoanaan mahtumaan kuvaan mutta laitan kuvii sit joskus :D sinne oli kylla niin pitka ja kivinen tie. se oli niinku jossain viidakon keskella ja piti kiipeilla sinne ja olin ihan poikki sen jalkeen :D ja jalkeenpain mulle tietenki kerrottin etta siella oli kaarmeita ja panttereita mut ei ne kuulemma ikina hyokka....... :D ETTT TALLASTA!!!!!
torstai 4. marraskuuta 2010
jejee taalla oli viime viikonloppuna presidenttivaalit vai mitka ne onkaan ja nainen voitti jeejee! :) oon kyselly kaikilta et onko ne tyytyvaisia ja kukaan ei tunnu olevan tyytyvainen siihen :D oli kaks vaihtoehtoo, se toine oli joku mies jota kaikki rikkaat kuulemma aanesti ja sitte tata naista (dilma sen nimi) niin sita aanesti kuulemma monet koyhat ku se on vahan niinku tan naiden entisen presidentin seuraaja ja se autto aika paljo koyhii ja nai... Ja naa kenelta oon kysyny niin ne on sanonu etta se dilma on lesbo ja et sil on lapsia jotka se on adoptoinu vaan. :O mut mun mielesta sehan vasta onki edistysta jos se on lesbo hehe!:D Ja sit monet ei tykkaa ku se on sanonu et se haluaa laillistaa abortin taalla ku se on laitonta. Ja ku taalla ollaan aika paljo uskonnollisia niin varmaan sen takii ei tykata:D Taalla monet tytot tekee abortteja kotona etta ne ottaa jotain laakkeita ite vaan ja sillee :O .... no mut mulle se kelpaa joka tapauksessa ku se on nainen hihihi :D
Yks paiva tuoll kotona toi mun sisko ja aiti riiteli jostain, en tiia mista. Sit se aiti vissiin oli jotenki lyony tota mun siskoo. en usko et mitenkaan kovaa et jotenki lapsassy vaan. Se kerran aiemminki ku toi mun toinen sisko tiputti sen vissiin jonku kalliin hiustenkuivaajan niin se oli hirveen vihanen ja mun sisko joutu juosta sita pakoon tyylii ja nai :O Sit se vaan mulle tuli sanoo etta ei tarvi pelata tai olla huolissaan ja nai ku ei se mua saa lyoda et se vaan opettaa sen lapsia kunnioittaan sita -.- mua ei kylla pelota se yhtaan muutenkaan... se on niin pieni ja laiha et jos puhaltaisin siihen niin se varmaan katkeis :D mut mua vaan vituttaa tallanen ku en oo yhtaan tottunu, mut taalla on tapana lyoda lapsia. Se siis haluaa et sen lapset oppii etta kunnioitusta saa vakivallalla... hmmmm....ja mua niin vitutti toiki ku se huusi ku se mun sisko tiputti sen vahingossa. siis kylla silleki varmana sattuu vahinkoja ja kuka sille huutaa sillon:D teki niin mieli sanoo sille mut aattelin et parempi kerranki olla hiljaa hehhe :D et en puutu sen kasvatukseen :d
Mull on muutenki ollu huonoja paivia taalla (taas vaihteeks) ku kaikki taalla puhuu musta niin paljo. En muutenkaa tykkaa et mun asioista puhutaan mut naa levittelee kaikkia ihmejuoruja jotka ei oo totta... mut ei ne mitaan tosi pahoja oo jotain vaan etta oon pussaillu mun parhaan kaverin kanssa taalla siis pojan kanssa mut en kylla oo todellakaan.. mut ei ne puhu pelkastaan musta, ku juttelin mun siskon ja mun yheyshenkilon kanssa tasta ja ne sano et ku on niin pieni kaupunki ja et taa coxim on viel kuulemma muita kaupunkeja pahempi, et taalla juoruillaan ihan kauheena. Ja mun sisko sano et se ei ees tykkaa kayda enaa kirkossa ku siellaki kuulemma seurakunta juoruilee ihan kauheena! :O Ja toi mun yheyshenkilo sano et aina vaihto-oppilaat ketka on ollu jostain esim euroopasta on tullu puhuu sille tasta ku ihmiset puhuu niin paljo kaikkee eika oo tottunu siihen. Taa on kylla niin eri maailma oikeesti.. sit ku taalla on niin paljo kateutta, et kaikki tytot just puhuu ku ne on kateellisia ku on erilaine ja saa paljo huomiota ja nain. Se mun yhteyshenkilo kerto et kerran oli yks norjalainen tytto joka oli blondi ja sillee natti nii lopuks sen host sisko ei enaa halunnu asua sen kanssa samassa talossa ku se oli niin kateellinen sille! :O mut onneks noi mun siskot ei oo tollasia! ne on tosi ihania onneks! :)
Vitsi oon tajunnu et oon ottanu niin liian vahan kuvia taalla! pitas ottaa enemman. Yks aamu muutenki istu kolme sellasta varikasta papukaijaa meian takapihalla niin mun kamerassa ei ollu akkua!! mut mun sisko sano et niita on siella joka aamu et ma vaan oon nukkumassa sillon hahahah :D
Ens viikolla ois taas yhet synttarijuhlat. Siis taalla on niin paljo kivempia juhlia ku suomessa! aina on niin kivaa ja taalla muutenki kaikki aina jarjestaa kaikkee. on tyyliin joka viikonloppu jotku juhlat haha :D mut ma varmaan lahen mun siskon kans Campo Grandeen. Siis tahan MS paakaupunkiin joka on tosi iso:D mennaan sinne shoppaileen ja nain!!!!
Mull on muuten ihan kauhee ikava perunoita! 8(
Yks paiva tuoll kotona toi mun sisko ja aiti riiteli jostain, en tiia mista. Sit se aiti vissiin oli jotenki lyony tota mun siskoo. en usko et mitenkaan kovaa et jotenki lapsassy vaan. Se kerran aiemminki ku toi mun toinen sisko tiputti sen vissiin jonku kalliin hiustenkuivaajan niin se oli hirveen vihanen ja mun sisko joutu juosta sita pakoon tyylii ja nai :O Sit se vaan mulle tuli sanoo etta ei tarvi pelata tai olla huolissaan ja nai ku ei se mua saa lyoda et se vaan opettaa sen lapsia kunnioittaan sita -.- mua ei kylla pelota se yhtaan muutenkaan... se on niin pieni ja laiha et jos puhaltaisin siihen niin se varmaan katkeis :D mut mua vaan vituttaa tallanen ku en oo yhtaan tottunu, mut taalla on tapana lyoda lapsia. Se siis haluaa et sen lapset oppii etta kunnioitusta saa vakivallalla... hmmmm....ja mua niin vitutti toiki ku se huusi ku se mun sisko tiputti sen vahingossa. siis kylla silleki varmana sattuu vahinkoja ja kuka sille huutaa sillon:D teki niin mieli sanoo sille mut aattelin et parempi kerranki olla hiljaa hehhe :D et en puutu sen kasvatukseen :d
Mull on muutenki ollu huonoja paivia taalla (taas vaihteeks) ku kaikki taalla puhuu musta niin paljo. En muutenkaa tykkaa et mun asioista puhutaan mut naa levittelee kaikkia ihmejuoruja jotka ei oo totta... mut ei ne mitaan tosi pahoja oo jotain vaan etta oon pussaillu mun parhaan kaverin kanssa taalla siis pojan kanssa mut en kylla oo todellakaan.. mut ei ne puhu pelkastaan musta, ku juttelin mun siskon ja mun yheyshenkilon kanssa tasta ja ne sano et ku on niin pieni kaupunki ja et taa coxim on viel kuulemma muita kaupunkeja pahempi, et taalla juoruillaan ihan kauheena. Ja mun sisko sano et se ei ees tykkaa kayda enaa kirkossa ku siellaki kuulemma seurakunta juoruilee ihan kauheena! :O Ja toi mun yheyshenkilo sano et aina vaihto-oppilaat ketka on ollu jostain esim euroopasta on tullu puhuu sille tasta ku ihmiset puhuu niin paljo kaikkee eika oo tottunu siihen. Taa on kylla niin eri maailma oikeesti.. sit ku taalla on niin paljo kateutta, et kaikki tytot just puhuu ku ne on kateellisia ku on erilaine ja saa paljo huomiota ja nain. Se mun yhteyshenkilo kerto et kerran oli yks norjalainen tytto joka oli blondi ja sillee natti nii lopuks sen host sisko ei enaa halunnu asua sen kanssa samassa talossa ku se oli niin kateellinen sille! :O mut onneks noi mun siskot ei oo tollasia! ne on tosi ihania onneks! :)
Vitsi oon tajunnu et oon ottanu niin liian vahan kuvia taalla! pitas ottaa enemman. Yks aamu muutenki istu kolme sellasta varikasta papukaijaa meian takapihalla niin mun kamerassa ei ollu akkua!! mut mun sisko sano et niita on siella joka aamu et ma vaan oon nukkumassa sillon hahahah :D
Ens viikolla ois taas yhet synttarijuhlat. Siis taalla on niin paljo kivempia juhlia ku suomessa! aina on niin kivaa ja taalla muutenki kaikki aina jarjestaa kaikkee. on tyyliin joka viikonloppu jotku juhlat haha :D mut ma varmaan lahen mun siskon kans Campo Grandeen. Siis tahan MS paakaupunkiin joka on tosi iso:D mennaan sinne shoppaileen ja nain!!!!
Mull on muuten ihan kauhee ikava perunoita! 8(
torstai 28. lokakuuta 2010
iih mull on ollu vahan huono paiva tanaan mut yritan jotain tanne kertoo :D kuulin siis tanaan et mun paras kaveri taalla muuttaa pois tammikuussa. samoin yks mun toinen kaveri ja mun sisko varmaan kans. Ne lahtee opiskeleen ku taalla Coximissa ei oo oikeen paljoo mahollisuuksia opiskella ja koulut on vissii parempia muualla..kauheeta et ne lahtee just nyt ku oon taalla. tuntuu et tanne ei jaa ketaan mun ikasia enaa! :D Taalla siis mun ikaset on nyt lukion viimesella luokalla. Ja ne siis valmistuu nyt joulukuussa. Taa on siis tosi outoo, tiian yhen 17 vuotiaan joka opiskelee nyt lakia yliopistossa. ois ihan kauheeta! :D
No mut joka tapauksessa voin kertoo vaik viikonlopusta. Meilla oli lauantaina sellanen Sience fair. En oo ikina ollu ennen. Se oli ihan mielenkiintosta ja ihan kivaa mut valilla vahan tylsaa ku mun ei tarvinu teha mitaan siella tietenkaa :D Kaikki oppilaat oli jaettu ryhmiin ja annettu aihe. Meian aihe oli maya intiaanit. Tehtiin joku sellanen vahan niinku pienoismalli niiden pyramiidista ja ma maalasin ja nai. ja sit lauantaina kaikilla oli omat poydat ja sitte ne kerto niiden aiheista kaikkee. mut mun ei onneks tarvinu sanoo mitaan :D
Sit illalla mentiin yhen tyton synttareille. Se meni siis niin et mun kaverit aiemin kysy et haluunko lahtee sen tyton synttareille, sit sanoin et enhan ma voi sinne menna ku ei mua oo kutsuttu. Sit ne oli vaan sillee et mita sitte, ei meitakaan oo kutsuttu et me vaan mennaan sinne :D Sit illalla mentiin mina ja mun kolme kaverii (kellaan ei ollu kutsua) sinne ja ne mun kaverit oli ostanu sille tytolle lahjanki ja kaikkee haha. Sit mentiin sen tyton luo ja se oli vaan ihan innoissaan ja kiitteli siina ja nain. mut taalla on ihan normaalia et aina tulee kauheena sellasii jotka ei oo saanu kutsuu. Olin aikasemmin kans yhen tyton synttareilla niin sielki oli kuulemma puolet sellasia joita ei ollu kutsuttu. :D Ne lauantain synttarit oli 15-vuotis synttarit jotka on taalla tosi isot. Vahan niinku amerikassa on sweet 16. Tuollaki oli uima-allas ja baarimikko joka teki kaikkee drinkkeja ja siel oli ihan kauheena vodkaa ja kaikkee syotavaa ja sillee :D oli kyl tosi kivaa haha. onneks lahin vaik aluks en meinannu. Mut taalla oon paattany et meen kaikkeen mihin mua kutsutaan. Vaikkei mua kyl periaattees ollu nyt kutsuttu mut ei se mitaan ;D
Unohin sanoo etta sillon ku ajettiin sinne douradokseen joku 2 kk sitte ( heheh) niin ajettiin sellasen pienen slummin ohi! siis se oli kauhia. siel ihmiset asu taloissa joiden seinat oli tehty jatesakeista! :( sit mun yks kaveri sano et siella douradoksessaki on sellasia tosi koyhia intiaaneja et siella just vauvojaki kuolee nalkaan! =(..... Ja oon myos nahny pienen tornadon taalla :D se oli tosi siisti! tanne kuulemma tulee ku on tosi kuivaa ja kuumaa mut ne on tosi pienii... Soin myos kanan sydamen! niita syodaan paljon taalla. Se oli kylla toosi hyvaa mut mua vahan allotti se et mita se oli ni soin vaan yhen :D ne on sellasii vahan isompii ku pavut ja niita tarjotaan grillattuna vartaassa haha :D soin eka vaan puolikkaan ku pelotti et rupeen aattelee et mita se on ja sit rupeisin yokkailee mut en onneks ruvennu!!!
Taall on kylla paljo rankempaa mita luulin :D Tallaset huonot paivat tulee niin 1000 kertasina etta ei mitaan rajaaa :D....ei tuu enaa mitaan mieleen. Viikonloppuna on halloween ja jotku juhlat taas taalla, meen sit mun siskon kanssa :D ees jotain piristysta :D
No mut joka tapauksessa voin kertoo vaik viikonlopusta. Meilla oli lauantaina sellanen Sience fair. En oo ikina ollu ennen. Se oli ihan mielenkiintosta ja ihan kivaa mut valilla vahan tylsaa ku mun ei tarvinu teha mitaan siella tietenkaa :D Kaikki oppilaat oli jaettu ryhmiin ja annettu aihe. Meian aihe oli maya intiaanit. Tehtiin joku sellanen vahan niinku pienoismalli niiden pyramiidista ja ma maalasin ja nai. ja sit lauantaina kaikilla oli omat poydat ja sitte ne kerto niiden aiheista kaikkee. mut mun ei onneks tarvinu sanoo mitaan :D
Sit illalla mentiin yhen tyton synttareille. Se meni siis niin et mun kaverit aiemin kysy et haluunko lahtee sen tyton synttareille, sit sanoin et enhan ma voi sinne menna ku ei mua oo kutsuttu. Sit ne oli vaan sillee et mita sitte, ei meitakaan oo kutsuttu et me vaan mennaan sinne :D Sit illalla mentiin mina ja mun kolme kaverii (kellaan ei ollu kutsua) sinne ja ne mun kaverit oli ostanu sille tytolle lahjanki ja kaikkee haha. Sit mentiin sen tyton luo ja se oli vaan ihan innoissaan ja kiitteli siina ja nain. mut taalla on ihan normaalia et aina tulee kauheena sellasii jotka ei oo saanu kutsuu. Olin aikasemmin kans yhen tyton synttareilla niin sielki oli kuulemma puolet sellasia joita ei ollu kutsuttu. :D Ne lauantain synttarit oli 15-vuotis synttarit jotka on taalla tosi isot. Vahan niinku amerikassa on sweet 16. Tuollaki oli uima-allas ja baarimikko joka teki kaikkee drinkkeja ja siel oli ihan kauheena vodkaa ja kaikkee syotavaa ja sillee :D oli kyl tosi kivaa haha. onneks lahin vaik aluks en meinannu. Mut taalla oon paattany et meen kaikkeen mihin mua kutsutaan. Vaikkei mua kyl periaattees ollu nyt kutsuttu mut ei se mitaan ;D
Unohin sanoo etta sillon ku ajettiin sinne douradokseen joku 2 kk sitte ( heheh) niin ajettiin sellasen pienen slummin ohi! siis se oli kauhia. siel ihmiset asu taloissa joiden seinat oli tehty jatesakeista! :( sit mun yks kaveri sano et siella douradoksessaki on sellasia tosi koyhia intiaaneja et siella just vauvojaki kuolee nalkaan! =(..... Ja oon myos nahny pienen tornadon taalla :D se oli tosi siisti! tanne kuulemma tulee ku on tosi kuivaa ja kuumaa mut ne on tosi pienii... Soin myos kanan sydamen! niita syodaan paljon taalla. Se oli kylla toosi hyvaa mut mua vahan allotti se et mita se oli ni soin vaan yhen :D ne on sellasii vahan isompii ku pavut ja niita tarjotaan grillattuna vartaassa haha :D soin eka vaan puolikkaan ku pelotti et rupeen aattelee et mita se on ja sit rupeisin yokkailee mut en onneks ruvennu!!!
Taall on kylla paljo rankempaa mita luulin :D Tallaset huonot paivat tulee niin 1000 kertasina etta ei mitaan rajaaa :D....ei tuu enaa mitaan mieleen. Viikonloppuna on halloween ja jotku juhlat taas taalla, meen sit mun siskon kanssa :D ees jotain piristysta :D
perjantai 8. lokakuuta 2010
heheheheh mua niin naurattaa ku tulee aina vihasia viesteja mun facebookiin ku en oo kirjottanu tata :D... taalla ei oo mitaan tosi suurta tapahtunu nyt. osaan jo jotenki vahan tata kielta. ainaki paremmin ku alussa. mun host aiti ystavallisesti kutsuu mua blondiks papukaijaks ku toistan aina kaiken mita se sanoo mut en ma voi sille mitaan ku haluun oppia puhumaan :D Taa on ongelma ku jos sanoo etta puhuu vahan portugalia niin naa rupee hopottaan ihan kauheena hirveella vauhdilla eika sitte tajuu enaa mitaan!!!
Mun sisko on ollu nyt viikon sairaalassa ku silla oli infektio naamassa, veressa ja pissassa. en kyl tiia oikee mita se tarkottaa mut kavin kattoo sita sairaalassa niin se oli kylla aika pahan nakonen sillon. Mun pikkusisko muuten kerto et toi sairaala missa se oli, on rakennettu just, se valmistu tana vuonna. et se entinen sairaala oli kuulemma sellanen et siella oli yks iso huone ja sankyja vierekkain ja kaikki oli siella! :O hyi etta! just niinku jostain vanhasta sotaleffasta! onneks toi valmistu nyt ku tulin tanne :D... Mut mun sisko paasi tanaan sielta sairaalasta pois. Ja se siis aina kavi toissa aamusin yhessa leipomossa tassa meian vieressa ja iltasin koulusta. niin nyt sen pomo oli sanonu etta se ei enaa tuu sinne toihin ku se on ollu sairaana tai jotain! :O sai potkut sielta ku se oli sairaana! ei oo niin helppoo taall ku suomessa...:\ Ja sen pomo on viela tosi kiva, ku oltiin mun pikkusiskon kans kahestaan kotona toi viikko ku toi mun host aiti oli mun siskon kans siella sairaalassa (sille ei muuten annettu ylimaarasta sankya vaan sen piti nukkuu tuolissa siella! :O) niin kaytiin sen pomon luona lounaalla monena paivana. Mun piti muuten lahtee koulusta aikasemmin kotiin paivisin ihan vaan sen takii et paasen syomaan lounasta sinne pomolle :´D et on taallaki lounas pyha x]
Taalla On nyt seuraava viikko lomaa... on kai joku pyhan marian paiva tai joku :D varmaan joku vahan niinku syysloma! se ei kyll paljoo lohduta ku ei taa mun perhe mitaan matkustele ku naa on nii koyhii :D nailla ei oo ees sohvaa tvn eessa, sellaset penkit vaan. Mun host aiti sano etta se aikoo ostaa sohvan, mutta mita oon oppinu et kuinka nopeesti asiat taalla tapahtuu niin se ei varmaan oo tulossa sina aikana ku ma oon taalla :D sohva ois kyl kiva! Muuten ku olin siella survival leirilla ja siella oli kaikki Afs vaihtarit tasta mun osavaltiosta, niin niilla kaikilla oli rikkaat perheet. Ne saa niilta viikkorahaa ja niille ostellaan vaatteita ym :D valilla aina unelmoin et asuisin sellasessa talossa missa on uima-allas ( et voisin ottaa aurinkoo ) mut kyl taa mun perhe on niin kiva et en ma toisaalta haluis olla muualla 8)Ja toisaalta oon kylla oppinu miten vahalla oikeesti parjaa. Tuolla meian talossa ei oo paljo mitaan oikeesti!!! yks jatkojohto jota tarvitaan jokapaikassa :D mut kyll sita vaan parjaa. Ja esim. meille kaikille on yks oma pyyhe ja jos ne on pyykissa niin sitte on yks ylimaaranen ja me kaikki siskot kaytetaan sita yhteisena silla aikaa xD Ja siis tuolla meian talossa ei mitenkaan kauheena oo muutenkaan tavaraa. meianki huoneessa vaan sangyt ja kaappi. nyt musta tuntuu etta mun oma huone suomessa on ihan taynna kaikkee kraasaa mita en todellakaan tarvi et sit ku tuun takas niin puolet varmaan lentaa ulos :D ja toi meian talo ei oo niin paha ku jossain missa oon kayny taalla! joissaki on esim vaan jotku sementtilattiat, meilla on sentaan laatat! :D mut kylla ma aina tuun vahan kateelliseks ku meen jonku rikkaan taloon xD mut kyl se menee ohi! mut siita lomasta :D taalla mun kylan ymparilla on sellasia tosi kauniita pienia vesiputouksia, oon nahny kuvii parista. niin mun aiti sano et mennaan yks paiva ainaki sinne mina, se ja mun siskot. Et mennaan uimaan sinne ja syodaan siell :D
Kirkossa oon kayny joka sunnuntai. Se on noin 7 aikaa illalla. Se on ihan eri menoo ku suomes, siella lauletaan kaikkia ilosia lauluja ja tanssitaan vaha ja sillee. kyl siella aina joku saarna on josta en tajuu mitaan. Mietiskelen vaan omia juttuja siella ja joskus innostun lukemaan sanakirjaa hahah :D Ois sunnuntai aamunaki 7 aikaan joku sellanen raamattupiiri. alussa sunnuntaisin mun aiti tuli aina herattaan mua sinne ja sano et lahetaan kirkkoon mut ma vaan kaansin kylkee :D....nyt se aiti ei ikaan ees enaa tuu herattaa mua sinne ku se on tajunnu etten oikee haluu lahtee sunnuntai aamuna mihkaa raamattupiiriin:D alussa aina esitin etten ymmarra mita se sanoo mut nyt se ei enaa toimi! mut kylla ma vielaki joskus esitan etten ymmarra jotain asiaa. se on vaan niin paljo helpompaa :D mun koulussa jotku tytot kysy mua sellasen sience fair juttuun et voinko olla mallina siina niiden projektissa! esitin etten ymmarra ja lahin vaan kaveleen. en haluu olla missaan mallina :´DD Ja toi mun aiti on muuten tosi uskovainen! se yleensa aamulla puol kuuden aikaa pistaa musiikin taysille ja rupee rukoileen aaneen ja joskus se itkeeki. en oikee tiia miten pitas suhtautuu :D en oo tottunu tallaseen!
Aiti kysy et onko taalla paikallisilla jotain outoja tapoja. Ei nyt tuu mieleen muutaku ainaki sellanen et nailla brasilialaisilla on tapana kattoo aina ihmisia paasta varpaisiin. Tai silleen niinku suomessa saatetaan kattoo silleen halveksivasti tai joku mies kattoo jotain naista :D mut taalla se ei tarkota mitaan. kaikki vaan kattoo niin varsinki ensimmaisen kerran ku tapaa ihmisii.
Ja mulla on kylla kotiintuloajat -.- oon jotunu tulla kymmenelta kotiin alussa, mut nyt se on jo muuttunu yhteentoista! :D mua kyrsii ku toi mun ikanen sisko saa huidella missa haluu millon haluu. jos oon sen kans sunnuntaina ulkona niin sillonki ollaan oltu johonki 12 vaikka on sunnuntai. Mut toi mun host aiti pitaa vaan huolta musta, ehka se muuttuu jonku ajan paasta :D Valilla en tajuu tota mun host aidin logiikkaa ja tuntuu et se on ihan tyhma valilla mut kyl se on oikeesti tosi ihana ja alusta asti se on ollu mulle tosi ihana! Valilla mietin miten ihanaa ku joku voi jolleki tuntemattomalle suomalaiselle tytolle vaan yhtakkii ruveta oleen tollanen aiti! :D Ja se puhuu kokoajan et oon sille niinku sen oma tytto ja se haluu pitaa huolta musta. mut hyva niin! :) Ja kysyin mun siskolta et miks ne valitsi mut niin se sano et niiden aiti oli valinnu sen takia ku puhun vahan espanjaa hahaha! aika laiha lohtu ku en osaa paljo mitaan :D mut siis oikeesti on taalla ollu paljo hyotyy espanjasta vaik osaanki aikalailla vaan sanoja mut neki on niita mita opin siella kielimatkalla viivin kans et kannatti sinneki menna :D.... Ja ne oli vasta jalkeenpain sitte nahny mun kuvan!!
Ja noista oudoista tavoista viela. Siis taalla silitetaan aina kaikki vaatteet. kaiken maailman pienimmat topit ja ratit jotka on ihan nukkasia silitetaan ennenku laitetaan paalle :D siis muaki on nyt ruvennu arsyttaan jos mun vaatteet on ryppysia! oon itekki ruvennu viikkaan aina kaikki mun vaatteet kaappiin tosi natisti ettei ne mee ryttyyn. eika puhettakaan et heittaisin niita enaa lattialle, nehan ois ihan rytyssa! NII AITI! mut meilla kay aina valilla sellanen muija joka silittaa kaikki puhtaat vaatteet nii ei aina tarvi silittaa niita.
yritan nyt joku paiva menna jolleki kaverille jolla on langaton nettiyhteys et saisin kuvii laitettuu. Nyt toi mun siskoki sai potkut nii en varmaan ikina tuu saamaan sita nettii kotiin -.-
Mun sisko on ollu nyt viikon sairaalassa ku silla oli infektio naamassa, veressa ja pissassa. en kyl tiia oikee mita se tarkottaa mut kavin kattoo sita sairaalassa niin se oli kylla aika pahan nakonen sillon. Mun pikkusisko muuten kerto et toi sairaala missa se oli, on rakennettu just, se valmistu tana vuonna. et se entinen sairaala oli kuulemma sellanen et siella oli yks iso huone ja sankyja vierekkain ja kaikki oli siella! :O hyi etta! just niinku jostain vanhasta sotaleffasta! onneks toi valmistu nyt ku tulin tanne :D... Mut mun sisko paasi tanaan sielta sairaalasta pois. Ja se siis aina kavi toissa aamusin yhessa leipomossa tassa meian vieressa ja iltasin koulusta. niin nyt sen pomo oli sanonu etta se ei enaa tuu sinne toihin ku se on ollu sairaana tai jotain! :O sai potkut sielta ku se oli sairaana! ei oo niin helppoo taall ku suomessa...:\ Ja sen pomo on viela tosi kiva, ku oltiin mun pikkusiskon kans kahestaan kotona toi viikko ku toi mun host aiti oli mun siskon kans siella sairaalassa (sille ei muuten annettu ylimaarasta sankya vaan sen piti nukkuu tuolissa siella! :O) niin kaytiin sen pomon luona lounaalla monena paivana. Mun piti muuten lahtee koulusta aikasemmin kotiin paivisin ihan vaan sen takii et paasen syomaan lounasta sinne pomolle :´D et on taallaki lounas pyha x]
Taalla On nyt seuraava viikko lomaa... on kai joku pyhan marian paiva tai joku :D varmaan joku vahan niinku syysloma! se ei kyll paljoo lohduta ku ei taa mun perhe mitaan matkustele ku naa on nii koyhii :D nailla ei oo ees sohvaa tvn eessa, sellaset penkit vaan. Mun host aiti sano etta se aikoo ostaa sohvan, mutta mita oon oppinu et kuinka nopeesti asiat taalla tapahtuu niin se ei varmaan oo tulossa sina aikana ku ma oon taalla :D sohva ois kyl kiva! Muuten ku olin siella survival leirilla ja siella oli kaikki Afs vaihtarit tasta mun osavaltiosta, niin niilla kaikilla oli rikkaat perheet. Ne saa niilta viikkorahaa ja niille ostellaan vaatteita ym :D valilla aina unelmoin et asuisin sellasessa talossa missa on uima-allas ( et voisin ottaa aurinkoo ) mut kyl taa mun perhe on niin kiva et en ma toisaalta haluis olla muualla 8)Ja toisaalta oon kylla oppinu miten vahalla oikeesti parjaa. Tuolla meian talossa ei oo paljo mitaan oikeesti!!! yks jatkojohto jota tarvitaan jokapaikassa :D mut kyll sita vaan parjaa. Ja esim. meille kaikille on yks oma pyyhe ja jos ne on pyykissa niin sitte on yks ylimaaranen ja me kaikki siskot kaytetaan sita yhteisena silla aikaa xD Ja siis tuolla meian talossa ei mitenkaan kauheena oo muutenkaan tavaraa. meianki huoneessa vaan sangyt ja kaappi. nyt musta tuntuu etta mun oma huone suomessa on ihan taynna kaikkee kraasaa mita en todellakaan tarvi et sit ku tuun takas niin puolet varmaan lentaa ulos :D ja toi meian talo ei oo niin paha ku jossain missa oon kayny taalla! joissaki on esim vaan jotku sementtilattiat, meilla on sentaan laatat! :D mut kylla ma aina tuun vahan kateelliseks ku meen jonku rikkaan taloon xD mut kyl se menee ohi! mut siita lomasta :D taalla mun kylan ymparilla on sellasia tosi kauniita pienia vesiputouksia, oon nahny kuvii parista. niin mun aiti sano et mennaan yks paiva ainaki sinne mina, se ja mun siskot. Et mennaan uimaan sinne ja syodaan siell :D
Kirkossa oon kayny joka sunnuntai. Se on noin 7 aikaa illalla. Se on ihan eri menoo ku suomes, siella lauletaan kaikkia ilosia lauluja ja tanssitaan vaha ja sillee. kyl siella aina joku saarna on josta en tajuu mitaan. Mietiskelen vaan omia juttuja siella ja joskus innostun lukemaan sanakirjaa hahah :D Ois sunnuntai aamunaki 7 aikaan joku sellanen raamattupiiri. alussa sunnuntaisin mun aiti tuli aina herattaan mua sinne ja sano et lahetaan kirkkoon mut ma vaan kaansin kylkee :D....nyt se aiti ei ikaan ees enaa tuu herattaa mua sinne ku se on tajunnu etten oikee haluu lahtee sunnuntai aamuna mihkaa raamattupiiriin:D alussa aina esitin etten ymmarra mita se sanoo mut nyt se ei enaa toimi! mut kylla ma vielaki joskus esitan etten ymmarra jotain asiaa. se on vaan niin paljo helpompaa :D mun koulussa jotku tytot kysy mua sellasen sience fair juttuun et voinko olla mallina siina niiden projektissa! esitin etten ymmarra ja lahin vaan kaveleen. en haluu olla missaan mallina :´DD Ja toi mun aiti on muuten tosi uskovainen! se yleensa aamulla puol kuuden aikaa pistaa musiikin taysille ja rupee rukoileen aaneen ja joskus se itkeeki. en oikee tiia miten pitas suhtautuu :D en oo tottunu tallaseen!
Aiti kysy et onko taalla paikallisilla jotain outoja tapoja. Ei nyt tuu mieleen muutaku ainaki sellanen et nailla brasilialaisilla on tapana kattoo aina ihmisia paasta varpaisiin. Tai silleen niinku suomessa saatetaan kattoo silleen halveksivasti tai joku mies kattoo jotain naista :D mut taalla se ei tarkota mitaan. kaikki vaan kattoo niin varsinki ensimmaisen kerran ku tapaa ihmisii.
Ja mulla on kylla kotiintuloajat -.- oon jotunu tulla kymmenelta kotiin alussa, mut nyt se on jo muuttunu yhteentoista! :D mua kyrsii ku toi mun ikanen sisko saa huidella missa haluu millon haluu. jos oon sen kans sunnuntaina ulkona niin sillonki ollaan oltu johonki 12 vaikka on sunnuntai. Mut toi mun host aiti pitaa vaan huolta musta, ehka se muuttuu jonku ajan paasta :D Valilla en tajuu tota mun host aidin logiikkaa ja tuntuu et se on ihan tyhma valilla mut kyl se on oikeesti tosi ihana ja alusta asti se on ollu mulle tosi ihana! Valilla mietin miten ihanaa ku joku voi jolleki tuntemattomalle suomalaiselle tytolle vaan yhtakkii ruveta oleen tollanen aiti! :D Ja se puhuu kokoajan et oon sille niinku sen oma tytto ja se haluu pitaa huolta musta. mut hyva niin! :) Ja kysyin mun siskolta et miks ne valitsi mut niin se sano et niiden aiti oli valinnu sen takia ku puhun vahan espanjaa hahaha! aika laiha lohtu ku en osaa paljo mitaan :D mut siis oikeesti on taalla ollu paljo hyotyy espanjasta vaik osaanki aikalailla vaan sanoja mut neki on niita mita opin siella kielimatkalla viivin kans et kannatti sinneki menna :D.... Ja ne oli vasta jalkeenpain sitte nahny mun kuvan!!
Ja noista oudoista tavoista viela. Siis taalla silitetaan aina kaikki vaatteet. kaiken maailman pienimmat topit ja ratit jotka on ihan nukkasia silitetaan ennenku laitetaan paalle :D siis muaki on nyt ruvennu arsyttaan jos mun vaatteet on ryppysia! oon itekki ruvennu viikkaan aina kaikki mun vaatteet kaappiin tosi natisti ettei ne mee ryttyyn. eika puhettakaan et heittaisin niita enaa lattialle, nehan ois ihan rytyssa! NII AITI! mut meilla kay aina valilla sellanen muija joka silittaa kaikki puhtaat vaatteet nii ei aina tarvi silittaa niita.
yritan nyt joku paiva menna jolleki kaverille jolla on langaton nettiyhteys et saisin kuvii laitettuu. Nyt toi mun siskoki sai potkut nii en varmaan ikina tuu saamaan sita nettii kotiin -.-
perjantai 24. syyskuuta 2010
No nyt oon kylla tosi ihmeissani.... Tanaan mun sisko varjas sen jalkakarvoja (hiusvarilla) blondiks! Se siina hyppi ku sita kirveli jalkoihin sit kysyin et eiko ois helpompi vaan sheivata ne pois ja se jotain selitti et se ei voi ku ne kasvaa takas paksuna et sen pitaa kasvattaa ne ja repii ne! :D hyi! ompas helppoo olla suomalainen!! myos nain tosi oudon elaimen meian huoneessa! se naytti ihan liskolta tai sammakolta ja silla oli siivet ja se pomppi! 8O jos tiiatte mika tama elain on niin ilmottakaa. mun siskoki katto ihan ihmeissaan eika sekaan tienny yhtaa :D
Taall ei oo mitaan jannaa nyt tapahtunu paitsi et viime torstai iltana noin kello 8 mulle ja talle saksalaiselle vaihtarille kerrottiin et seuraavana paivana lahetaan yhteen toiseen kaupunkiin sellaselle vaihtari leirille. :D 8 tunnin auto ja bussimatka site sinne heti koulun jalkee :P Siell leirilla oli aika kamalaa. Kauheeta syyttelya ja uhkailua et jos ei opita portugalia 3 kuukaudessa niin ne lahettaa meiat takas kotiin! :O mut eihan kaikki oo niin nopeita oppimaan! (esim. mina) Vaikka kylla ymmarran ja puhun jo paremmin ku se saksalainen mika lohduttaa mua tosi paljon:D Sen sisko puhuu enkkuu niin ne aina juttelee englanniks. Onneks mun perhe ei puhu! Ja mun afs yhteyshenkilo oli pitany kauheen puhuttelun mun kavereille et miten mulle ei saa enaa jutella englanniks :D... oon kylla nyt yrittany menna kaikkien kans ketka ei puhu enkkuu ja pyytany niita jutteleen mun kans xD kylla ma ymmarran jo jotain mut tuntuu etten ikina opi puhumaan kunnolla :( luulin et taa ois ollu niin paljo helpompaa! MUT taa oli tallanen lyhyt. huomen on taas bileita onneks!:D PS; oon vahan kyllastyny nytten ku kaikki sanoo mua taalla britneyks
Taall ei oo mitaan jannaa nyt tapahtunu paitsi et viime torstai iltana noin kello 8 mulle ja talle saksalaiselle vaihtarille kerrottiin et seuraavana paivana lahetaan yhteen toiseen kaupunkiin sellaselle vaihtari leirille. :D 8 tunnin auto ja bussimatka site sinne heti koulun jalkee :P Siell leirilla oli aika kamalaa. Kauheeta syyttelya ja uhkailua et jos ei opita portugalia 3 kuukaudessa niin ne lahettaa meiat takas kotiin! :O mut eihan kaikki oo niin nopeita oppimaan! (esim. mina) Vaikka kylla ymmarran ja puhun jo paremmin ku se saksalainen mika lohduttaa mua tosi paljon:D Sen sisko puhuu enkkuu niin ne aina juttelee englanniks. Onneks mun perhe ei puhu! Ja mun afs yhteyshenkilo oli pitany kauheen puhuttelun mun kavereille et miten mulle ei saa enaa jutella englanniks :D... oon kylla nyt yrittany menna kaikkien kans ketka ei puhu enkkuu ja pyytany niita jutteleen mun kans xD kylla ma ymmarran jo jotain mut tuntuu etten ikina opi puhumaan kunnolla :( luulin et taa ois ollu niin paljo helpompaa! MUT taa oli tallanen lyhyt. huomen on taas bileita onneks!:D PS; oon vahan kyllastyny nytten ku kaikki sanoo mua taalla britneyks
tiistai 14. syyskuuta 2010
Tulin nyt akkii tanne kirjottaan ku sain vahan inspiraatioo ;P voin alottaa silla et kavin asken suihkus niin talla kertaa siella oli lisko!!! :) En kiljunu vaan ihan rauhallisesti menin hakemaan host aitia haataan se ulos sielta. :D Se oli vaan sellanen pieni gekko lisko joka syo otokoita mut en halunnu et se esim tippuu mun paahan ku oon suihkus :O Toisaalta haluisin sellasen tosi pienen meian huoneeseen niin se sois hyttysia joita on ihan hirveesti meian huoneessa ja mun jalat on ihan ruvella. xP Ja ne ei kuole hyttysmyrkkyyn eika mikaan repellent ( en muista mika se on suomeks) auta!.. Niita on meian talos kuulemma sen takii niin paljo koska me asutaan niin lahella metsaa. Jonka muuten nain viimeviikolla ja se nayttaa ihan viidakolta!!:DD Mut en ma silti haluis liskoo mun huoneeseen, mua pelottaa et se menis mun suuhun ku nukun :D
No mut taalla asuu toinen vaihto-oppilas saksasta jota nain tanaan. Niin se naytti mulle kuvan hamahakista joka oli sen huoneessa. Siis se oli ihan oikeesti ruskeen tarantellan nakonen ja kokonen, en liiottele yhtaan! lupaan!:D Sit se sano et se ensin naki sen sen ovessa ja sit se katos ja aamulla ku se heras niin se oli sen vieressa seinalla. Ja se ei ees kertonu sen host perheelle siita mitaan!!! Kysyin et miks se ei esim kiljunu tai sanonu et siel on hamahakki niin se vaan kohautti olkapaita et en ma mitaan sanonu, se vaan sano et se ei voinu tappaa sita sen kengalla ku se oli liian iso. Se naytti silta et se ois ollu oikeesti myrkyllinen ja oli tosi iso, melkeen joku nyrkin kokonen ja karvanen.. tyhmaa ku se ei sanonu mitaan. En taida enaa ikaan menna sen huoneeseen :) Ja se paiva ku loydan sellasen mun vieresta niin kuolen varmaan jarkytykseen!!!
Koulus on menny hyvin. Vielkaa en ymmarra mitaan, juttelen vaa siell kavereiden kanssa. Siell on kyl yks tati joka valittaa kokoajan. Se on joku ¨rehtorin assistentti¨. Se siis ihan oikeesti kulkee luokasta toiseen ja joka kerta valittaa jostain asiasta. Enka valehtele yhtaan. Sit kysyin kavereilta et miks se oikeen on taalla toissa et mika sen virka oikeen on nii ei kukaan oikeesti tienny xD se vaan kulkee ympariinsa ja valittaa, ei siita kukaan oikeen tykkaa. Ne oppilaat sano et monet opettajatki vihaa sita. :D Se valittaa siitaki ku istun luokan takana, et mun pitas istuu siina eessa ja kuunnella mita opettajat puhuu ym... mut sit mun kaverit jotain puhu sille eika mun tarvinu onneks menna! mut se nainen on kylla niin raivostuttava:D
Ja aiti kysy et mita syon taalla... joka paiva papuja ja riisia. mihin oon ihan kypsana jo. en kesta enaa :D Yritan syya aina tosi vahan kerrallaan etten liho taal kauheena eika kylla oo yhtaan vaikeeta ollu. Sit on sellasia alloja sitkeita pihveja. Joskus oon ihan onnesta soikeena ku on pastaa. Sit sen lisaks on myos riisia ja papuja, Ne sekottaa riisia pastaan :O Sit mun host aiti sano tanaan mun siskolle ettei se voi syoda pelkkaa pastaa et pitaa syoda riisiiki? mut mulle se ei onneks sanonu mitaan. oon niin kyllastyny riisiin!! Ja aamupalalla ei oo tyyliin mitaan syotavaa, se mun aiti heraa sillon ku mun pitaa lahtee kouluun ja sanoo et se kay hakeen mulle leipaa leipomosta mut mun pitaa aina lahtee jo sillon. Kylla joskus on muroja ja jogurttia ja nain mut joskus syon vaan jonku pienen hedelman ja sit mun maha kramppaa koulussa ku on niin nalka. :P mut kyl ma aina jotain saan syotyy. Muuten oon kerran ollu myohassa jo koulusta, olin 4 minuuttia myohassa niin koulun portit meni kiinni (siina on myos sellanen portinvartia) sit piti oottaa siina ulkona niin paasi seuraavalle tunnille sisaan :D Ja en oo varmaan kertonu et meil on koulupukuna vaan sellanen paita jossa lukee meian koulun nimi ja sit ei saa olla mitaan tosi lyhyita shortseja. Ois myos saanu siihen sellaset jumppashortsin tapaset, sellaset tosi tiukat jotka on taalla ihan kuuminta hottia mutta ma en niita ostanu :D
Ja Niissa bileissa oli tosi kivaa! Ne oli sellaset allasbileet ja siel ne grillattiin, juotiin drinkkeja, poltettiin vesipiippua ja uitiin... Taalla melkeen kaikilla on vesipiiput niinku turkissaki :D mut ne siis polttaa siina sellasia erimakusia tupakoita eika mitaan vaarallista:D
Mun kulttuurishokki on jo jonku verran menny ohi! Ei enaan vituta joka paiva.. Oon jopa tykanny naista vaatteistaki! oon jo tottunu ihan naihin, en oo kylla viela yhtaan susipaitaa, tai mitaan muutakaan elainpaitaa ostanu. Mut ei sita tiia minka nakosena tuun suomeen xD ... Viel haluun vaan oppii tan kielen ku mun kaverit ei enaa meinaa jaksaa puhuu englantia :D Ja mul oliki tanaan eka portugalin tunti, siell oli tosi kivaa. :) Naa muuten sanoo mua Ianaks :D myos kirjottaa mun nimen niin :D se on nyt mun uus nimi siis...
No mut taalla asuu toinen vaihto-oppilas saksasta jota nain tanaan. Niin se naytti mulle kuvan hamahakista joka oli sen huoneessa. Siis se oli ihan oikeesti ruskeen tarantellan nakonen ja kokonen, en liiottele yhtaan! lupaan!:D Sit se sano et se ensin naki sen sen ovessa ja sit se katos ja aamulla ku se heras niin se oli sen vieressa seinalla. Ja se ei ees kertonu sen host perheelle siita mitaan!!! Kysyin et miks se ei esim kiljunu tai sanonu et siel on hamahakki niin se vaan kohautti olkapaita et en ma mitaan sanonu, se vaan sano et se ei voinu tappaa sita sen kengalla ku se oli liian iso. Se naytti silta et se ois ollu oikeesti myrkyllinen ja oli tosi iso, melkeen joku nyrkin kokonen ja karvanen.. tyhmaa ku se ei sanonu mitaan. En taida enaa ikaan menna sen huoneeseen :) Ja se paiva ku loydan sellasen mun vieresta niin kuolen varmaan jarkytykseen!!!
Koulus on menny hyvin. Vielkaa en ymmarra mitaan, juttelen vaa siell kavereiden kanssa. Siell on kyl yks tati joka valittaa kokoajan. Se on joku ¨rehtorin assistentti¨. Se siis ihan oikeesti kulkee luokasta toiseen ja joka kerta valittaa jostain asiasta. Enka valehtele yhtaan. Sit kysyin kavereilta et miks se oikeen on taalla toissa et mika sen virka oikeen on nii ei kukaan oikeesti tienny xD se vaan kulkee ympariinsa ja valittaa, ei siita kukaan oikeen tykkaa. Ne oppilaat sano et monet opettajatki vihaa sita. :D Se valittaa siitaki ku istun luokan takana, et mun pitas istuu siina eessa ja kuunnella mita opettajat puhuu ym... mut sit mun kaverit jotain puhu sille eika mun tarvinu onneks menna! mut se nainen on kylla niin raivostuttava:D
Ja aiti kysy et mita syon taalla... joka paiva papuja ja riisia. mihin oon ihan kypsana jo. en kesta enaa :D Yritan syya aina tosi vahan kerrallaan etten liho taal kauheena eika kylla oo yhtaan vaikeeta ollu. Sit on sellasia alloja sitkeita pihveja. Joskus oon ihan onnesta soikeena ku on pastaa. Sit sen lisaks on myos riisia ja papuja, Ne sekottaa riisia pastaan :O Sit mun host aiti sano tanaan mun siskolle ettei se voi syoda pelkkaa pastaa et pitaa syoda riisiiki? mut mulle se ei onneks sanonu mitaan. oon niin kyllastyny riisiin!! Ja aamupalalla ei oo tyyliin mitaan syotavaa, se mun aiti heraa sillon ku mun pitaa lahtee kouluun ja sanoo et se kay hakeen mulle leipaa leipomosta mut mun pitaa aina lahtee jo sillon. Kylla joskus on muroja ja jogurttia ja nain mut joskus syon vaan jonku pienen hedelman ja sit mun maha kramppaa koulussa ku on niin nalka. :P mut kyl ma aina jotain saan syotyy. Muuten oon kerran ollu myohassa jo koulusta, olin 4 minuuttia myohassa niin koulun portit meni kiinni (siina on myos sellanen portinvartia) sit piti oottaa siina ulkona niin paasi seuraavalle tunnille sisaan :D Ja en oo varmaan kertonu et meil on koulupukuna vaan sellanen paita jossa lukee meian koulun nimi ja sit ei saa olla mitaan tosi lyhyita shortseja. Ois myos saanu siihen sellaset jumppashortsin tapaset, sellaset tosi tiukat jotka on taalla ihan kuuminta hottia mutta ma en niita ostanu :D
Ja Niissa bileissa oli tosi kivaa! Ne oli sellaset allasbileet ja siel ne grillattiin, juotiin drinkkeja, poltettiin vesipiippua ja uitiin... Taalla melkeen kaikilla on vesipiiput niinku turkissaki :D mut ne siis polttaa siina sellasia erimakusia tupakoita eika mitaan vaarallista:D
Mun kulttuurishokki on jo jonku verran menny ohi! Ei enaan vituta joka paiva.. Oon jopa tykanny naista vaatteistaki! oon jo tottunu ihan naihin, en oo kylla viela yhtaan susipaitaa, tai mitaan muutakaan elainpaitaa ostanu. Mut ei sita tiia minka nakosena tuun suomeen xD ... Viel haluun vaan oppii tan kielen ku mun kaverit ei enaa meinaa jaksaa puhuu englantia :D Ja mul oliki tanaan eka portugalin tunti, siell oli tosi kivaa. :) Naa muuten sanoo mua Ianaks :D myos kirjottaa mun nimen niin :D se on nyt mun uus nimi siis...
perjantai 3. syyskuuta 2010
Olá!
NONI! Nyt mulla meni ohi taa vitutus ainaki hetkeks ku kuulin etta meilla on tiistaihin vapaata koulusta ku taal on itsenaisyyspaiva. + tanaan on bileet mun kaverin luona:D Nii voin nyt kirjottaa tanne. Ei oo sen enempaa elaimii ollu kotona ku yks torakan tapanen iso joku otokka. Kiljun vaan aina ja sit mun siskot tulee aina nauraen sinne et mita ma oon taas loytany:D Ja yks aamu tas istuin mun sangyssa ja mietin et nukunko viel 10 minuuttia vai nousenko jo kouluun nii sitte siine mun vieressa seinalla oli sellanen jumalaton perhonen. ei mikaan sellanen kaunis varikas vaan sellanen ruskee jolla oli ihan kauheen isot tuntosarvet! En oo kylla ikina noussu niin nopeeta sangysta enka varmaan ikina tuu nouseen niin nopeeta:D Tapoin sen sit mun siskon kengalla ku en halunnu tappaa omalla :D Suomessa muuten en ikina tapa otokoita ku mulle tulee kauheen huono olo ja huono omatunto. Mut taalla kylla liiskaan ne kaikki. Ne voi olla vaik myrkyllisii ja tapan ne kylla ennen ku ne tappaa mut!!!
Viimeviikolla ku oltiin siella Campo Grandessa tekemassa mun ID korttia, niin jatin mun hupparin vahingossa sinne. Sit siella bussissa oli ihan kauheen kova tuuletus niin sain sit flunssan sielta. Viimeviikko meni sit flunssassa. Sit nyt keskiviikkona ku tulin kotiin koulusta niin mua sattu paahan, mahaan ja selkaan ihan kauheena. Menin sit nukkuun ja tuntu et mull oli kauheena kuumetta. Sitt yhes vaihees iltaa mua rupes niin sattuu ja oli kauhee ikava aitii ja sit mua rupes itkettaa ihan kauheen :D eka kerta ku itkin taalla! Sit host aiti vei mut laakariin. se laakari kuunteli mun mahaa ja selkaa ja kaikkee ja sit se maaras niin etta en saanu syoda enaa mitaan koko paivana, ja mun piti juoda kookosmaitoo ja gatorade urheilujuomaa!:D En tiia miks... Kyl toi aiti mulle pari pilleriiki anto, mut en tiia oliks ne sen laakarin maaraamia. Sit joku mies vaan toi meille jotain 7 kookospahkinaa ja ne juotti sita vetta mulle sielta:D En kyl tykkaa siita yhtaan! En tiia onko kookosmaidolla ja urheilujuomalla joku parantava vaikutus mut kyl mun olo parani heti samana iltana:D oon ma viela 2 paivaa sen jalkee ollu pois koulusta ku mun maha oli niin kipeena. Toi mun host aiti sano et se oli varmaan joku virus ku taalla on niin kuiva ilma niin ne tarttuu... Taalla muuten on ihan sika kuiva ilma! aina ku kavelen johonki vahan pitemmin nii yskittaa heti niin paljo. :O en tiia johtuukse siita ku taa on niin sisamaassa vai.. Mut yks mun kaveri sano et se oli kattonu saatiedotusta niin taalla tuulee nyt joku sama tuuli ku saharan aavikolla...: kyl sen huomaa!
Vitsi oli muuten tylsaa sairaana ku ei oo nettii enka tv ohjelmistakaan tajuu mitaan ku kaikki portugaliks. Makasin vaan sangys ja tuijotin kattoo. Oon ihan hullu nytte :D ...Kysyin muuten siita netista et millon ne hankkii sen, mun sisko sano et se hankkii ku se saa rahaa!:O sanoin etta voin kylla itekki maksaa sen mut se ei suostunu. Toi mun sisko muuten (siis mun ikanen) menee viidelta aamulla leipomoon toihin, tulee 1 aikaan ja nukkuu paivaunii, sit se lahtee joskus 7 aikaa illalla kouluun ja tulee joskus 11-12 aikaan. Ihan sairaan raskasta varmasti!:O Mut silti se on aina niin ilonen ja pirtee!! En tajua:D....Mutta Kirjotan sit lisaa tan viikonlopun jalkeen ellen oo tosi vittuuntunu! xD
Viimeviikolla ku oltiin siella Campo Grandessa tekemassa mun ID korttia, niin jatin mun hupparin vahingossa sinne. Sit siella bussissa oli ihan kauheen kova tuuletus niin sain sit flunssan sielta. Viimeviikko meni sit flunssassa. Sit nyt keskiviikkona ku tulin kotiin koulusta niin mua sattu paahan, mahaan ja selkaan ihan kauheena. Menin sit nukkuun ja tuntu et mull oli kauheena kuumetta. Sitt yhes vaihees iltaa mua rupes niin sattuu ja oli kauhee ikava aitii ja sit mua rupes itkettaa ihan kauheen :D eka kerta ku itkin taalla! Sit host aiti vei mut laakariin. se laakari kuunteli mun mahaa ja selkaa ja kaikkee ja sit se maaras niin etta en saanu syoda enaa mitaan koko paivana, ja mun piti juoda kookosmaitoo ja gatorade urheilujuomaa!:D En tiia miks... Kyl toi aiti mulle pari pilleriiki anto, mut en tiia oliks ne sen laakarin maaraamia. Sit joku mies vaan toi meille jotain 7 kookospahkinaa ja ne juotti sita vetta mulle sielta:D En kyl tykkaa siita yhtaan! En tiia onko kookosmaidolla ja urheilujuomalla joku parantava vaikutus mut kyl mun olo parani heti samana iltana:D oon ma viela 2 paivaa sen jalkee ollu pois koulusta ku mun maha oli niin kipeena. Toi mun host aiti sano et se oli varmaan joku virus ku taalla on niin kuiva ilma niin ne tarttuu... Taalla muuten on ihan sika kuiva ilma! aina ku kavelen johonki vahan pitemmin nii yskittaa heti niin paljo. :O en tiia johtuukse siita ku taa on niin sisamaassa vai.. Mut yks mun kaveri sano et se oli kattonu saatiedotusta niin taalla tuulee nyt joku sama tuuli ku saharan aavikolla...: kyl sen huomaa!
Vitsi oli muuten tylsaa sairaana ku ei oo nettii enka tv ohjelmistakaan tajuu mitaan ku kaikki portugaliks. Makasin vaan sangys ja tuijotin kattoo. Oon ihan hullu nytte :D ...Kysyin muuten siita netista et millon ne hankkii sen, mun sisko sano et se hankkii ku se saa rahaa!:O sanoin etta voin kylla itekki maksaa sen mut se ei suostunu. Toi mun sisko muuten (siis mun ikanen) menee viidelta aamulla leipomoon toihin, tulee 1 aikaan ja nukkuu paivaunii, sit se lahtee joskus 7 aikaa illalla kouluun ja tulee joskus 11-12 aikaan. Ihan sairaan raskasta varmasti!:O Mut silti se on aina niin ilonen ja pirtee!! En tajua:D....Mutta Kirjotan sit lisaa tan viikonlopun jalkeen ellen oo tosi vittuuntunu! xD
tiistai 24. elokuuta 2010
haha ainiin muuten unohin kirjottaa et tultiin tanne bussilla. Se oli sellanen pieni ja ihan kaamanen. Sille bussikuskille piti soittaa niin se tuli aina hakeen kotiovelta ne matkustajat. sit mentiin aluks sellasta pomppusta tieta ja ma vaan nauroin siel itekseni ku heiluin ku joku satkynukke ja parikertaa pomppasin niin et mun paa kolahti kattoon :D LOL mua nauratti mut sit alko taas vituttaan!!!!
VOIVOI
Voivoivoivoiv nyt on tullu kulttuurishokki mua on ruvennu vituttaa ihan ilman mitaan syyta ja viimeviikol olin ihan surullinen ilman mitaan syyta ja sit se muuttu vitutukseks... Ei muuten kannata menna kampaajalle jos ei oo yhteista kielta kampaajan kanssa -.- mun host aiti varjas mun hiukset ja sen piti ensin juurikasvu vaan varjata. sit se sekotteli ite jotain vareja siina ja olin ihan et voi ei:D no sit ku se oli varjanny niin mun juuret oli ihan sellaset melkee mustan harmaat. se naki mun ilmeesta etten oikee digannu ja juoksi akkia kauppaan hakeen varii. Ja valitsi ihan liian blondin. nyt kaikki tollaa mua kokoajan -.- vitsi mun aivosolut vaan poksahteli ku yritin sen kans siina vaitella et mika vari laitetaan ja ku oli viel kyseessa mun hiukset!!! Ja nytki tultiin tanaan tanne isompaan kaupunkiin tekeen mulle brasilia ID cardia niin eikohan bussissa ollu joku host aitin tuttu ja jaatiin sen matkaan sen tyton luo tanne ja nyt ollaan taalla oltu 3 tuntia ja noi on taalla jo siivonnu ja nyt ne tekee ruokaa.... mitaan ei saa aikaseks!!!! ja mulla on perjantaihin asti aikaa menne tekee se kortti. VOIVOIVOIVOIV ja etta ku mua kyrsii!!!!
PS: hahahah Joo jenni naa niin luulee et suomi on viela jossain jaakaudella ja siel on pingviineja ym :DDD
PS: hahahah Joo jenni naa niin luulee et suomi on viela jossain jaakaudella ja siel on pingviineja ym :DDD
torstai 19. elokuuta 2010
OOI!
Mun kaverit oli viime vklp Pantanalissa. Se on semmonen vahan niinku national park tassa ihan lahella 30 min paassa. Niinni ne naytti mulle kuvia sellasesta 5 metrisesta kaarmeesta jonka ne tappo siella! NII TEETTA!!! ja se oli joku yli 5 metria ku ne mittas sen!!!!ja se on vissii taa sama joki mika menee sen paikan lapi joka menee tastaki:D se kaarme oli joessa siis. Taalla pain niita ei kyl pitas olla. Siella se puiston vartia oli antanu sille mun kaverin isalle pyssyn niit elaimia varten et jos ne tulee liian lahelle. Siel on kaikkia Buffaloita (tai mita onkaa) ja panttereita, kaarmeita, alligaattoreita, kaiken mailman orkkeja jota en tiia ja kaikkii lintuja:D Meen kyl ite joskus sinne ja haluun kans jonku pyssymiehen mukaan ettei mua syoda! Se oli kyl ihan mahtava se kaarme, haluun iteki naha kyl sellasen vaik pelkaan ihan sikana :D pyydan siita sit kuvan ja laitan sen tanne!
Vitsi tuol joessa on joskus sellasia tosi isoja lintuja! en tiia mita ne on. Mentiin tas pari paivaa sitte sinne ku siella oli niita ja mentiin tosi lahelle! otin kuvii paljo! pistan neki sit tanne. Ne oli niin mahtavia. joku yli metrin mittasia ja ku ne levitti siivet nii vali oli ainaki 2 metrii :D...
Kaytiin myos ajelee sunnuntaina sellasella huonolla alueella. Otin sieltaki ihan kauheena kuvii. :D Se ei ees ollu niin paha mita luulin... jotku talot naytti aika lailla samalta ku mita taal muuallaki. Se mun siskon poikakaveri sano et ei siell sillee paivisin oo mitenkaa vaarallista eika taalla oo sellasia slummeja niinku jossain riossa. mut oisin saattaa olla vaarallista ja joillaki siell on aseet. Ne joskus tulee tanne hyviin paikkoihin ryostaan taloja :S yhen tyton meian kouluss just viime viikolla ryostettiin talo, ne varkaat oli sitonu niiden kadet ja kaikkee. pelotellu niita ja vieny kaikki niiden talosta, ja niiden isalla oli marketti niin ne oli senki ryostany! Mut se tytto kuulemma asuu sellasen huonon alueen lahella. Mut taalla ihan munki lahella yhen tyton talo ryostettiin kaks viikkoo ennen ku tulin. ihan kauheeta!!! mut sita ei kuulemma tapahu usein taalla. Mut siina mieles hyva et asun tallasessa kauheessa talossa ku ei kukaan sita haluu ryostaa:DD...Ja yks mun kaveri joka on poika niin se sano et se joka ilta melkee pyorailee sellasen huonon alueen lapi ja ei ne siella ikina oo mitaan sille sanonu et ne vaan polttaa jotain pilvee siine tiella :O et joskus joku on pyytany rahaa silta ja se on antanu vahan ku on parempi antaa jos on kuulemma:D... Mut se sano et jos esim. mina menisin sinne blondina kappaileen niin se ei ois hyva:D mut haluun joskus uudestaan kayda (autolla) tollasissa. noi paikat jotenki niin kiehtoo mua!!
Vitsi naa on nii hassuja ku naa on nii kiinnostunu suomesta! mul oli muumipurkkaa mukana ja kaikki halus maistaa ja oli sillee et joo taa on tosi herkullista et paljo parempaa ku brasiliassa:D ja yks poika halus sen pussin itelleen saastaa sen xD ja ne kysy et onko lumi valkosta suomessa ja et onko coca cola mustaa:D
Sain muuten sahkopostin sellasista matkoista joita tehaan, siel oli kaikkee amazoniin, iguacu falls ja kaikkee. vitsit en osaa yhtaa paattaa et mihin!!!:D
Vitsi tuol joessa on joskus sellasia tosi isoja lintuja! en tiia mita ne on. Mentiin tas pari paivaa sitte sinne ku siella oli niita ja mentiin tosi lahelle! otin kuvii paljo! pistan neki sit tanne. Ne oli niin mahtavia. joku yli metrin mittasia ja ku ne levitti siivet nii vali oli ainaki 2 metrii :D...
Kaytiin myos ajelee sunnuntaina sellasella huonolla alueella. Otin sieltaki ihan kauheena kuvii. :D Se ei ees ollu niin paha mita luulin... jotku talot naytti aika lailla samalta ku mita taal muuallaki. Se mun siskon poikakaveri sano et ei siell sillee paivisin oo mitenkaa vaarallista eika taalla oo sellasia slummeja niinku jossain riossa. mut oisin saattaa olla vaarallista ja joillaki siell on aseet. Ne joskus tulee tanne hyviin paikkoihin ryostaan taloja :S yhen tyton meian kouluss just viime viikolla ryostettiin talo, ne varkaat oli sitonu niiden kadet ja kaikkee. pelotellu niita ja vieny kaikki niiden talosta, ja niiden isalla oli marketti niin ne oli senki ryostany! Mut se tytto kuulemma asuu sellasen huonon alueen lahella. Mut taalla ihan munki lahella yhen tyton talo ryostettiin kaks viikkoo ennen ku tulin. ihan kauheeta!!! mut sita ei kuulemma tapahu usein taalla. Mut siina mieles hyva et asun tallasessa kauheessa talossa ku ei kukaan sita haluu ryostaa:DD...Ja yks mun kaveri joka on poika niin se sano et se joka ilta melkee pyorailee sellasen huonon alueen lapi ja ei ne siella ikina oo mitaan sille sanonu et ne vaan polttaa jotain pilvee siine tiella :O et joskus joku on pyytany rahaa silta ja se on antanu vahan ku on parempi antaa jos on kuulemma:D... Mut se sano et jos esim. mina menisin sinne blondina kappaileen niin se ei ois hyva:D mut haluun joskus uudestaan kayda (autolla) tollasissa. noi paikat jotenki niin kiehtoo mua!!
Vitsi naa on nii hassuja ku naa on nii kiinnostunu suomesta! mul oli muumipurkkaa mukana ja kaikki halus maistaa ja oli sillee et joo taa on tosi herkullista et paljo parempaa ku brasiliassa:D ja yks poika halus sen pussin itelleen saastaa sen xD ja ne kysy et onko lumi valkosta suomessa ja et onko coca cola mustaa:D
Sain muuten sahkopostin sellasista matkoista joita tehaan, siel oli kaikkee amazoniin, iguacu falls ja kaikkee. vitsit en osaa yhtaa paattaa et mihin!!!:D
lauantai 14. elokuuta 2010
Jee tosi kiva:D mulle sanottiin et oo 6 kotona ku oltiin lãhoss johki. sit olin kymmenen yli niin kotona ei ollu enaa ketaan:D en tiia mis ne on ny ku en tiia mihin alunperinkaan oltiin menos ja noi oli jattany kaikki kannykat kotii :D en uskaltanu olla yksin kotona ni tulin sit lan housiin kirjotteleen kaikkee turhaa.. ei tiia millon joku hullu ryntaa sisaan... En ymmarra ku muuten taal ei ikina olla ajoissa missaan ja heti ku ite oon vahan myohas nii kaikki on lahteny :D yks paiva ku oltiin menos johonki juhliin jotka alko seittemalta niin toi aiti lahti viel kuudelta kuntosalille, kavi suihkus ym. nii oltii siel joskus 8 aikaan. Ja myos sen oon oppinu taalla, et ku oon sopinu kavereiden kanssa et lahetaan johonki illalla, ja sanon niille etta soittaa mulle mihin aikaan mennaan niin ihan varmana ne ei soita. Ne vaan yhtakkii ilmestyy meian ovelle ku nukun esim paikkareita (vietan siestaa jokapaiva) enka oo yhtaa valmis :D
Tapasin muuten tas viikko sitte mun isapuolen taalla. Se ei muuten tod oo mikaan bisnesmies niinku naiden tiedoissa luki vaan rekkakuski :D Vahan daijulta vaikutti mut muuten tosi mukava ja symppis! Se tas yks paiva opetti mulle aakkosia, et mitka on vokaaleja ja konsonantteja. Sanoin et ne on kylla aika lailla samat suomeski xD se unohti sitapaitsi k:n koko aakkosista :Dkaytiin sen aidin luona, siis silla oli ihan kauhee talo! ihan niinku jostain slummista. hyva ku lattia oli JOISSAIN huoneissa. muuten vaan sellasta betonia. se aitiki vaikutti vahan silta et kone kay mut ketaan ei oo ohjaamossa :D mut oli seki kiva!
Aiti kysy naista ruuista. Kotona meilla on joka paiva riisia ja papukastiketta. Niista tykkaan kyl. mut sit liha on ihan kauheet. varmaan johtuu siita ku naa on niin koyhii mut just pahimmat palat aina. joku luu ja janne siina hyiiiiiii :DDD.. en tiia oonko jo kirjottanu tasta ruuasta tanne! mut valilla ku maistan jotain nii mietin et olikse ruokaa vai vaan joku koriste ku maistu niin hirveelta:D
Ja muuten naa ihmiset ei ainakaan taalla oo yhtaan niin paallekayvia mita puhutaan!!! (paitsi pari ahistavaa jotka haluis mun kans naimisiin:D) mut jotku on ihan ujoja sitapaitsi! Joskus jotku kyl tuijottaa tosi pitkaan ja se on hairitsevaa vaha!... Ja se on ihan myytti et taalla parjaa espanjalla. Ei taalla melkee kukaan osaa vaik sita opiskellaan koulus. Ja tassa osavaltiossa muka puhutaan enemman ku muualla, ku taa on nii lahel paraguaita. Ja pyh!
Mulle tuli muuten yks ilta ihan kauhee vitutusaalto:D kavin siella talossa mihin se saksalainen vaihtari paasi.. siis vitsit sita taloo. sellanen tosi iso ja hieno ja uima-allas ja kaikkee. mua rupes niin harmittaan ku tiian etten tuu ikaan asumaan tollasessa talossa. ja nyt ois ollu mun elaman tilaisuus ja se meni :D vitsi ku ne ei valinnu mua! Mut toi mun aiti sano mulle tanaanki et jos haluisin vaihtaa perhetta niin voin ku niill on niin yksinkertanen talo ym. mut en ma ny enaa haluu vaihtaa ku noi on nii ihania mulle!:D seki mua rupes vituttaan ku mietin joka aamuu.. ne jotka tuntee mut nii tietaa etten oo kovin hyva aamusin jutteleen :Dnii taa aiti vaan selittaa jotain portugaliks enka yhtaa jaksa keskittyy ja se vaan puhuu :D ja seki mua arsyttaa ku toi yks mies joka on naiden perhe tuttu tulee kokoajan tonne meille ja kattoo ku esim syon ja kokoajan on siella. taa on yks niista joka haluis mun kans naimisiin, niin ahistavaa!:D
Kavin muuten uimassa siina joessa mis on muka alligaattoreita!:D yks mun kaveri asuu joen rannalla niin mentiin kaveleen sinne ja siel oliki syvaa johonki tisseihin asti. ne vaan nauro mulle ku pelkasin alligaattoreita ja sano et ei siel oo ollenkaa:D mutta voihan siella olla! kyllahan suomessaki oli valas jossain...!!!
muuten noissa puissa tossa meian tiella kasvaa jotain ihme pahkinan tapasia juttuja. kysyin mun siskolta et mita ne on nii se sano ´´cacau´´ mut eihan kaakau kasva puissa! ;D
Tapasin muuten tas viikko sitte mun isapuolen taalla. Se ei muuten tod oo mikaan bisnesmies niinku naiden tiedoissa luki vaan rekkakuski :D Vahan daijulta vaikutti mut muuten tosi mukava ja symppis! Se tas yks paiva opetti mulle aakkosia, et mitka on vokaaleja ja konsonantteja. Sanoin et ne on kylla aika lailla samat suomeski xD se unohti sitapaitsi k:n koko aakkosista :Dkaytiin sen aidin luona, siis silla oli ihan kauhee talo! ihan niinku jostain slummista. hyva ku lattia oli JOISSAIN huoneissa. muuten vaan sellasta betonia. se aitiki vaikutti vahan silta et kone kay mut ketaan ei oo ohjaamossa :D mut oli seki kiva!
Aiti kysy naista ruuista. Kotona meilla on joka paiva riisia ja papukastiketta. Niista tykkaan kyl. mut sit liha on ihan kauheet. varmaan johtuu siita ku naa on niin koyhii mut just pahimmat palat aina. joku luu ja janne siina hyiiiiiii :DDD.. en tiia oonko jo kirjottanu tasta ruuasta tanne! mut valilla ku maistan jotain nii mietin et olikse ruokaa vai vaan joku koriste ku maistu niin hirveelta:D
Ja muuten naa ihmiset ei ainakaan taalla oo yhtaan niin paallekayvia mita puhutaan!!! (paitsi pari ahistavaa jotka haluis mun kans naimisiin:D) mut jotku on ihan ujoja sitapaitsi! Joskus jotku kyl tuijottaa tosi pitkaan ja se on hairitsevaa vaha!... Ja se on ihan myytti et taalla parjaa espanjalla. Ei taalla melkee kukaan osaa vaik sita opiskellaan koulus. Ja tassa osavaltiossa muka puhutaan enemman ku muualla, ku taa on nii lahel paraguaita. Ja pyh!
Mulle tuli muuten yks ilta ihan kauhee vitutusaalto:D kavin siella talossa mihin se saksalainen vaihtari paasi.. siis vitsit sita taloo. sellanen tosi iso ja hieno ja uima-allas ja kaikkee. mua rupes niin harmittaan ku tiian etten tuu ikaan asumaan tollasessa talossa. ja nyt ois ollu mun elaman tilaisuus ja se meni :D vitsi ku ne ei valinnu mua! Mut toi mun aiti sano mulle tanaanki et jos haluisin vaihtaa perhetta niin voin ku niill on niin yksinkertanen talo ym. mut en ma ny enaa haluu vaihtaa ku noi on nii ihania mulle!:D seki mua rupes vituttaan ku mietin joka aamuu.. ne jotka tuntee mut nii tietaa etten oo kovin hyva aamusin jutteleen :Dnii taa aiti vaan selittaa jotain portugaliks enka yhtaa jaksa keskittyy ja se vaan puhuu :D ja seki mua arsyttaa ku toi yks mies joka on naiden perhe tuttu tulee kokoajan tonne meille ja kattoo ku esim syon ja kokoajan on siella. taa on yks niista joka haluis mun kans naimisiin, niin ahistavaa!:D
Kavin muuten uimassa siina joessa mis on muka alligaattoreita!:D yks mun kaveri asuu joen rannalla niin mentiin kaveleen sinne ja siel oliki syvaa johonki tisseihin asti. ne vaan nauro mulle ku pelkasin alligaattoreita ja sano et ei siel oo ollenkaa:D mutta voihan siella olla! kyllahan suomessaki oli valas jossain...!!!
muuten noissa puissa tossa meian tiella kasvaa jotain ihme pahkinan tapasia juttuja. kysyin mun siskolta et mita ne on nii se sano ´´cacau´´ mut eihan kaakau kasva puissa! ;D
Jee ny hogasin tän kuva jutun! Mul loppuu aika niin laitan taas joku päivä enemmän.
täss on katu missä asun! tykkään tosta ku se on niin brasilialainen ;D kaikki kadut on tällasia täällä mun kyläs ainaki. tää on kyl vähän huono kuva nyt. ja otin tän tänään ku oli huono ilma ja olin ihan kylmissäni ku tääl oli vaan jtn 20 astetta! Lämpimät vaatteet päällä :D..
Tos on mun host äiti ja mun siskon poikakaveri Kelvin. Se puhuu tosi hyvää englantia! Täällä puhuu muutenki monet mun kaverit tosi hyvää enkkuu, ku täällä on sellanen koulu mis käydään koulun jälkeen. Siel on varmaa tosi hyvät opet. Siis siellä käy vaan vähän rikkaampien perheiden lapset. Olin ihan yllättyny ku aattelin et tääl ei kukaan puhu englantia! Mut ei tääl esim. missään pankeissa lue englanniks mitään.
Tos on keittiö:D Pesukonetta ei oo tietenkään:D iteki tiskaan melkeen joka päivä täällä. Noi kaapit muuten laitetaan teipeillä kiinni ku ne ei pysy muuten! HAHAHA!:D
Täss on mun ja mun siskojen makuuhuone. Nukun tos sängys missä on toi taulu. Ihan hyvä sänky! :)... Lattiaki löytyy ja kaikkee!;D
lauantai 7. elokuuta 2010
Hahhaha vahan nauroin teian kommenteille! :´D .... Nyt alkaa vaikuttaa jo aika hyvalta, kuulin ku se aiti sano mun nimen ja internetti et ehk ne kohta hankkii sen mulle! :D Mull on menny tosi hyvin taalla! oon saanu tosi ihania kavereita. Yks paiva sovittiin et tehaan jotain ja annoin mun numeron ( siis suomen numeron niille), sit ne ei jotenki ollu pystyny soittaa mulle, ku ei ollu yhteytta. niin ne oli oottanu tunnin yhessa kahvilassa tas meian lahella et jos meen ohi siita! :D vahan ihania! sit meninki ohi ku tultiin ostamasta mulle brasilialaista liittymaa :P Sit mentiin sen yhen tyton luo. Taalla on nyt pari paivaa ollu tosi kylma! ihan takkia oon tarvinu. (nyt on jo kuuma) Noi sano et taa talvi on ollu harvinaisen kylma. Sillon ku taalla on kylma niin ne juo sellasta niiiiin hyvaa kookosjuomaa joka on lamminta, niin juotiin sita siell tytolla! NAM! Tinna varmasti rakastais sita! sita juodaan sellasen jannan pillin lapi, tuon sita sit suomeen tuliaiseks ja sen pillin kans! :D
-- Mul on siis ma-ke koulua 7-12 ja to ja pe 7-11.. eli joudun joka aamu herata kuudelta. Luulin et oisin saanu tanaan kerranki nukkuu pitkaan nii eikohan noi koulukaverit kutsu mut johonki koulun urheilutapahtumaan joka oli tietenki 7 aamulla! :D se oli ihan vapaaehtonen mut aattelin et mun on varmaan ihan hyva osallistua kaikkeen ja ku kerran kutsutaanki. Se oli vaan joku sellanen leikkimielinen mis oli pussihyppelya ja kolmijalkajuoksuu ja tollasia. meki kokeiltiin niita, se oli tosi hauskaa kyl :´D
--Aiti pyysi kertoon tasta perheesta. Naa on tosi mukavia ja rentoja. Tai mista ma tiian ku en oikee tajuu mita ne sanoo! mut oon ma hyvin jo oppinu viikossa kaikkee. :) Ja toi mun siskon poikakaveri sano et varmasti opin tan kielen kuukaudessa ku osaan jo nii hyvin haha! En varmana! mul on kauhee ressi et jos en opi tata ollenkaan. No mut kuitenki. Oon nyt ollu taalla yhen viikon enka oo vielkaan nahny niiden isaa.. en tiia onko sita, enka kyl kehtaa kysyykaan! Ne tiedot mitka sain tasta perheesta ennen ku tulin niin oli kyl ihan virheellisia. Siin oli et se aiti on sosiaalityontekia vaik se on kampaaja. ja niista siskoista oli ihan vaarinpain tiedot. Ja nail on yllattaen veliki! joka kyl ei asu enaa kotona vaan opiskelee toises kaupungis, et se saatto olla siina kuvassa jonka sain naista ennen ku tulin. Ku se oli kauheen nuoren nakonen. Mul menee muuten valilla hermot tohon aitiin. Se kokoajan kyselee et oonko onnellinen taalla ja sit se pyytaa aina jotain joka osaa enkkuu niin tulkkaamaan ja kysyy aina et oonko surullinen ja oon varmaan surullinen ku taalla on niin erilaista ku suomes. Ku se ei yhtaan tajuu et sen takii tulin tanne :D
-- Taal on muuten ihan karseita vaatteita kaikilla! Taal on sellanen muoti et kaikkii kirkkaan varisia napapaitoja jos on jtn ihmeen elainten kuvia ja rusetteja roikkuu. hyi etta! vahan oli vaikee shopata! ostin eilen vaatteita pakon edes ku ei mul oo tarpeeks. ois niin pitany ottaa enemman mukaan. ostin sellasia ihan neutraaleja josta mun perhe ei niin tykanny mut sit ostin pari sellasta jos oli jotain kukkia ja toises rusetti niin niitahan ne rakasti. just kauheimpia :D sit mun aiti valitti et ostin liian kalliita ku yks paita makso 15 e :D mutku olin shoppailemas yhen kaverin kans nii se ensin vei mut kaikkiin kalliisiin kauppoihin. Sit ku pyysin sita viemaan kaupungin halvimpaan nii siel ei onneks esim. topit maksa ku jotain 4e kappale. hyva koska ne on nii rumii et niista en haluu maksaa! Ja siina on nii hankala pitaa pokkaa ku ne myyjat tulee ehotteleen jotain hirveen pienia napapaitoja jos on jotain suden kuvia xD
-- Oon muuten aina ihan onnessani ku taal lentelee kaikkii varikkaita papukaijoja yli :D kaikki aina nauraa mulle ku oon niin tohkeissani. Ne ei tiia et suomes lentelee vaan jotain harakoita!
Vahan muuten aina repeen ku tas alueella missa oon niin on sellanen ¨vartiointi¨... mies pyorailee ympariinsa taal polkupyoralla ja puhaltelee sellaseen pieneen pilliin :D kysyin et wtf, niin se kuulemma silla pelottelee ja kertoo et security on paikalla! :D Multa on muuten jo kysytty et onko suomessa pizzaa ja popcornia ja et tiianko mita on jogurtti!:D
-- Mul on siis ma-ke koulua 7-12 ja to ja pe 7-11.. eli joudun joka aamu herata kuudelta. Luulin et oisin saanu tanaan kerranki nukkuu pitkaan nii eikohan noi koulukaverit kutsu mut johonki koulun urheilutapahtumaan joka oli tietenki 7 aamulla! :D se oli ihan vapaaehtonen mut aattelin et mun on varmaan ihan hyva osallistua kaikkeen ja ku kerran kutsutaanki. Se oli vaan joku sellanen leikkimielinen mis oli pussihyppelya ja kolmijalkajuoksuu ja tollasia. meki kokeiltiin niita, se oli tosi hauskaa kyl :´D
--Aiti pyysi kertoon tasta perheesta. Naa on tosi mukavia ja rentoja. Tai mista ma tiian ku en oikee tajuu mita ne sanoo! mut oon ma hyvin jo oppinu viikossa kaikkee. :) Ja toi mun siskon poikakaveri sano et varmasti opin tan kielen kuukaudessa ku osaan jo nii hyvin haha! En varmana! mul on kauhee ressi et jos en opi tata ollenkaan. No mut kuitenki. Oon nyt ollu taalla yhen viikon enka oo vielkaan nahny niiden isaa.. en tiia onko sita, enka kyl kehtaa kysyykaan! Ne tiedot mitka sain tasta perheesta ennen ku tulin niin oli kyl ihan virheellisia. Siin oli et se aiti on sosiaalityontekia vaik se on kampaaja. ja niista siskoista oli ihan vaarinpain tiedot. Ja nail on yllattaen veliki! joka kyl ei asu enaa kotona vaan opiskelee toises kaupungis, et se saatto olla siina kuvassa jonka sain naista ennen ku tulin. Ku se oli kauheen nuoren nakonen. Mul menee muuten valilla hermot tohon aitiin. Se kokoajan kyselee et oonko onnellinen taalla ja sit se pyytaa aina jotain joka osaa enkkuu niin tulkkaamaan ja kysyy aina et oonko surullinen ja oon varmaan surullinen ku taalla on niin erilaista ku suomes. Ku se ei yhtaan tajuu et sen takii tulin tanne :D
-- Taal on muuten ihan karseita vaatteita kaikilla! Taal on sellanen muoti et kaikkii kirkkaan varisia napapaitoja jos on jtn ihmeen elainten kuvia ja rusetteja roikkuu. hyi etta! vahan oli vaikee shopata! ostin eilen vaatteita pakon edes ku ei mul oo tarpeeks. ois niin pitany ottaa enemman mukaan. ostin sellasia ihan neutraaleja josta mun perhe ei niin tykanny mut sit ostin pari sellasta jos oli jotain kukkia ja toises rusetti niin niitahan ne rakasti. just kauheimpia :D sit mun aiti valitti et ostin liian kalliita ku yks paita makso 15 e :D mutku olin shoppailemas yhen kaverin kans nii se ensin vei mut kaikkiin kalliisiin kauppoihin. Sit ku pyysin sita viemaan kaupungin halvimpaan nii siel ei onneks esim. topit maksa ku jotain 4e kappale. hyva koska ne on nii rumii et niista en haluu maksaa! Ja siina on nii hankala pitaa pokkaa ku ne myyjat tulee ehotteleen jotain hirveen pienia napapaitoja jos on jotain suden kuvia xD
-- Oon muuten aina ihan onnessani ku taal lentelee kaikkii varikkaita papukaijoja yli :D kaikki aina nauraa mulle ku oon niin tohkeissani. Ne ei tiia et suomes lentelee vaan jotain harakoita!
