noniiihh jouluna ei ollu yhtaan suklaata niinku suomess se tuli nyt paasiaisena. taal on tapana antaa toisille sellasia jattilaissuklaamunia. Ne on sika kalliita tai siis kalliita tanne maksaa varmaan joku noin 10 euroo sellane iso :D mut sit paatettiin mun kaverin kanssa ite teha niita ku tuli halvemmaks. se oli tosi kivaa teha niita! ja naa suklaat on niin hyvia ku ne on keksiny laittaa kaikkee hedelmaa niinku passionhedelmaa ja kookosta sen suklaan sisaan. sit sen munan sisalla on viela sellasia konvehteja! tein niita mun kaverin kanssa varmaan joku 3tuntii en ees kesta suklaan hajuu mun nenassa..... :D niista tuli ihan hienoja verrattuna siihen et tein ekaa kertaa. mun perhe kyll tykkas kauheena ku olin ite tehny heeh :D sain itekki munia perheelta ja kavereilta!.. ei taalla sen enempaa mitaan paasiaistraditioita ollu muutaku etta perjantaina ei pitas syoda lihaa ja se perus ruoka on riisia ja yhta kalaa jonka nimi on bacalhao tai joku tollanen en oo viel muistanu kattoo sita suomeks mut se tulee kuulemma jostain norjasta tai portugalista tai en tiia mista... :D ja katolilaisilla on monilla sellanen etta ne on 40 paivaa ilman lihaa yleensa. mutta jotku kuulemma tekee sen etta on ilman suklaata tai limsaa tai jotain tollasta. se kala oli ihan hyvaa tuntuu et oon ennenki syony ehka sita! ja sitte lauantaina meilla oli yhet haat! en kyl tienny kenen haat ne oli mut talla kertaa mulla oli kutsu sinne koska meian perhe oli kutsuttu niin maki menin sitte :D mutta taalla tulee haihin aina jotain tuntemattomia! se oli hieno se haapaikka mut hirveen huonosti jarjestetty ku morsian oli ainaki tunti ja puol myohassa ja sitte illallinen oli joskus puolen yon aikaan sit kaiki oli ollu siella ihan nalissaan (esim. mina) ja sit monet lahti jo sielta sen seremonian jalkeen ku se viivasty niin paljo se morsian! ja sitte istuttiin vissiin morsiamen puolella siella. se vihkiminen oli siis siina samassa salissa ku juhlat oli. ja sitte sen seremonian jalkeen morsiammen vahnemmat tuli katteleen kaikkii ja kiittaan et tuli ja nai. naa haat oli vahan kalliimmat ku ne missa olin aikasemmin. koyhat jarjestaa vaan jonku sellasen lounaan mut naa oli ihan sellaset suht bileet jo :D siella oli monet naiset ihan iltapuvuilla. sitte se oli arsyttavaa ku niilla oli hirveena naita niinku kummeja... en oikee ymmartany sita juttuu ei ne oo mtn bestmaneja niinku suomessa vaan oli ainaki kymmenen paria morsiamen ja sulhasen puolelta jotain ihme kummeja. ja ne oli siis sellasia et ei ollu naisia morsiemmen puolelta ja miehia sulhasen vaan molempien puolelta oli aina 10 semmosta paria jossa oli mies ja nainen. en tiia oliko ne naimisissa ne parit mut en tiia mita ne siina teki :D en oikee ymmartany pitaa viel kysyy joltain. hahahahah :D
mulla tassa alkaa olla 2 kk aikaa taalla ennen ku lahen! on kylla niin ristiriitaset tunteet. :d oon jo ruvennu henkisesti valmisteleen itteeni etta lahen koht ettei se tuu ihan yllarina. :D oon kylla silti ihan paniikissa ja joskus meen nukkuun 4 aamulla ja heraan 7 aamulla ja nousen ylos koska en saa enaa nukuttuu ku rupeen heti aatteleen etta mita maa taalla nukun etta mul on niin vahan aikaa! nukun sit suomessa mut toivottavasti en saa mitaan burn outia taalla hahah :D onneks koulussa pystyy nukkua!!! mut meen nyt viikonlopun viettoon hauskaa vappuu kaikillee!! :) <3 <3
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti