Siit on nyt melkeen viikko ku tulin. oli kyll niiin kiva reissu oon nin onnellinen et valitsin just sen! :D lauantai 14 pv mentiin siis manaukseen. eka yo nukuttiin sellasessa 5 tahden hotellissa. joka ei ees vaikuttanu miltaan 5 tahen hotellilta.. ainakaan jos suomeen vertaa. oli se ihan hieno mut just ulkoo tippu maalit seinalta ja sillee! :O ja muutenki tuli mieleen joku kummitustalo mut ihan kiva :D varmaan ainaki hintaansa nahen oli 5 tahen! samana iltana ku tultiin mentiin sellaseen paikalliseen juhlaan jonka nimi oli sinisen haran juhla.. en muista miten se historia meni mut se oli vahan niinku jonku festarin tapane sillee et oli lava ja sit oli sellasia tanssiesityksia. sit siella kaikki ihmiset tanssi jotain intiaanitansseja se oli kyll vahan outoo! manauksessa ihmiset on aika rumia! Sit ku kaytiin sellasella bussiajelulla siella keskustassa niin se kaupunki on sellanen aika ruma kans siella ei oo mitaan laitettu ja talot on rumia eika oo ihmisia kaduilla. se on ihan outo paikka! ja likanen!
sit seuraavana paivana mentiin nukkuun yhteen hotelliin joka oli joku 2 tuntia manauksesta. siella samana iltana mentiin sinne viidakkoon kavelylle!mentiin jo pimeella ja oli just satanu niin se maa oli ihan liukas nii oli vahan vaikee siella kiipeila! se viidakko oli tosi kaunis. oli paljon lehtia!:D kaveltiin yhelle sellaselle vesiputoukselle jossa saatiin uida siella. sitte meian opas loysi pikkusen alligaattorin pennun sielta sit kaikki sai pitaa sita kadessa ja ottaa kuvaa!:D ne on niin sellasia et ne vaikuttaa joltain patsailta ku niita pelottaa niin ne pysyy ihan liikkumatta! mut silti pitas pitaa tiukasti kiinni ku ne tekee sellasia akkiliikkeita yhtakkii. sit se opas oli antamassa sita alligaattoria yhelle pojalle et se ois saanu pitaa sita niin se poika ei ottanu tarpeeks tiukasti kiinni sen niskasta niin se alligaattori puri sita opasta sormeen! :D ja se ei irrottanu millaan kesti varmaan 15 min. sit vaan mietittiin jalkeenpain et missakohan sen alligaattorin aiti oli :D se oli ihan hassu se meian opas joka vei meita sinne metsaan! :D yhess vaihees se kaski kaikkien sammuttaa taskulamput ja sit se selitti et meian pitaa kuunnella sita metsaa ku se hengittaa ja talleen sit se sano talleen etta ´´haistelkaa tata metsaa, te voitte haistaa metsan hajun. eika sen hajun ku joku on pierassu teian vieressa´´ HAHAHAHAHA :D oli se sillon hauska ahhahaahxD sit se naytti miten siella metsassa ne lehet jotka on tippunu kiiltaa pimeessa! :O mutta polun kohalla ne ei kiilla. esim jos on eksynny sinne metsaan eika oo taskulamppua niin menee sita reittia missa lehet ei kiilla koska joku on kavelly siita paalta! :D cooool.sit samana iltana oli taas sellasia intiaani tanssiesityksia :D
sit seuraavana paivana meiat jaettiin kahteen ryhmaan ja pistettiin veneisiin. oli kolme venetta, kaks sellasta jossa ryhmat oleskeli ja nukku ja sit oli yks vene ruokailuun. ne oli tosi hienoja ne veneet ja sisustettu kivasti! :D kaytiin sit ekana paivana siella vierailemassa yhta sellasta intiaaniheimoo. ne oli kyl ihan oikeeta intiaanisukuu mut ne oli jo ihan tottunu turisteihin ja ne just myy kaikkee kasityota ja koruja ja talleen ja saa turisteilta rahaa. ne siella ruuaks grillas apinaa! :D ja ne oli ylisopoja ne intiaanivauvat! :D niiden heimossa oli myos se joku traditio et poikien pitaa joskus 8 vuotiaana teha se. et on sellanen niinku jostain heinasta tehty lapanen johon ne laittaa kauheena muurahaisia jotka puree ja sitte pojan pitaa pistaa sinne kasi sisaan ja pitaa siella jonku aikaa. ja sen jalkeen ku se on tehty joku kolme kertaa nini siita pojasta tulee niinku mies :D mut jos se poika itkee niin se ei oo valmis viela ja pitaa teha uudestaan. siella oli joku 9 v poika joka oli tehny sen jo kerran ja sen pitaa viel teha sita kaks kertaa. se sano et sattu kauheen!:s en oikee muista missa jarjestyksessa naa kaikki jutut meni mutta ei se mtn... vissiin se oli site sama paiva ku mentiin yhteen kylaan siella amazon joen rannalla. se oli sellanen tosi pieni kyla ja vissiin useimmat niista lapsista kavi jollain kanooteilla koulussa ja sillee. ne oli ihania ne kylalaiset ja neo li niin innoissaan ku tultiin sinne :D sit ne piti meille sellaset pikku juhlat hehehe :D sit se oli vissiin sita seuraava paiva ku tulin yllattaen sairaaks! :D sain jonku mahataudin ja oksentelin siella ja jain koko paivaks nukkuun sinne laivaan. jain paitsi pirajoiden kalastuksesta ja ne oli loytany metsasta laiskiasia ja pitany niita sylissa HOH!
Mut seuraavana paivana olin sitte ihan ok. kaytiin rannalla siella amazon joella. se oli sellanen pikku ranta. tosi hassuu :D sit siella oli viela joku hautasmaa siella rannalla! seki oli outo. en oikee muista sit et mita tein sina paivana mut illalla mulle tuli huono olo ja oksensin uudestaan. no sit oli yks tytto joka oli samana paivana ollu sairas kans. silla oli vissiin tullu korkee kuume ja jotain tollasta. sit se meian opas epaili et se oli saanu denguen. se on joku sellanen tauti jota saa hyttysista kans sita on taalla coximissa kans. se on joku aika vaarallinen mut siihen on kylla laakkeet. noh sitte se tytto vietiin samana iltana sairaalaan. no sit siella oli yks nainen AFS:sta mukana kans. noh se sai vissiin jonku pikku paniikin siina ja vei kaikki jolla oli vahankaan maha kipee niin sairaalaan. meita oli varmaan joku 7 siina. siis se vei mutki sinne. :D olin ihan silleen kuiva ku en ollu oikeen juonu mitaan ja sitte mua vasytti ihan kauheena oisin vaan halunnu nukkuu! no mentiin sitte veneilla saraalaan ja se sairaala oli ihan kamala! jos nayttaisin jonku kuvan suomalaiselle niin suomalaiset ei varmaan ees uskois et se ois sairaala!!ihan sellanen just jostain leffasta sairaala mita vois ollaj ossain afrikan perakylilla missa ei oo mitaan! se oli ihan likanen se sairaala siella vaan lenteli kaikkia hyttysia ja perhosia. no sit se meian opas oli siella sen yhen tyton kans joka oli oikeesti sairas. sit se opas oli ihan ihmeissaan et miten se muija meiat kaikki toi sinne. sit se kuitenki katto mun naamaa ja sano et naytan pahalta ja vei mut toiseen huoneeseen makoilemaan. siell oli kolme sellasta sanhkya siis ihan kamalia naytti ihan jostain sota-ajalta. sit ne patjat oli sellasia jumppapatjojen tapasia ihan likasii ja taynna reikia.. ei ollu lakanoita eika tyynyja eika peittoja tai mtn! :O no mahan en yhtaan lepailly siina vaan makoilin ja keskityin huiskimaan niita malariahyttysia pois siita! :D ei niista onneks paassy ykskaan pureen mua ku mul oli pitkat housut ja sillee.. no se sairas tytto oli siina mun vieressa, se oli joko tiputuksessa tai sitte sille laitettiin jotain laaketta suoneen en oikeen tiia mita... mut oli kuitenki jotain pistetty sen suoneen. sitte se meian opas tuli siihen ja sanoin sille etta mullehan ei laiteta suoneen mitaan tollasta. sit se sano mulle etta laitetaan et oon sen takii taalla ja nain ja siina varmaan 5 minuuttia vaittelin siina sen kanssa etta laitetaanko vai ei! :D sit se lopuks sano etta no katotaan mita laakari sanoo. tiesin muutenki ett en tarvinu mitaan sellasta et oisin tarvinu vaan juoda paljon ja nukkuu tai jotain laaketta ja sit mua pelotti ku se sairaala oli niin epahygieeninen oisin varmaan saanu jonku aidsin siita! se laakari onneks sano et en tarvii sita ja se sitt anto mulle jotain laaketta. mentiin sit takas laivaan ja menin nukkuun ja seuraavana paivana olin ihan ok. :) se sairas tyttoki muuten parantu!
