Mun kaverit oli viime vklp Pantanalissa. Se on semmonen vahan niinku national park tassa ihan lahella 30 min paassa. Niinni ne naytti mulle kuvia sellasesta 5 metrisesta kaarmeesta jonka ne tappo siella! NII TEETTA!!! ja se oli joku yli 5 metria ku ne mittas sen!!!!ja se on vissii taa sama joki mika menee sen paikan lapi joka menee tastaki:D se kaarme oli joessa siis. Taalla pain niita ei kyl pitas olla. Siella se puiston vartia oli antanu sille mun kaverin isalle pyssyn niit elaimia varten et jos ne tulee liian lahelle. Siel on kaikkia Buffaloita (tai mita onkaa) ja panttereita, kaarmeita, alligaattoreita, kaiken mailman orkkeja jota en tiia ja kaikkii lintuja:D Meen kyl ite joskus sinne ja haluun kans jonku pyssymiehen mukaan ettei mua syoda! Se oli kyl ihan mahtava se kaarme, haluun iteki naha kyl sellasen vaik pelkaan ihan sikana :D pyydan siita sit kuvan ja laitan sen tanne!
Vitsi tuol joessa on joskus sellasia tosi isoja lintuja! en tiia mita ne on. Mentiin tas pari paivaa sitte sinne ku siella oli niita ja mentiin tosi lahelle! otin kuvii paljo! pistan neki sit tanne. Ne oli niin mahtavia. joku yli metrin mittasia ja ku ne levitti siivet nii vali oli ainaki 2 metrii :D...
Kaytiin myos ajelee sunnuntaina sellasella huonolla alueella. Otin sieltaki ihan kauheena kuvii. :D Se ei ees ollu niin paha mita luulin... jotku talot naytti aika lailla samalta ku mita taal muuallaki. Se mun siskon poikakaveri sano et ei siell sillee paivisin oo mitenkaa vaarallista eika taalla oo sellasia slummeja niinku jossain riossa. mut oisin saattaa olla vaarallista ja joillaki siell on aseet. Ne joskus tulee tanne hyviin paikkoihin ryostaan taloja :S yhen tyton meian kouluss just viime viikolla ryostettiin talo, ne varkaat oli sitonu niiden kadet ja kaikkee. pelotellu niita ja vieny kaikki niiden talosta, ja niiden isalla oli marketti niin ne oli senki ryostany! Mut se tytto kuulemma asuu sellasen huonon alueen lahella. Mut taalla ihan munki lahella yhen tyton talo ryostettiin kaks viikkoo ennen ku tulin. ihan kauheeta!!! mut sita ei kuulemma tapahu usein taalla. Mut siina mieles hyva et asun tallasessa kauheessa talossa ku ei kukaan sita haluu ryostaa:DD...Ja yks mun kaveri joka on poika niin se sano et se joka ilta melkee pyorailee sellasen huonon alueen lapi ja ei ne siella ikina oo mitaan sille sanonu et ne vaan polttaa jotain pilvee siine tiella :O et joskus joku on pyytany rahaa silta ja se on antanu vahan ku on parempi antaa jos on kuulemma:D... Mut se sano et jos esim. mina menisin sinne blondina kappaileen niin se ei ois hyva:D mut haluun joskus uudestaan kayda (autolla) tollasissa. noi paikat jotenki niin kiehtoo mua!!
Vitsi naa on nii hassuja ku naa on nii kiinnostunu suomesta! mul oli muumipurkkaa mukana ja kaikki halus maistaa ja oli sillee et joo taa on tosi herkullista et paljo parempaa ku brasiliassa:D ja yks poika halus sen pussin itelleen saastaa sen xD ja ne kysy et onko lumi valkosta suomessa ja et onko coca cola mustaa:D
Sain muuten sahkopostin sellasista matkoista joita tehaan, siel oli kaikkee amazoniin, iguacu falls ja kaikkee. vitsit en osaa yhtaa paattaa et mihin!!!:D
nyt et kylla mee uimaan enaa mihinkaan kaarme lammikoihin! siistia kylla, mutta ootappa sitte ku ne on sun kurkussa kiinnni!
VastaaPoistaNo okei okei, kyllähän siellä niitä käärmeitä ja nilviäisiä riittää MUTTA ei sentään koulumatkalla luikertele vastaan. Eikö oo hyvä?? Että edelleen suosittelen että menet sinne Anakonda jahtiin niin onpahan sitten lapsille kertomista :D No joo, kandee kuitenki vähän varovainen olla.
VastaaPoistanonii, yritin jo pari kertaa kirjottaa mut tää ei antanu tän toimia! Nii piti sanoo et sillon ku Marika oli (joskus kutosella koulunkaa) Amerikassa vaihossa pari viikkoo, nii ne kysy et kuinka pitkä matka meillä on suomessa niinku kotoa kaivolle.. ku ne ei tienny et suomessa on juokseva vesi, tai sähköjä.. :)
VastaaPoista