Vahan muuten aina repeen ku tas alueella missa oon niin on sellanen ¨vartiointi¨... mies pyorailee ympariinsa taal polkupyoralla ja puhaltelee sellaseen pieneen pilliin :D kysyin et wtf, niin se kuulemma silla pelottelee ja kertoo et security on paikalla! :D Multa on muuten jo kysytty et onko suomessa pizzaa ja popcornia ja et tiianko mita on jogurtti!:D
maanantai 2. elokuuta 2010
Escuela
Tanaan oli eka paiva koulua! Sain kyll niin hyvan vastaanoton. Siella oli sellanen iso Bem vindo kyltti mulle ja catherinelle :D (saksalainen vaihto-oppilas) Sit monet tuli halaamaan ja ne sano et ne on niin oottanu meita taalla. Ja sain kauheesti jo kavereita ja ne kutsu mua jokapaikkaan. :d Taalla on silleen et ollaan aina samassa luokassa samojen kavereiden kanssa ja opet kulkee luokasta toiseen. Mut pistettiin varmaan 94 kanssa. Se koulu ei nayta autotallilta mut siina aulassa ei oo seinia sillee jannasti :D toi mun aiti sano et mulla on koulu joka paiva 7-11 mut tanaan mulla ainaki kesti 12..ja valipala tunti on puol 10 aikaan ja siel on sellanen kioski josta kaikki ostaa jotain makkaraleipiii ja sit jotain ihme mehua pussissa! muuten suomessa ei kylla vaihto-oppilaat saa tollasta vastaanottoa. kyll mua jannitti eka paiva ois ollu kauheeta jos kukaan ei ois puhunu mulle :S... vitsi ku ei oo sita nettii haluisin niin nayttaa kuvia! haluisin hoputtaa tota mun siskoo laittaan se netti mulle mutku en osaa todellakaan sanoo portugaliks sita:D
-Oltiin muuten eilen tuolla joen rannalla. Se nayttaa just sellaselta amazon joelta joka menee jonku viidakon lapi ja siin on paljo puita! pitas nayttaa kuva... yks poika sano et siella on joskus nahty sellanen tosi iso kaarme ja siit on videoki,mutt et siella ei pitas olla kaarmeita eika alligattoreita. Mut sit mun luokkalaiset tanaan sano et siella on alligaattoreita ja isoja kaarmeita. En tiia keta uskoo mut jokatapauksessa en mee lahellekaan :D Mut tassa lahella on sellanen luonnon suojelualue joku 30km paassa jossa voi naha paljo alligaattoreita ja apinoita ja sellasia.
-Oltiin myos eilen kirkossa, se oli joskus 10 aikaan illalla! onneks! nii ei tarvi sunnuntaisin aamulla herata. Varmaan sen takii ku paival on liian kuuma.Mentiin sinne myohassa nii ei tarvinu olla ku joku 15 min. Naa on babtisteja. Oisin toivonu et ne ois ollu katolilaisia nii ois ollu jotain erilaista mut ei se mtn! lisaan heti paljo kuvia ku saan sen netin! taa on tylsaa ilman kuvia :(
-Oltiin muuten eilen tuolla joen rannalla. Se nayttaa just sellaselta amazon joelta joka menee jonku viidakon lapi ja siin on paljo puita! pitas nayttaa kuva... yks poika sano et siella on joskus nahty sellanen tosi iso kaarme ja siit on videoki,mutt et siella ei pitas olla kaarmeita eika alligattoreita. Mut sit mun luokkalaiset tanaan sano et siella on alligaattoreita ja isoja kaarmeita. En tiia keta uskoo mut jokatapauksessa en mee lahellekaan :D Mut tassa lahella on sellanen luonnon suojelualue joku 30km paassa jossa voi naha paljo alligaattoreita ja apinoita ja sellasia.
-Oltiin myos eilen kirkossa, se oli joskus 10 aikaan illalla! onneks! nii ei tarvi sunnuntaisin aamulla herata. Varmaan sen takii ku paival on liian kuuma.Mentiin sinne myohassa nii ei tarvinu olla ku joku 15 min. Naa on babtisteja. Oisin toivonu et ne ois ollu katolilaisia nii ois ollu jotain erilaista mut ei se mtn! lisaan heti paljo kuvia ku saan sen netin! taa on tylsaa ilman kuvia :(
sunnuntai 1. elokuuta 2010
apua en tiia mista alottais :D on tapahtunu niin paljo kaikkee vaik paasin perille eilen!... Matka meni tosi hyvin ja lentoki kesti vaan 12 tuntia, eli siis tosi vahan! luulin et se ois ollu jotain 17. Laukkuki paas perille sinne sao paoloon. mut sit ku mun piti viel lentaa sielta sao paolosta yhteen kaupunkii tahan mun kylan lahelle niin se oli ensin jotain tunnin myohassa ja sit ku paastiin koneeseen nii siel ootettiin viela tunti ennen ku se lahti. olin ihan poikki ja nukuin vaan siella lentokentan kivilattialla ku ootin sita konetta :D sit siella koneessa istuin jonku naisen vieres ja se kysy jollain espanjan ja englannin sekotuksella et mista oon ja oonko yksin ja nain. mull ei ollu mitaan takkii mukana siina niin sit ku ruvettiin nukkuun nii se nainen jako sen takin mun kanssa peitoks 8O joku ihan tuntematon! se oli hyva ku siel koneessa oli vahan kylma mut se takki oli aika pieni. ihmiset on kyll niin ajattelevaisia taalla!
Mietin siel konees et onkohan siella ketaan mua vastassa ku mun piti olla siell campo grandessa 11 mut kello oli sillon jo jotain puol 2. mut siella onneks oli kolme jotain random miesta ja sitte yks saksalainen vaihto-oppilas tytto joka tuli kans tanne samaan kylaan! sit ne kysy multa et haluisinko lahtee heti ajaan tanne coximiin 3 tunnin matka vai menna nukkuun jonku niitten miehen serkulle. sit sanoin et ois kiva menna nukkuu ja halusin myos suihkuun. mentiin sit sinne sen serkulle, ne ei ollu kotona. se oli aika kauhee se kamppa... tai luulin et se oli kahee mut kyl taa mun koti taalla on vahan kauheempi:D vahan oli muuten noloo ku nukuin jotenki levottomasti kai ku nain unta et joku tyonsi mut pois sangysta ja sit jotenki kieritin itteni siita alas ja kiljuin samalla siella yolla. se saksalainen ei heranny mut ne brasilalaiset oli hereilla ja ne vaan aamulla kysy et kuka huusi yolla ja kerroin mita unta nain nii ne vaan nauro :D
Sit ajettiin tanne coximiin ja sinne mun kotiin. siell oli taa mun host aiti ja toinen siskoista kotona. se aiti vaan kokoajan et voi ku oot niin kaunis ja nai mita nyt ymmarsin :D naa mun siskot on tosi ihania ja aiti kans! aattelin ensin et ihan kauhee se kamppa mut ehin jo paivas tottuu siihen ja se alko tuntuu jo kodilta :D ja voin sanoo et se on tosi erilainen ku meian koti mut sitahan ma halusinki :) en oo viel ottanu siita kuvia otan sitte ku paasen omalla koneella nettiin ku toi mun toinen sisko sano et se voi hankkii mulle netin siihen. toi mun aiti onki kampaaja vaik niissa niiden papereis luki et se on sosiaalityontekija. se kampaamo on meian olohuonees \ eteisessa :D siel kotona kavi eilenki paljo porukkaa kampaajalla ja sit kaikki kutsu mut syomaan niille sina paivana -.- ei kyl sit menty ku sen yhen tyton synttareille ja siel oli ruokaa. kaytiin muuten eilen myos keilaamassa! seki oli ihan sellasen joku ison autotallin nakonen ja siihen seinaan oli spraymaalilla piirretty jtn keiloja xD sit siel oli vaan 2 keilarataa! x)
Taalla muuten juodaan kokoajan kokista. ruuan kanssaki. hyi etta musta tuntu et ekan paivan jalkeen mun hampaat on jo ihan syopyny ja oon lihonnu kauheena. aamupalakski vaan sellasta alloo pullaleipaa.
...taa portugali on vaikeempaa ku luulin, naa aantaa niin erilailla et se on hankala ymmartaa. oon ma jo jotain oppinu ja toi sisko kokoajan kattoo sanakirjaa ja puhuu mulle enkkuu. ja kylla siita jotain selvaa saa mut aina ku ne juttelee mulle jotain mita en ymmarra niin sanon vaan joojoo ja nyokkaan ja hymyilen;)
Hehe sori ku tuli kaikkii kirjotusvirheita en oikee tiia naiden nappainten paikkoja.... ja tasta tuli tosi pitka ku en tiia milln seuraavaks paasen koneelle! toivottavasti saisin koht sen netin :P vaik ei taall kylla kauheena kerkee kirjottaa ku ollaan kokoajan menoss johki!
Mietin siel konees et onkohan siella ketaan mua vastassa ku mun piti olla siell campo grandessa 11 mut kello oli sillon jo jotain puol 2. mut siella onneks oli kolme jotain random miesta ja sitte yks saksalainen vaihto-oppilas tytto joka tuli kans tanne samaan kylaan! sit ne kysy multa et haluisinko lahtee heti ajaan tanne coximiin 3 tunnin matka vai menna nukkuun jonku niitten miehen serkulle. sit sanoin et ois kiva menna nukkuu ja halusin myos suihkuun. mentiin sit sinne sen serkulle, ne ei ollu kotona. se oli aika kauhee se kamppa... tai luulin et se oli kahee mut kyl taa mun koti taalla on vahan kauheempi:D vahan oli muuten noloo ku nukuin jotenki levottomasti kai ku nain unta et joku tyonsi mut pois sangysta ja sit jotenki kieritin itteni siita alas ja kiljuin samalla siella yolla. se saksalainen ei heranny mut ne brasilalaiset oli hereilla ja ne vaan aamulla kysy et kuka huusi yolla ja kerroin mita unta nain nii ne vaan nauro :D
Sit ajettiin tanne coximiin ja sinne mun kotiin. siell oli taa mun host aiti ja toinen siskoista kotona. se aiti vaan kokoajan et voi ku oot niin kaunis ja nai mita nyt ymmarsin :D naa mun siskot on tosi ihania ja aiti kans! aattelin ensin et ihan kauhee se kamppa mut ehin jo paivas tottuu siihen ja se alko tuntuu jo kodilta :D ja voin sanoo et se on tosi erilainen ku meian koti mut sitahan ma halusinki :) en oo viel ottanu siita kuvia otan sitte ku paasen omalla koneella nettiin ku toi mun toinen sisko sano et se voi hankkii mulle netin siihen. toi mun aiti onki kampaaja vaik niissa niiden papereis luki et se on sosiaalityontekija. se kampaamo on meian olohuonees \ eteisessa :D siel kotona kavi eilenki paljo porukkaa kampaajalla ja sit kaikki kutsu mut syomaan niille sina paivana -.- ei kyl sit menty ku sen yhen tyton synttareille ja siel oli ruokaa. kaytiin muuten eilen myos keilaamassa! seki oli ihan sellasen joku ison autotallin nakonen ja siihen seinaan oli spraymaalilla piirretty jtn keiloja xD sit siel oli vaan 2 keilarataa! x)
Taalla muuten juodaan kokoajan kokista. ruuan kanssaki. hyi etta musta tuntu et ekan paivan jalkeen mun hampaat on jo ihan syopyny ja oon lihonnu kauheena. aamupalakski vaan sellasta alloo pullaleipaa.
...taa portugali on vaikeempaa ku luulin, naa aantaa niin erilailla et se on hankala ymmartaa. oon ma jo jotain oppinu ja toi sisko kokoajan kattoo sanakirjaa ja puhuu mulle enkkuu. ja kylla siita jotain selvaa saa mut aina ku ne juttelee mulle jotain mita en ymmarra niin sanon vaan joojoo ja nyokkaan ja hymyilen;)
Hehe sori ku tuli kaikkii kirjotusvirheita en oikee tiia naiden nappainten paikkoja.... ja tasta tuli tosi pitka ku en tiia milln seuraavaks paasen koneelle! toivottavasti saisin koht sen netin :P vaik ei taall kylla kauheena kerkee kirjottaa ku ollaan kokoajan menoss johki!
torstai 29. heinäkuuta 2010
Noniiiin. Aattelin ihan viimesen illan kunniaks kirjottaa tänne jotain. 8) Ollaan Minnan kanssa nyt kannustettu Inestä ja valmistettu sitä tähän mun vaihtovuoteen. Että kyllä se nyt varmaan pärjää. Onneks on Ale, Janina ja Nea pitämässä siitä huolta kokkolassa sen aikaa ku oon poissa! Huomenna aamulla on lähtö ja nyt ehkä ihan vähän jännittää :p ... Kirjotan sitte joskus jos löydän sieltä nettiä ikinä! SO LONG <3
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)