sit seuraavana paivana mentiin kattoon sellasia vaaleenpunasia delfiineja joita ui siella joessa! ne ei oo oikeestaan delfiineja mut saman tapasia... ne oli aika rumia. niitten paa ja nokka oli ihan muhkuraisia ja ne ei ees ollu silleen vaaleenpunasia vaan ihan kummia. naytt ihan joltain mutaatioilta mut ihan kivoja :) ennen niiden kans oli saanu uida mut nyt ei enaa saa, ja me oltiin viimenen ryhma joka sai syottaa niita kalalla. ne ei oikeen sanonu mitaan syyta mut luulen et niist oli tullu liian kesyja eika ne ollu enaan ite hankkinu kalaa ja tullu vaan sinne syomaan aina ja tallee.... noh sitte samana iltana mentiin sinne viidakkoon nukkumaan. unohin sanoo et siella laivassa ei ollu sankyja et nukuttiin koko viikko riippumatoissa! :D siella viidakossa oli rakennettu sellanen katos johon pistettiin kuunni meian riippumatot. se mies joka meiat vei sinne on kuulemma ihan joku sellanen kuuluisa euroopassaki et ku se tekee tallasia et vie ihmisii sinne metsaan nukkuun... tai siis niin se sano mut se mies vaikutti kyl vahan popilta :D se oli sellanen tosi pieni mies ja vanha. sill ei ollu kenkia jalassa. se sano ettei ikina kayta kenkia missaan haha :D ku se oli sellanen luonnon ystava ja sano ettei haluu satuttaa luontoo ym. et aina ku se astuu metsaan niin se pyytaa luontoaidilta luvan. sit se sano just etta jos on luonnolle hyva niin luonto on itelle hyva. eika sille oo ikina tapahtunu mitaan eika mikaan oo pistany vaikka kaveleeki ilman kenkia. mutta tottahan toi on mita se sano :) no istuttiin siina nuotiolla sitte ja se puhu siina just. sit se kysy naista pinkeista delfiineista etta ku oltiin niita kattomas ja nain. ja just niista pinkeista delfiineista on ihan kauheena sellasia taruja siella amazonissa. niin taa mies sano etta ennen niiden kanssa sai uida mutta nyt ei enaan sen takia koska ne on vaarallisia naisille. se sano etta 18 v sitte se oli ollu kalastamassa. tai siis vetamassa sen verkot sietla ylos. no sitte sellanen delfiini oli syony kaikki sen kalat siita. ja se mies sano et se oli nalissaan ja tuli vihaseks ja oli tappanu sen delfiinin! no sit se delfiini oli tehny jonku taian. ja siis sen vaimo oli just sillon raskaana. niin sen tytto oli syntyny sellanen kuoppa paassa niinku delfiineilla on se kuoppa jolla ne hengittaa.... -.- ja sitte joskus ku se oli sen tyton kanssa oli kalastamassa ja sit se tytto oli yhtakkia sanonu sille etta se ei voi enaan kalastaa etta se lahtee ku joku kutsuu sita. sit se mies oli nahny sellasen delfiinin siina lahella ja nyt se ei enaan paasta sita tyttoo 6 jalkeen joelle. :P mut se taru menee silleen etta yolla ku on tayskuu niin sellanen delfiini muuttaa ittensa komeeks mieheks ja vie kaikki kylan naiset ja saattaa ne raskaaks ja nai... mut se on kuulemma oikeesti silleen et siella amaonissa monissa kylissa on tapana etta isa vie tyttaren neitsyyden ja sit et jotku on tullu siita raskaaks ja ne on keksiny tollasen! :S
Ja sit viel taa mies lopuks sanoo tytoille ennen ku mentiin nukkuun etta jos joku kutsuu teita yolla lahtemaan hanen mukaan etta alkaa nousko koska se joku vie meiat johonki joka ei oo taivas eika helvetti eika sielta oo tulemista takas...en yhtaan tiia mita hittoo se tarkotti mutta olin jo niin ottamassa mun riippumaton ja lahtemassa takas coximiin :D ja sitte se opas viela sano etta pliis kattokaa mihin te astutte ku taalla on tarantelloja ja skorpiooneja.... :D
MUT joo sit seuraavana paivana mul oli taas vahan huono olo enka oikee tehny mitaa naa muut meni kanooteilla ja meni kaveleen viidakkoo ja nain en oikee tiia msita jain paitsi mut :D tassa oli tata retkee silleen suurinpiirtein tapahtu kylla kaikkee muutaki mut ei ny just tuu mielee! :D ja kuviahan ette tuu nakemaan koska joku polli mun kameran! :D luulen etta joku sielta pikku kylasta polli sen ku oli samana paivana pollitty yhen toisenki tyton kamera. myos mun isapuoli sano etta siella on niista kylista sellasia pikkukanootteja joss on pienii poikii ja sillon ku laiva nayttaa tyhjalta niin ne kiipee sinne ja ottaa mita saa ja on kuulemma niin huomaamattomia. mut ei voi mtn :D oli kyllniin hyvii kuvii! :S pakko ostaa uus kamera taalta et saan otettuu kuviii coximista! :D vahan outoo ku en ollu suomes ku suomi voitti jaakiekossa mutta voin sanoo etta olin sillon amazonissa! :D heheheheh
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti